Nedir “özgürlük" denen kavram…? Neye göre, kime göre özgürlükten bahsedilebilir…? Özgürlüğün sınırları olabilir mi…? 

TDK'ya göre özgürlük; “Herhangi bir kısıtlamaya, zorlamaya bağlı olmaksızın düşünme veya davranma, herhangi bir şarta bağlı olmama durumu, serbesti." anlamına geliyor… Tanımlamadaki anahtar kısım; “Herhangi bir kısıtlamaya, zorlamaya bağlı olmaksızın" kısmı… Buraya bakarsak; her şeyi yapabilme yetkimiz olduğu düşünülebilir… Örneğin; zevk için adam öldürmek, zenginlik içindeyken yada zengin olabilmek için hırsızlık yapmak, zaruri bir ihtiyaç gibi her gece tanınmayan insanlarla yataklarda sabahlamak birer özgürlük olarak sınıflandırılabilir… Peki öyle midir…?

Teorik olarak bakıldığında “Evet" denilebilir… Bilirsiniz bir çocuk için, 18 yaşı; tüm kapalı kapıların açıldığı bir an olarak görülebilir… En basitinden bir örnek vermek gerekirse, evlenmek için ailesinin rızasını alması gerekmez… Hâlbuki bu; sadece görüntü itibari ile böyledir… 18 yaşına gelen hiç kimse; dünyayı parmağında oynatabilecek kadar özgür olamaz… Öyle zannedilebilir ama öyle değildir…

Sırf maksat muhabbet olsun diye işlenen cinayetler, fuhuşlar, hırsızlıklar insanlara özgürlüğün kapısını açmaz… Özgürlüğün kapısını kapatıp esaretin kapısını aralar… Zira ruhu teslim ettikten sonra bunların bir de hesabını vermek var… İstediğiniz özgürlüğün sınırlarını iyi çizebilmelisiniz…
 
( Özgürlüğün Sınırları başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 4.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.