1 Diğer Amcalardan Farklı Bir Amca

Böyle bir amca ne gördünüz ne de tanıdınız daha önce. Diğer amcalardan çok farklı bir amca bu amca. Kültür dersen engin bir kültür adeta derya deniz hatta okyanus kelimesi bile hafif kalır tabiri caiz ise. Cevap vermediği soru ve dahi bilmediği, bilemediği bir şey yok...

Âlimlerden daha âlim, bilginlerden daha da bilgin ve de gerçek neyse, doğru neyse o. Rakamlar ile veriler ile konuşuyor atmasyon yok, palavra yok kesinlikle. Havalara da girmiyor kimselere hava atma merakı da yok, böyle bir şeye ihtiyacı da yok zaten...

Çok merak ettiniz değil mi bu nasıl amca diye? Bu amca hepinizin bildiği Google diye yazılan Gogıl diye okunan amca, yani bir motor, arama motoru. İnşallah kızmamıştır ona motor dememe, argo da biliyorsunuz motorun başka başka anlamları da var çünkü...

İki kişi aralarında tartışıyorlar

- Türkiye'nin yüz ölçümü dokuz yüz seksen altı bin kilometre kare imiş.
- Yok, canım arkadaşım öyle değil
- Tam da bilmiyorum öyle olduğunu zannediyorum.
- Bence yedi yüz binli rakamlarda bir şey olması lazım.

Bir başkası girer lafa.

- İkiniz de bilmiyorsunuz kanımca bir milyonun üzerinde olması lazım yanılmıyorsam.
- Amma yaptın birader ya sen de
- Benim oğlan okulda derste işliyordu da oradan aklımda kalmış sanırım.
- Sen oğlana bir daha sor öğrenci ise bilmesi lazım.
- En iyisi Gogıl amcaya soralım hemen yanımda cepten girerim İnternet'e
- Sor bakalım sor kiminki doğru göreceğiz...

Hemen cepten İnternet'e girilir ve iki tuşa basılarak netice ortaya çıkar en gerçeğinden...

- Bak yazıyor işte burada 783562 Kilometre kare imiş.

Başka bir gün yaşananlar

Çınar ailesi daha önce Çanakkale'ye ve burada ki Assos Antik şehrine hiç gitmemişlerdir. Cep telefonları navigasyon sistemi ve İnternet ile bağlantılı olduğundan, yola çıkmakta hiç tereddütleri olmaz. Çanakkale'ye vardıktan sonra Assos Antik Kentini de kolayca bulacaklardır tabi yine Google yani Türkçe söylersek Gogıl Amcaları sağ olsun var olsun...

Soğuk bir Ankara akşamında Cemal beyin eşi Neslihan hanımın ateşi çıkar ve hastalanır. Saat 21.00 suları olduğu için bütün eczaneler kapanmıştır. Nöbetçi eczane aramak ve bulmak lazım. Yakınlarda da eczane olmadığı için hemen İnternet'e girilir ve Ankara'da ki nöbetçi eczaneler sorgulanmaya başlanır. Maltepe semtinde oturdukları için sayın pek muhterem ve saygıdeğer Google yani Gogıl amcaya bir soralım bakalım der Cemal Bey. Hemen geçer İnternet'in başına ''Maltepe de bu gece nöbetçi eczaneler.'' şak diye tuşa basar tak diye önüne gelir. ''Servet Eczanesi filan fişmekan sokak numara bilmem kaç.'' Adres de belli oldu mu Cemal Bey oğluna arabanın anahtarını, sonrada parayı verir ve hemen gönderip alıp gelmesini söyler...

İşte böyle Google ve de Gogıl diye yazılan ve okunan amcanın halleri. O olmasa halimiz harap olacakmış meğerse. Hayır, bu Google amca hayatımızda şunun şurasında belki on beş yirmi senedir var lakin ondan önce ne yapıyormuşuz, ne zorlanıyor muşuz meğer. Böyle amca dostlar başına Google yani Gogıl amcam benim Allah seni başımızdan eksik etmesin. Daha henüz seni amca olarak almayanlar kabul etmeyenlerde bir an önce senin ile tanışma bahtiyarlığına erişsinler benim çok kıymetli Google Amcacım. İleri de babalar ve anneler gününün yanına amcalar günü de icat edilir gelirse söz elini öpmeye geleceğim... 

( Diğer Amcalardan Farklı Bir Amca başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 10.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.