Günümüz amatör şairlerinin -şair demek yanlış aslında- kendini kandırdığı bir durum var. Bu da iç dökmelerini ''şiir'' olarak görmeleridir. Kağıda ve ya herhangi bir yere içinizi dökebilirsiniz ama bunu şiir diye sunamazsınız. Sıcaktan terlemiş olabilirsiniz, elinize kalem alıp '' hava çok sıcak '' diye anlatmanız onu şiir yapmaz. Şiirler, biçim olarak çok zayıf yani duygular akıl ile keşfedilerek, sezerek kağıda dökülmüyor. Dizelerin titizliğinin çöplükten farkı yok. İmgelerin çok parlak olması ve ya sönmesi boş bir kandırmacadan ibaret. 
 
   '' Ben çok duygusal bir insanım''  her an yazabiliyorum gibi şeyler sizi şair yapmaz, tekrar demeliyim ki; bu bir kandırmacadan ibaret. Şair ruhlu bir insan olmak şair olabileceğiniz anlamına gelmiyor. Şiir; duygu ile değil, akıl ile yazılır. 25-30-35-40 yaşları arasında şiir yazmakla uğraşan bazı kişilerin 500-600 tane şiiri var. Çok okunan hangi şairin bu kadar şiiri var ? Bu şiir kitabı okuyup, incelememenin bir sonucu mu ? 

   Aziz Nesin'in de dediği gibi '' üç kişiden beşi şair '' insanların. Şair olmayan biri olarak bu sanal platformdaki, 3 ile 5 arasındaki uçurumun daha fazla olduğunu söyleyebilirim. Şiir, dizeler arası kafiye tutturmak ve ya devrik cümleleri alt alta yazıp arada bir kafiye tutturmak değildir. Çok ama çok daha fazlasıdır. Bir sayıya eklenen ''0'' gibidir. Sen ne kadar eklersen bir o kadar daha ister. Eklendikçe büyüyen bir mekanizmadır.

   Bunu anlayabilecek mekanizma zaten sizde yok. Yov ye
( Kandırmacadan İbaret başlıklı yazı Madum tarafından 28.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.