1 KASIM SEÇİM SÜRPRİZİ

Bilindiği gibi 7 Haziran seçim sonuçları hiçbir partiye tek başına iktidarı vermedi.

Dolayısıyla Ak parti tek başına iktidarını kaybetti.

CHP+MHP+HDP’nin bir araya gelemeyeceği de kısa sürede anlaşıldı.

Böylece dört partili mecliste muhalefet de birbiriyle anlaşamadı. 

Sonuçta AK Partisiz bir hükümetinde olmayacağı anlaşıldı.

Bu süreçte, Türk Halkında iç ve dış gelişmeler büyük bir endişe oluşturmaya başladı.

7 Haziran seçim sonuçlarından bu tarafa 5 aydır Türkiye adeta bir çıkmaz içine girmişti.

Çünkü meclisteki 3 partinin Ak partiyle hükümet olmaları için kendilerince sıraladıkları şartları vardı.

Bu şartlara baktığınızda ben koalisyonda yoğum manası çıkıyordu.

Tabiî ki ortak hükümet kurmaya baştan rezerv koyarsanız elbette karşı tarafında kendine göre rezervleri olacaktır.

İşte bu rezervler sonucunda maalesef ortak bir anlayışa ya da ortak bir hükümet kurulması mümkün olmadı.

7 Haziran sonrasında halk tabanında daha çok MHP+AK PARTİ koalisyon hükümeti kurulmasına yönelik büyük bir teveccüh vardı.

Fakat MHP’nin daha 7 Haziran akşamı bu koalisyona kapıları kapatması neticesinde maalesef gerçekleşmedi.

Bu durumun MHP için tarihi bir hata olduğu aşikârdır. Ayağına kadar gelen iktidar şansını maalesef elinin tersiyle itmiş oldu.

 AK PARTİ+CHP koalisyonu olmayacağı ise baştan belliydi.

CHP 14 maddede özetlediği şartlarıyla aslında kapıları kapatmıştı. 32 gün süren istikşafi(keşif) görüşmeler yapıldı. Baştan belli olan sonuç neticede 32 gün sonra ortaya çıkmış oldu.

Bakıldı ki hükümet kurulamıyor. Cumhurbaşkanı Sayın Recep Erdoğan yetkisini kullanarak yeni seçim kararı aldı.

YSK yeni seçim tarihi olarak da 1 Kasım 2015 tarihini belirledi.

1 Kasım seçimleri için birçok anket yapıldı. Hepsinde de seçimin bir şey değiştirmeyeceği yönünde sonuçlar çıktı ya da çıkarıldı.

Fakat halkın hükümetsiz geçen her günü için endişeye ve boşluğa tahammülü olmadığını kimse görmedi ve düşünemedi.

Derken 1 Kasım 2015 günü seçim geldi çattı.

Halkımız akın akın sandıklara koştu. Çünkü bu seçim direkt geleceğini, kendini ve cebini ilgilendiriyordu.

Sandıklar açıldığında bütün aklı evvelleri, çokbilmişleri ters köşeye yatıran bir sonuç çıktı.  

Öyle bir sonuç çıktı ki ekranları kendilerine mekân tutmuş bütün bilge geçinenler dâhil herkes için büyük bir sürprizdi.

AK Parti 9 puanlık bir yükselişle yüzde %49,5’la tekrar tek başına iktidar oldu. Milletvekili sayısını 258’den 317’ye çıkardı.

Sürpriz bununla kalmadı. MHP’yi %16’dan %12’ye indirerek milletvekili sayısını 80’den 40’a, HDP’yi %13’den %10,7’ye indirerek milletvekili sayısını 80’den 59’a düşürüverdi.

CHP’yi dededen toruna devam eden oy potansiyelinde(%25) tutarak milletvekili sayısını 132’den 134’e çıkardı ama kronik muhalefet görevine devam dedi.

Böylece muhalefet uzlaşmazlığının faturasını ağır şekilde ödemek zorunda kaldı.

Sandıktan çıkan Türk milletinin bu güçlü demokrasi sesi, ta ABD’den, AB’ den, hatta dünyanın en ücra köşelerinden bile duyuldu.

Türk halkının bu sağduyusunu kutlamamak mümkün değil. Türk milletinin bu sağduyusunu kutluyorum.

Neticede Türk halkı uzlaşmayanlara, ülke meselelerinde sorumluluk almayanlara, şart koşanlara ve kargaşa beklentisi içinde olanlara 1 Kasım seçimlerinde güzel bir sürpriz yapıverdi. 

1 Kasım 2015 günü yapılan seçim sonuçlarının vatanımıza, milletimize hayırlı olmasını diliyorum.

( 1 Kasım Seçim Sürprizi başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 3.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.