Kimi insanın isteklerini dile getirmesi için kimi insanın da birisini azarlamak için kullandığı bir deyimdir “Armut piş ağzıma düş." deyimi..

Mesela, bir kişinin “Aman… Ben istiyorum ki armut pişsin ağzıma düşsün… Ben öyle uğraşmaya gelemem." gibisinden bir anlatımda kullanması, isteğini dile getirmek için kullanım türüne örnek verilebilir. Azarlama için ise; “Terbiyesiz! İstiyor ki armut pişsin ağzına düşsün… İki kalkıp iş görse bir yeri incinir, densizin…" gibilerinden bir anlatım örneği verilmesi mümkün…

Biz, burada istekleri dile getirme kısmını ele alacağız… Şimdi iyi güzel, armut pişsin ağzına düşsün… Lâkin bunu söylerken ufak bir detayı gözden kaçırmıyor musun? Önce pişecek bir armut olması gerekir… Olmayan armut nasıl pişsin de ağzına düşsün…? Hadi diyelim ki ezkaza bir armut oldu ama şimdi yine bir sıkıntı var… Ne mi? Tabi ki pişmesi… Herhalde durduğu yerde armudun pişmesini beklemek; gece yarısı belediye otobüs saatlerinin bitişinden sonra belediye otobüsü beklemek gibi bir şey olur… 

Yani öyle her şeyi hazır beklememek lazım… Aslında bunlarla ilgili milyarlarca örnek verilebilir… En basitinden; bir evde oturmak için, öncelikle ne gerekir? Bir evin olması gerekir. Şimdi durup dururken gökten zembille bir evin inmesi beklenmez herhalde… Bunun için önce inşaat malzemeleri alınır. İşçiler bulunur… İnşaat yapılıp tamamlanır. Sonra da bu evde oturulur… Şimdi aklınıza “E be kardeşim, her ev isteyen inşaat mı yapsın?" şeklinde bir soru takılabilir. Tabi ki hayır. Benim anlatmak istediğim, yani önce bir ev olmalı oturabilmek için. Bunun için ister inşaat yapılır, istenirse tamamlanan bir inşaatta ev alınır, öyle ev sahibi olunur. Ama gördüğünüz gibi hâlihazırda bir ev olsa dahi öyle ha deyince oturulmuyor. Bir bedel ödemek gerek.

Dediğim gibi buna milyarlarca örnek verilebilir lâkin anlayan için bunun da kâfi geleceğine inanarak ve/veya ümit ederek yazımı birkaç cümleyle bitirmek istiyorum… Demek ki neymiş, armut piş ağzıma düş diyebilmek için önce bir armudun olması gerekirmiş… Armut olduktan sonra pişirmenin elbet bir yolu bulunur… Hem şunu da unutmayınız ki; hazıra dağ dayanmaz…
 
( Olmayan Armut Pişer Mi başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 3.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.