1-Güçlü bir zalimin,olduk esiri,....................................2- Aşmış arabası,dağdan zenginin,
Din iman koymadı,bizler de para......................................Farkına varılmaz,çirkin renginin.
Tekniğin ve bilginin olmaz tesiri......................................Varlık yaratmayan,tembel bilginin
Parası olmayan  her gün avara..........................................Olur d ü ş ü n c e s i  hep  kara  kara.

A k ı l l ı  insanın, korkunç icadı,.....................................Çok insan türüyor, dolandırıcı,
Güzel görünürmüş,her çirkin cadı....................................Temiz ve safları, hep kandırıcı.
A d a l e t i  yermiş,mideci k a d ı.....................................Din ve ş e r e f yolu,utandırıcı
Zayıflar damlarda bakar duvara........................................Kalbini çürütmüş,oluşan yara.

Kâğıda basılmış, demirden dökme,..................................Sonradan gören de,kokuşur ahlâk,
Peygamberler bile vuramaz tekme...................................Ne yerde,ne gökte,y e r i  muallak.
F a k i r i n  ununu, yutuyor  tekne...................................Gidenleri de gördüm,hep tepetaklak
Zenginin buğdayı dönmez zavara....................................T a n r ı 'nın c e z a s ı,kanma onlara.

Kolay kolay girmez,bir ç o k ceplere,.............................Toplumun aklını almış bir kere,
H i l e s i z yollardan,çıkmaz sefere................................Bütün kuvvetleri, seriyor  yere.
Yüzüne tükürdüm, binlerce  kere....................................Bektaşiyi salmış düşüncelere
Saflığıma gülüp,"uy" der karara......................................Varlıkla lâyıksın sen itibara.

Kazananlar çoktur,dolaylı yoldan,..................................Tekniği yaratan,malı üreten,
K a r a b o r s a,vurgun,çalar arkadan.............................Silah imâl edip,hayat tüketen.
Harama "hakkım"der,hiç utanmadan..............................Şaşalı yaşama,odur hükmeden
Asla dolmamakta, delik kumbara...................................Elinde yok ise,b a ş k a  yol  ara.

Çoluğun,çocuğun,dostun ve eşin,...................................Para o t o r i t e , o l a n l a r  coşar,
Yüzüne de bakmaz,komşun kardesin.............................Olmayanda her gün,peşinde koşar.
Bırak k u r a l l a r ı , vurgunu düşün.............................Para vicdan alır,s a t a n  da yaşar
Yoksa kimse vermez,sana sıgara.>>..............................Çiçek p a r a s ı z ı, sürer davara.

****************************Çiçek Bahçesi..Sayfa--151.......20/ 03/ 1990**************************
...........Bektaşi ne demiş,Bakmış bakmış ta paraya"Allah değilsin amma,ondan büyük işler .........................................................................................................................................yapıyorsun"demiş...........
   
( P A R A P A R A Para başlıklı yazı Özçiçek tarafından 30.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.