Dün yeğenlerimden birisi ile mesajlaşırken muhabbetin içinde; “Nefes alıyorsan, hâlâ ümit var demektir…" şeklinde bir cümle kullandım… O da bana; “Ağlarken nefesimi tutuyorum ama." diye cevap verdi… Aslında teknik olarak bakıldığında haklıydı… Çünkü ben; nefesle ümit arasındaki bağı tam anlatmamıştım… Hatamı fark edip cümleme açıklık getirdim… Ve bu açıklığı sizinle de paylaşmak istedim… Olur a, bir gün ümitsizliğe kapılırsanız ve/veya kapılan birine denk gelirseniz belki bir faydası olur…

Aldığınız nefesi tutmak ile tutamamak farklı şeylerdir… Örneğin; aşırı derecede yoksul olan, açlıktan bir hayli zayıflayıp kemikleri sayılabilen bir çocuğun; üstüne kıyafet alamayıp çıplak kalması ile en basitinden normal gelirli bir ailenin -affedersiniz- banyoya girerken soyunup çıplak kalmasının aynı olmaması gibi… Yani birinde zorunlu olarak nefes alamazken diğerinde nefesinizi tutmuş olabilirsiniz… 

Nefes alamazsanız da ümit var olabilir… Yaratan; size bu şansı veriyor… Hayırlı evlat ve/veya evlatlar yetiştirebilirseniz arkanızdan okuyacağı duaların; amel defterinizin sevap hanesine yazılacağından bahsediliyor… İşte bu da; Yaratan'ın sonsuz merhametinin bir delili olarak gösterilebilir… 

Velhasıl kelam; nefes alamazsanız, ümitleriniz tehlikeye girebilir ama nefesinizi tutarsanız hâlâ ümit var demektir…
( Nefes Alıyorsan başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 3.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.