Bazen biz başkaları için mutluluk dileriz bazen de başkaları bizim için mutluluk diler… Ama her ne kadar mutluluk dilerken temiz duygulara sahip olunsa da dikkatli olunması gerekebilir… Zira mutluluk kavramı kişiden kişiye göre değişebiliyor…

Mutluluk denildiğinde ilk akla gelen şeyler güzel olan, yüz güldüren, huzur veren şeylerdir… Bazen bir kimse bazen de bir hadise vesile olur mutluluğun ortaya çıkmasına… Ama yukarıda da yazdığım gibi mutluluk kişiden kişiye göre “değişebiliyor"… 

Kimisi için; ibadet etmek bir mutluluktur… Kimi aileler için ise; uzaktaki evlatlarına kavuşabilmektir… Kimi kadınlar için; anne olabilmek, kimi erkekler için; ailesine onurlu bir hayat yaşatabilmektir mutluluk… Bazı öğrenciler için; iyi bir okul kazanabilmektir… Bazıları için; aşktır en büyük mutluluk… Aslında bu örnekleri çoğaltabilmemiz mümkün ama bir de başka açıdan görülen ve/veya görüldüğü zannedilen mutluluğa da bakmamız lazım…

Kimileri için ise mutluluk; başkalarından haksız ve gizli şekilde aldığı paralarda, yükte hafif pahada ağır eşyalarda saklıdır… Kimisi için mutluluk; her gece başka bir yatakta yatıp kalkmaktır… Kimileri için; haksız yere cana kıymaktır… Bazıları için; başkalarının kuyusunu kazmaktır mutluluk… Bazıları için de; evlatlarını küçük yaşlarda çalıştırarak onun parasıyla içki içip, kumar oynayabilmektir… Bazıları için ise; uyuşturucuyla kendinden geçmektir mutluluk… Aslında bu örnekleri de çoğaltabilmemiz mümkün ama sanırım bu kadar örnek de kâfidir… Şimdi ise asıl anlatmak istediğimiz fikre gelelim…

Aslına bakarsanız bir önceki paragrafta anlattıklarım gerçek anlamda mutluluk değildir… Ama o tarz işlere girenler yaptıklarından haz duyar ve bunu en büyük mutluluk olarak görebilirler… Zira Şeytan; kulu, Allah'ın yolundan çıkarmak için çirkini güzel göstermek adına elinden geleni ardına koymaz… Bir önceki paragrafta anlatılanlar aslen mutluluk nedeni olmasa da Şeytan, onları mutluluk olarak göstermek için yapmadığını bırakmaz… 

Burada görev biz insanlara düşüyor… Nefsimize hâkim olup, göreceli olarak değil gerçekten var olan mutluluğun anlamını öğrenmeliyiz… Ve bir tavsiye… Bir insanın mutlu olmasını dilerken dikkat edin… Ya mutluluğun sınırları çizin yada mutluluk yerine hayırlısını dileyin… Gerisi, Allah'ın takdiri…
( Mutluluk Dilerken başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 2.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.