Bilindiği gibi tetra pak  ambalajlarda satılan süt ve meyve sularında her kutuda  üretim tarihi ile son kullanım tarihi yazılıdır. Tüketim için uygun zaman  denilen bu süreye miâd adı verilir. ( Osmanlıca vade kökünden türemiştir.)

Miâd, o ürünün raf ömrüdür...

Yaşamda akla gelen her şeyin bir ömrü vardır mesela gıdalar süresi içinde tüketilmezse  bozulurlar, katkı maddeleri ile  süre uzatılsa da bir zaman sonra yine bozulacaklardır.

Eşyalar, mobilya ve beyaz eşyanın ortalama 8-10 sene bir ömrü vardır.  Özenli kullanım ve tamiratlarla bu süre uzatılsa da  sonuçta artık kullanılamaz hale geleceklerdir.

Bitkiler, ağaçlar da öyle...Tabiat ve iklim şartlarına göre dayanma ve yaşama süreleri vardır. Gübre ve sun'i koruma yöntemleri (sera gibi) sair bakımla bu süre uzatılabilir ama sonsuza kadar canlı kalabilme şansları yoktur...

İnsanlar...

İnsanlarda raf ömrü...

İmalat tarihi: doğum...

son kullanım: son nefes, ölüm...

İnsanlar;  beslenme, spor, stressiz ve özenli yaşam ile diğer kişilere kıyasla  bu süreyi uzatabilirler. Tıbbi destek ile daha da uzatabilmek mümkün  desek de bilinen o SON, yaşamakta olan her insanı bulacaktır. Anadolumuzun bilge kişileri ölüm yolculuğundaki kişiler için "vadesi  bitmiş" derler...

Yazımızın konusuna göre böylece insanlar raf ömrünü  tamamlamış oluyorlar...

Raf ömrünü tamamlayan yalnızca  gıdalar, eşyalar, evler, bitkiler, hayvanlar ve insanlar değil  elbette.

Kurumlar da raf ömrünü tamamlarlar...

Kurucuları başlangıçta heyecanla ve şevk ile kurdukları müesseselerinin bir zaman sonra miâdını doldurduklarını kabullenmek istemezler.  

Şimdiye kadar onlarca banka, yüzlerce veya binlerce şirket kurulmuştur yine bir o kadarı da isteyerek veya istem dışı  piyasada yok olmuşlardır.

Kabul etmek gerekir ki, çan eğrisi gibidir "miâd" olayı...

Kurulur, şartlara uyum sağlar,  gelişir, büyür ve sonra inişe geçer...İnişin dip noktası yok olmaktır.

Siyasi partiler de öyle...

Misyonunu tamamlamış ve ideolojilerinden sapmış uygulamaları ayan beyan görülen veya tespit edilen partiler ya kendileri kapanmıştır veya resmi organlar tarafından kapatılmışlardır...

Cumhuriyetimiz kurulduktan bu güne kadar kaç parti kuruldu ve yine siyasi hayattan silindiler ilk akla gelen Demokrat parti, Adalet partisi, Anavatan partisi, Milli Selamet partisi, Doğruyol partisi, Refah partisi ve daha sıralanabilir...

Kabul etmek gerekir ki;

Her gelişin bir gidişi, her çıkışın bir inişi vardır.

Kabul etsek de etmesek de...

Kaide gibidir bu durum...

Selam ve saygılarla...

Yurdagül Alkan.

( Raf Ömrü Miad başlıklı yazı Gülalkan tarafından 2.09.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.