Bu makalemin başlangıcında bütün samimiyetimle belirtmek isterim ki; hiçbir siyasi partiye resmi bir mensubiyetliğim, fanatikliğim ve bayraktarlığım asla yoktur. Makalem tamamen içten duygu ve düşüncelerimin ifadesidir. Biz ne yazarsak yazalım, ne dersek diyelim bu sistemde elbette ki seçiciler bellidir. Her şeye rağmen yine de bunları yazmayı vicdani sorumluluğum ve bir Çarşamba’lı olarak görevim olarak görüyorum. Onlarca yıl devlet terbiyesi ile kendini hizmetlere adamış söz konusu şahsın seçildiğinde bu nedenlerle hiçbir parti ayırımcılığına dayanmadan özellikle ilçemiz için etkin hizmetler üreteceğine ve her bireyin talebi olan sorunlarına koşacağına içten inanıyorum.

Bir yıl kadar önce bir meselenin halli için hiç tanışmamış olmama rağmen; hakkında edindiğim intibalara ve hemşehrim olması sıfatına dayanarak yardımını talep etmek için telefonda aradığımda “ Buyurun Ağabey ! “ hitabına muhatap olmuştum. O kadar saygı ve sevgi dolu ses tonundan etkilenerek maruzatımı dile getirdiğimde; “ Merak etmeyin. Konu ile ilgilenecek derhal meseleyi ileteceğim. Ancak neticenin olumlu olacağına dair hiçbir vaatte bulunamam. “ cevabını vermişti.
Onun bu davranış ve açık sözlülüğü gönlümü mest ederken ve hafızamda yer edinmişti. İnsanların umutları ekmek, su gibidir. Kutsaldır. O umutlarla oynamak, boş yere vaat etmek en büyük ayıp ve günahtır. Karşımda alışık olduğumun dışında ne ise onu konuşan, boş yere baştan umut vermeyen, açık sözlü üst düzey bir bürokrat vardı. Kimdi bu delikanlı yüreğin sahibi ? Hafızamda ve gönlümde takılı kalan bu ismi Milletvekili aday adayı listelerinde görünce; nedense çok sevindim.
Kendisine ulaşarak randevu talep edince; kabulu üzerine tanışmak fırsatını yakalamış oldum. Ayırdıkları uzunca bir zaman diliminde kendisini bire bir tanımak ve kim olduğunu, şehrimizin meselelerine nasıl baktığını tespit etmek imkanına sahip oldum.
İşte bu şahıs Sn. Kamuran Özden’di. Terme- Samsun1962 doğumlu ,Evli - 2 çocuklu, 1978-1984 Atatürk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi mezunu olup; İngilizce, Almanca, Arapça, Farsça dillerine sahiptir. 1 Nisan 1985 Sağlık Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü Memuru olarak devlet hizmetine adım atmış ve sırasıyla; 1985-1987 Sağlık Bakanlığı Dış İlişkiler Dairesi Memuru, 1987-1990 Sağlık Bakanlığı Dış İlişkiler Dairesi Şube Şefi, 1990-1996 Sağlık Bakanlığı Dış İlişkiler Dairesi Dış Eğitim, Proje Yönetim Eğitimi ve Konferanslar Şube Müdürü, 1 Nisan 1997-18 Temmuz 2000 Sağlık Bakanlığı Dış İlişkiler Dairesi Başkan Yardımcısı, 18 Temmuz 2000-13 Ocak 2012 Sağlık Bakanlığı Dış İlişkiler Dairesi Başkanı, 8 Mart-12 Haziran 2011 AK Parti Samsun Milletvekili Adayı, 13 Ocak 2012-7 Aralık 2012 Sağlık Bakanlığı Bakan Müşaviri ve 7 Aralık 2012-17 Mart 2014 Sağlık Bakanlığı Sağlık Araştırmaları Genel Müdürlüğü yaparken; 17 Mart 2014-10 Şubat 2015 Gençlik ve Spor Bakanlığı Müsteşar Yardımcılığına atanmıştır. Memur olarak başladığı hizmetini her geçen ileri kademelere taşıyarak Müşteşar Yardımcılığına kadar yükselen bu mümtaz bürokratımız; Türkiye Boks Federasyonu Yönetim Kurulu Üyeliği (As Başkan), Sağlık Yönetimi ve Eğitimi Derneği üyesidir.(Genel Sekreter) ve Türkiye Sağlık Turizmi Derneği üyelikleri ile sivil toplum kuruluşlarında şehrimizi temsil etmiştir. Sağlık Bakanlığında; Yurtdışında düzenlenen çeşitli toplantılara katılmak, sağlık alanında ikili iş birliği konularını görüşmek ve insani yardım faaliyetleri gerçekleştirmek üzere, Hükümeti veya Bakanlığı temsilen yaklaşık 200 kez yurtdışına görevlendirilen Kamuran Özden bu yurt dışı seyahatleri ile bilgi ve tecrübesini oldukça arttırma fırsatını yakalamıştır. Sağlık Bakanlığı’nda Dış İlişkiler Dairesinde görev yaptığı 1985-2011 yılları arasında yurtdışına eğitim amacıyla veya geçici görevli olarak giden yaklaşık 16.000 sağlık personelinin yurtdışı işlemlerini yapmış ve Bakanlık ile yabancı devletlerin sağlık bakanlıkları arasında Sağlık Alanında İkili İşbirliği Anlaşmasının yaklaşık 70 tanesi kendi döneminde hazırlanmış ve imzalanmıştır. İkili İşbirliği Anlaşmaları çerçevesinde Başkanlık yaptığı dönemde (2000-2011) yaklaşık 2.200 yabancı sağlık personeli Türkiye’ye getirilerek Sağlık Bakanlığı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde kendi branşlarıyla ilgili alanlarda eğitim almışlardır. Ayrıca; yaklaşık 2.500 yabancı hasta Türkiye’ye getirilerek ücretsiz olarak tedavi edilmiştir. Çok sayıda uluslararası insani yardım faaliyetinin organizesini ve koordinasyonunu gerçekleştirmiştir.(Afganistan, Filistin, Pakistan, Sudan, Endonezya, Yemen ,Somali v.b.) Ayrıca ülkemizde düzenlenen sağlık alanında çok sayıda uluslararası kongre ile konferansın ve Ülkemiz tarafından sağlık alanında teknik ve insani yardım amacıyla yurtdışında gerçekleştirilen pek çok faaliyetin organizasyonunu ve koordinasyonunu tahakkuk ettirmiştir.
Gençlik ve Spor Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı olarak ta ; başta Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü ve Spor Genel Müdürlüğü olmak üzere Bakanlık birimlerinin çalışmalarını koordine etmiş ve özellikle öğrencilerin yurtlara yerleştirilmesi, ulusal ve uluslararası spor faaliyetleri, federasyon faaliyetleri gibi çalışmalara aktif katkı sağlamıştır. Hizmet için; milletin vekili olmak için yola çıkanların kendilerince hizmet deruhte edecekleri siyasi partiyi seçme ve müntesibi olmaları şahsi tercihleridir. Ben sadece şahıslar bazında konuya bakan, kendimi inandığım şahsiyetleri anlatmakta vicdani sorumluluk hisseden biriyim. Yukarıda özgeçmişini kısaca verdiğim şahısla sadece bir iki saat baş başa görüşmüşlüğüm ve araştırmalarım sonucu inanmışlığım söz konusudur. Yıllarca en üst kademelerde görev yapan ve en sonunda bürokratlığın son kademesi olan müşteşarlık makamına kadar yükselen; şehrimizin doğma büyüme yerlisi, varlıklı,zengin bu söz konusu şahsın; devlet terbiyesi almış olması, bakanlıklar arasındaki diyalogları ile çok hizmete imza atacağının sinyalleridir. O şehrimiz ve Ülkemiz için bir şanstır. Köklü ve asil bir sülalenin ferdi, saygın, itibarlı, madden ve manen tatmin olmasına rağmen hizmet için ortaya çıkışı, bu kadar badireli yola revan oluşu takdire şayandır. Çocukluğumdan bu yana hiç unutmadığım bir söz vardır. “ Büyükler daima iyi bilirler !”… En iyisini elbette ki halk bilir ama; şu aşamada bu listeyi oluşturacak olan otorite malumdur. Umarım çocukluğumda öğretilen bu söz doğru çıkar. Balsı gözlerinin bakışlarında; delikanlı,dürüst,saygı ve sevgi dolu, hizmet aşkının parıltılarını gördüğüm; bir idealin verdiği şevkle heyecanı dorukta, bıkmadan şehrimiz için yapacaklarını coşku ile sıralayan , ama anlatılmasını istemeyen bu mütevazi bal gibi sözlü, açık sözlü delikanlının yolu açık olacaktır, olmalıdır da !... Taşıyamayacağı yükü sırtlamayacak, insanların umutları ile oynamayacak, “ ha.. hı.. olur..” diyerek aldığı notları muhatabı gidince çöpe atmayacak, oyalamayacak, temsil gücü yüksek, beklentisiz hizmet sevdalısı, dürüst insan olduğunu gözlemlediğim, tecrübe sarnıçı olan bu güzel insana başarılar diliyorum.
Umarım bu defa hak ettiği seçilebilir bir sırada olacaktır.

( Eşsiz Hizmetlerin Mimarı Başarılı Mümtaz Bir Bürokrat, Kriz Yönetim Uzmanı : başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 14.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.