Kastamonu Cide de Öğretmen evinin önünde baktım.
Öğretmen önüne ikişerli sıra yapmış kuzularını gidiyorlar. kuzuların elinde birer mektup postaneye atacaklar tekrar kendilerine geri gelecek .
sonra benim pehlivanı gördüm tutmuş yanındaki arkadaşının elini lay lay lom gidiyor. ilk düşündüğüm birilerinin benim çocuğumla benden daha bilinçli ilgilenmesi oldu. Kıskandım doğrusu.Sonra hemen aklıma kendim geldim bende sağlık ocağında başkalarının çocuklarına bakıyordum.Memlekette Akrabalarıma da başka arkadaşlar bakıyordu.Hastanın ayağını yıkayan hemşire arkadaş geldi aklıma. Akşam yemeğini bölüşen hizmetli geldi.Annemin yetiştirme yurdundaki öğrencilerine mendil çamaşır dikmesi geldi aklıma. Kardeşimi ayağın da sallarken yazılı kağıdı okuması geldi.Teyzelerim geldi aklıma.Eniştemin pazar günü evinden çıkmayan öğrencileri geldi. Her işte var olan bir zincir belirdi zihnimde.............
sonra birden içimden Millet olmak bu sevgi birliği olsa gerek diye düşündüm.
sonra Devlet çağrıştı benliğimde
Onca yaşımdan sonra anaokulu öğretmenin den çağrışımla bir şey öğrendiğim geldi aklıma
Niye öğretmenlik en yüce makam bunu anladım Devlet ruhu ,özü,hizmet ne demek onu anladım.
Allah kuranlardan ve yaşatmaya çalışanlardan razı olsun.
( Allah Kuranlardan Ve Yaşatmaya Çalışanlardan Razı Olsun. başlıklı yazı DR.ÖZGÜREKER tarafından 24.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.