Pazar günü, eve öğleden sonra arkadaşlarımız gelecek. Hanım ''Çık da manavdan üç beş kilo bir şeyler al, yanına da bir kek yaparım olur biter mahcup olmayız dostlarımıza.'' deyince ben de saat on gibi mahallenin manavı Cemal ağabeye doğru seğirttim.


Çoğu zaman pazar günleri Cemal ağabey çırağı Nuri'ye açtırır dükkânı. Kendi de öğleden sonra teşrif eder dükkânına, bazı bazı gelmediği bile olur iş fazla yoğun değilse. Çırak da cevval çocuk altından kalkar evvel Allah...


Manav yakın evden iki adım üç adım tabiri caiz ise. Balkondan bile seslensem duyar bizim kerata çırak Nuri ama tek başına, şimdi bir şey istesem dükkânı bırakıp da gelemez. Vardım yanına... Nuri'nin elinde bir tablet. Tablet dediysem ilaç tableti değil, anlamışsınızdır tablet bilgisayar dedikleri edevattan...


- Merhaba yeğenim Nuri nasılsın?


Bu tabletten başını kaldırmadan


- İyiyim ağabey sen nasılsın?
- Sağ ol ben de iyiyim, bana biraz portakal mandalina biraz da muz ayarlasana misafirim var da...


Nuri yine tabletten başını kaldırmıyor.


- Ağabey dur ya rekora gidiyorum. Kendi rekorumu ya egale edeceğim ya da büyük ihtimalle bu rekoru bu gün tarihe gömerim...


Şaşırmıştım ve afallamıştım...


- Ulan kerata misafir gelecek diyorum sana ben şimdi senin rekoruna da sana da bir gömeceğim o zaman gömme nasıl olurmuş anlarsın...
- Ağabey sen yabancı değilsin şuradan poşetlere dolduruver, sonrada tartı ver ne olursun. Bir daha bu rekor fırsatı geçmez elime...
- Haydaaa ve de hasbinallah nimel vekil ve nimle mevla ve nimel nesil...


İyice kızdırmaya başlamıştı beni konuşmalar...


- Bebe kalk da şuradan dediklerimi ver bak yoksa beşkardeş geliyor hem de ustana şikâyet edeceğim seni sonra...
- Ahmet ağabey etme eyleme ya niye anlamıyorsun rekor diyorum rekor bir daha kolay kolay bu rekora ya yaklaşırım ya yaklaşamam...
- Lan bebe ben de şimdi senin üzerinde dayak atma, eşek sudan gelinceye kadar dövme rekorunun denemesini yapacağım ha bak ona göre asaplarıma tavan yaptırıyorsun...


Biraz sert çıkınca oturduğu sandalyeden hışımla kalkar Nuri...


- Ya ağabey iki dakika sabretmedin direkten döndü rekorum senin yüzünden.
- Oğlum müşteri geldi mi rekoru mekoru bir kenara koyacaksın dekora bakacaksın...
- Ben bir daha bu rekora kim bilir ne zaman yaklaşır da kırarım. Hep senin yüzünden iki dakika sabretmedin ağabey ya...
- Hadi hadi çok konuşma ver şuradan elma mı portakalı mı da ben eve varayım...


Neyse alacaklarımı alır eve dönerim.


Öğleden sonra misafirlerimiz gelir. Sohbet muhabbet koyulaşır. Çaylar içilir pastalar yenir. Akşama doğru misafirlerimiz izin isteyip kalkarlar...


Ev de bir tane tablet bilgisayar olunca haliyle işler karışmaktadır. Zaman zaman oğlum, kızım ve karım arasında tartışmalar yaşanmaktadır...


Kızım derslerini bitirmiş tableti eline almıştır. Ağabeyi lafa girer...


- Ufaklık tablet bana lazımdı ya!
- Ağabey daha yeni aldım elime biraz sonra veririm.
- Ne kadar sonra o birazın miktarını belirle.
- Sen git odana ben biraz sonra getirim.


Hanım yandan lafa girer...


- Bir tablet yetmiyor belli ki eve bir tane daha mı alsak ucuzmuş da...
- Yok, hatun bu ay alamayız daha sonra belki kısmet diyelim.
- Ama böyle olmuyor ki bak paylaşamıyoruz bir tableti...
- Aranızda saatler belirleyin sıraya koyun o zaman.
- Benim de dizim oluyor ara da sırada çakışıyor çocuklar ile
- Canım başka bilgisayarda seyret
- Ama tabletin verdiği zevki de hiç biri vermiyor ki Ahmet...
- Onu bilemem...


Bir kaç tane de güzel oyunlar var tablette. Ayrıca abone olup günlük gazeteleri takip etmek var. O güzel işte. Bir onluk toka ediyorsunuz İnternet firmasına bir ay boyunca abonesi olduğunuz gazeteyi köşe yazılarından tutunda, ölüm ve satılık araba ilanlarına kadar okuyorsunuz...


- Aaa Ahmet bak tabletten abone olduğum gazetenin ilan sayfasında çok güzel satılık bir araba var.
- Ooo iyi imiş satılık mı?
- Evet satılık satılık...
- Kiralık olmasın belki iyi bak...


Araba almaya hiç niyetim ve param olmadığı için işi yokuşa sürmeye, ipe un sermeye niyetliyim en başından.


- Satılık tabi Ahmet baksana ilanlar sayfasında hem de satılık yazıyor sudan ucuz yirmi iki bin lira diye de yazmışlar...
- Hakikaten ucuzmuş, kredi kartı versek de kırk sekize böldürsek olamaz mı?
- Ahmet bırak dalga geçmeyi temiz de bir arabaya benziyor...
- Neyse borçlarımızı azaltalım da iki bin on altı bilemedin iki bin on yedi o da olmadı ben sana kesin iki bin on sekiz de sıfır araba alırım be hatun dert etme o kadar...
- Sen geç geç her zaman ki gibi dalganı aşk olsun...

İçimden sesli düşünürüm. Hay ben bu tableti ve tablette gazete yayınlayanın ve oraya araba ilanları koyanın gelmişini geçmişini hatta geleceğini, sevsem mi sevmesem mi ne yapsam acaba?

İşte böyle bu tabletler yüzünden zaman zaman didişiyoruz. Didiştik mi sinirlerimiz de bozuluyor haliyle bu seferde ilaç tabletlerinden almamız gerekiyor. Ya gidip bir tablet daha alacağım eve ya da bu işi sıraya, saate bağlayacağız herkes kendi saati geldiğinde tablet ile ne yapacaksa yapacak. Yoksa ilaç tabletleri bizi bekliyor en haplısından... 

( Bu Tablet Başka Tablet Hasta Ediyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 5.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.