TÜRKİYE NEREYE KOL UZATSA KESİLİYOR

Türkiye batının ve ABD’nin kontrolünden çıkmaya çalıştıkça başına akla hayale gelmeyen çoraplar örülüyor ya da örülmeye çalışılıyor.

Doğrusu Türkiye’nin kontrolden çıkması emperyalist güçleri hem ürkütüyor, hem de düşündürüyor.

 Nereye kolunu uzatsa orası kesiliyor.

Dikkatle son birkaç yılda karşılaştığımız olaylara bir bakkalım.

Türkiye-Libya arasındaki ilişkiler oldukça gelişmişti. Birçok Türk yatırımcı Libya’da büyük ihaleler almıştı. İlişkiler gayet rayında gidiyordu. Fakat ne olduysa oldu Batılı güçler Libya’ya haddini bildirmek ve saldırmak için bahaneler üretmeye başladılar.

Türkiye her ne kadar Libya’ya müdahaleye karşı çıktıysa da, Fransa’nın bir oldubittiyle aniden başlattığı saldırılar, NATO’yu bu saldırılara taraf yaptı. NATO ile birlikte Türkiye de Libya operasyonuna istemese de katılmak zorunda kaldı. Ardından iç savaş çıkarıldı. Böylece Türkiye’nin oradaki milyarlarca dolarlık yatırımı yarım kaldı. Neticede Libya’daki Türk işçileri de bir operasyonla Türkiye’ye getirilmek zorunda bırakıldı.

 Türkiye’nin Libya kolu böylece kesildi.

Mısır’da Cumhurbaşkanı Muhammed Mursi’nin seçimle iş başına gelmesiyle birlikte Türkiye Mısır ilişkileri, büyük bir hızla gelişmeye ve çeşitlenmeye başladı. Hatta üç büyük İslam ülkesi olan Türkiye-İran-Mısır ittifakları konuşulur oldu. Tam bu ittifak çalışmaları tartışılırken, hemen Mısır’da darbe yaptırılarak Mısır’la Türkiye’nin arası açıldı. Neticede Mısır Türkiye ilişkileri neredeyse tamamen kesildi.

Böylece Türkiye’nin Mısıra uzanan kolu da kesiliverdi.

Sonra Türkiye, komşumuz Suriye’yle çok yakın ilişkiler geliştirdi. Suriye’yle ilişkiler o derece ileriye vardı ki birlikte bakanlar kurulu düzenlenmeye başlandı. Daha da ilerisi Türkiye-Suriye sınırı kaldırılarak birleşme konuları konuşulmaya ve tartışılmaya başladı.

Bunu gören emperyalist güçler bundan oldukça ürktü. Suriye’ye demokrasi getiriyoruz diye hemen bir operasyon başlatıldı. Suriye iç savaşa sürüklendi.

Türkiye’nin Suriye’ye uzanan kolu da böylece kesiliverdi.

Fakat Arap baharının devamı olarak Suriye’ye demokrasi getirme konusunda Türkiye’nin stratejik bir hata yaptığını da burada belirtelim. Türkiye Suriye’ye demokrasi getirme konusunda ABD ile anlaştı. ABD ile anlaşan Türkiye ne yazık ki dost! Kurbanı oldu.

Özellikle ABD, AB ve İsrail Suriye konusunda Türkiye’ye büyük bir oyun oynadılar.  Türkiye’yi yalnız bırakmakla kalmadılar birde karşı cepheye geçerek Türkiye’ye karşı saf tuttular. Yetmedi “El Kaide” örneğinde olduğu gibi burada da İŞİD adında bir örgüt kurarak ya da kurdurarak Suriye’ye müdahale zemini oluşturdular.

 Peşinden özellikle ABD, Türkiye’nin terör örgütü olarak gördüğü PKK’nın Suriye kolu PYD’yi,  terör örgütü olarak kabul etmediği gibi onunla ittifak oluşturdu. Bu ise ABD’nin Türkiye’ye açıktan attığı en büyük ikinci kazık oldu.

Emperyalist emelleri için oluşturduğu IŞİD terör örgütünü bahane ederek ABD kendi öncülüğünde bir koalisyon oluşturarak Suriye’ye müdahaleye başladı. Ardından RUSYA ile de anlaşarak, Rusya’nın da Suriye’ye müdahalesine göz yumdu. Birlikte Türkiye’nin Ortadoğu’ya açılan yolunu kapatma girişimine başladılar.

Yetmedi PYD terör örgütüne en modern silahlar vererek Türkiye’nin güneyinde Ortadoğu kapsını kapatacak şekilde kukla bir devlet kurma yolunda çalışmalara giriştiler.

Dolayısıyla Türkiye’nin Ortadoğu’ya uzanan kolu da kökten kesilmeye çalışılmaktadır.

Dikkat! Sıra şimdi Suudi Arabistan’a geldi. Çünkü son zamanlarda Türkiye, Suudi Arabistan’ın yeni Kralı, Kral Selman Abdülaziz ile geliştirdiği sıkı ilişkiler, egemen batılı güçlerle birlikte, ABD, Rusya ve İsrail’i endişelendirmeye başladı.

Bir süre sonra Türkiye’nin Suudi Arabistan’a uzanan kolunun da kesilmesinden endişe duyduğumu belirtmek istiyorum.

Sırada Katarın da olduğunu unutmayalım. Çünkü Türkiye’yle Katar ilişkileri de son yıllarda oldukça gelişti. Hatta Türkiye, Suudi Arabistan ve Katar’ın üçlü bir ittifak kurdukları bile dillendirilmeye başladı.

Yine Afrika’nın en büyük ülkelerinden birisi olan Nijerya’yla Türkiye ilişkileri bir hayli gelişmişti. Nijerya adeta Türkiye’nin Afrika’daki köprübaşı niteliği kazanmıştı. Hemen Nijerya’nın başına Boko Haram terör örgütü belasını sardılar. İç huzursuzluklar çıkarıldı.

Türkiye’nin Afrika’ya uzanan kolu da böylece kesilmeye çalışılmaktadır.

Daha bitmedi. Peşinden Türkiye’nin Orta Asya’ya açılan kapıları olan Azerbaycan ve Gürcistan da unutulmamalıdır. Türkiye’nin buralara uzanan kollarının da kesilmeye çalışılacağından kimsenin şüphesi olmasın.

Emperyalist güçler için tüm bunlar çok tehlikeli gelişmeler olarak değerlendirilmesi söz konusudur. Onun için yakın gelecekte kurulacak tuzaklara ve operasyonlara hem hazırlıklı olmak hem de tedbirli davranmak gerekiyor.

Unutmayalım bu emperyalist güçler Ankara’da olduğu gibi Türkiye’nin çeşitli toplum kesimlerine karşı şok suikastlar düzenlettirerek Türkiye çözülüyor, Türkiye yönetilemiyor, Türkiye yaşanmaz hale geldi vb algısını oluşturarak halkı sokaklara dökmek, Türkiye içinde büyük karışıklıklar çıkarmak istemektedirler. Uyanık olalım.

İşin en ürkütücü tarafı ise, Türkiye’ye karşı yapılan bütün bu operasyonların dost bildikleriniz ve aynı ittifak içinde olduklarınız tarafından yapılmasıdır. 

Türkiye’nin bu tip handikaplardan kurtulması için caydırıcı bir güce sahip olması gerekiyor. Bugünkü şartlarda da caydırıcı güç olabilmek için Nükleer güç olmaktan başka çare gözükmüyor. Ne yapıp edip Türkiye en kısa zamanda kendi gücüyle ve teknolojisiyle Nükleer denemelerini yaparak, Nükleer silaha sahip olmak zorundadır.

Yoksa kolunuzu nereye uzatırsanız uzatın, görüldüğü gibi bir şekilde kesiyorlar. Allah başımızı kesmeye yönelecek tuzak ve tehlikelerden korusun.

( Türkiye Nereye Kol Uzatsa Kesiliyor başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 27.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.