24 KASIM 2015 ÖĞRETMENLER GÜNÜNDE, ANKARA’DA BALIKESİR’İ

TEMSİL EDECEĞİZ

 1981 yılından bu tarafa Türkiye’de her yıl 24 Kasım günü, Öğretmenler günü olarak kutlanmaktadır.

 24 Kasım Öğretmenler Gününün kutlanma amacı, öğretmenlik mesleğini yapanları onurlandırmak, ekonomik ve sosyal sıkıntılarını dile getirmek ve çözüm aramak, eğitimin çeşitli problemlerine parmak basmak maksadı taşımaktadır.

Bir süredir 24 Kasım öğretmenler gününün Ankara’daki kutlamaları için Türkiye’deki bütün illerden il temsilcisi öğretmenler seçilmektedir.

81 ilden, il temsilcisi seçilen öğretmenler Milli Eğitim Bakanlığı koordinesinde Ankara’daki öğretmenler günü törenlerine katılmaktadır.

Bu yılki törenlere ise en büyük sekiz ilimizden dörder, büyükşehir olan İllerden üçer, diğer illerden ikişer İl temsilcisi öğretmenin katılması kararı alınmıştır.

Balıkesir’in de büyük şehir olması münasebetiyle temsilci sayısı üç olmuştur.

Balıkesir çapında görev yapan ve mesleki başarılarıyla Farkındalık oluşturmuş öğretmenler arasından puanlama sistemiyle seçilen 3 öğretmen, 23-26 Kasım 2015 tarihleri arasında Balıkesir’i Ankara’da temsil edeceklerdir.

Balıkesir İl temsilcisi olarak seçilen öğretmenlerimiz, Bigadiç Halk Eğitim Merkezi Müdürü Sayın Şinasi Özulus, Merkez Karesi Şule Şenler Kız İ.H.L Başmüdür Yardımcısı Sayın Melahat Çelebi ve ben deniz 100.Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Makine Teknolojisi öğretmeni İsmail Sarıçay olmuştur.

İl Milli eğitim müdürümüz Sayın Yusuf Cengiz ve Orta öğretimden sorumlu şube müdürümüz Sayın İslam Aktepe, 17 Kasım 2015 Salı günü Balıkesir’i temsil edecek il temsilcisi seçilmiş biz öğretmenlerle yaptıkları toplantıda, bizleri tebrik etmişler, başarılarımızın devamını dilemişler ve Balıkesir’i en iyi şekilde temsil edeceğimize inandıklarını ifade etmişlerdir. Bu güven içeren, güzel ve anlamlı dilekleri için kendilerine buradan teşekkür ediyoruz. 

Ayrıca Milli Eğitim Müdürümüze bu toplantı sonunda son çıkan Tarihi Türk idealleri vb kitaplarımı hediye etme fırsatı da buldum.

Ankara’da yapılacak törenlerde, Balıkesir İl çapında görev yapan bütün eğitim camiasını, Ankara’da layıkıyla temsil etmeye çalışacağız.

Elimizden geldiğince ve en iyi şekilde değerli irfan ordusu öğretmenlerimizi temsil etmeye çalıştığımız gibi, fırsatlar çerçevesinde meslektaşlarımızın sıkıntı ve isteklerini de dile getirmeye gayret edeceğiz.

Bu isteklerin en önemlilerinden bazıları şöyle sıralanmaktadır.

Birincisi, “Eşit işe eşit ücret” sisteminden sadece öğretmenlerin mağdur edilmesidir. Bir an önce bu mağduriyetin giderilmesi.

İkincisi, daha önce yetkililerce ifade de edilen öğretmenlere “3600 ek gösterge” verilmesinin de öğretmenler açısından hala gerçekleşmemiş olmasıdır. 

Üçüncüsü ise bütün meslek grupları içerisinde “Maaş bakımından en son sırada” olan ise maalesef öğretmenlerdir.

Öğretmenlerin bu haklı isteklerinin bir an önce yerine getirilmesi hem öğretmenlerin hayat standartlarının en azından diğer meslek gruplarının seviyesine çıkmasını sağlayacak, hem de eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha kaliteli olması sonucunu doğuracaktır.

Evet sizler bu yazıyı okuduğunuz saatlerde, bizler Ankara’da Beş Tepe Cumhurbaşkanlığı Külliyesinde Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’la, Başbakanlıkta Sayın Başbakanımız Ahmet Davutoğlu’yla, Milli Eğitim Bakanlığında Sayın Milli Eğitim Bakanımız Nabi Avcıy’la ve diğer yerlerde yapılacak törenlerde olacağız.

Bütün öğretmen arkadaşlarımın 24 Kasım öğretmenler gününü gönülden kutluyor ve öğretmenlerin ekonomik ve sosyal sorunlarının çözümüne katkıda bulunmasını diliyorum.

( 24 Kasım 2015 Öğretmenler Gününde, Ankara’da Balıkesir’i Temsil Edeceğiz başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 27.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.