Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 31.08.2015
Okunma Sayısı : 759
Yorum Sayısı : 0
Hani çok klişe bir deyim vardır ya “Hayatta kaybetmek de vardır kazanmak da… Evet, aynen de doğrudur… Bu hayatta kazanmak da var kaybetmek de…

Bazen bazı insanlar kumar da kaybeder, aşk da kaybeder, borsada bir borsacı yaptığı yatırımdan kaybeder… Bazen bazı insanlar da birinin gönlünü, saygısını, güvenini kazanırlar… İkisi arasındaki farkı siz değerlendirin ama bu yazdıklarımın tam tersi de olabilir unutmayın… Mesela kumarda da kazanan insanlar vardır, bir çırpıda tüm saygı ve güvenini kaybeden insanlar da vardır… 

Önemli olan neleri kaybettiğimiz yada kazandığımız değil, bunları nasıl kaybettiğimiz veya kazandığımızdır… Mesela kazanmak… Bir anda acayip şekilde şan, şöhret, mevki vesaire sahibi olabilirsiniz ama bunları bir alnının teriyle kazanmak var bir de dalavereyle, hile hurdayla kazanmak var…

Mesela kaybetmek vardır bir de… Bir olay vardır, siz elinizden gelenin en iyisini hatta daha fazlasını yapmışsınızdır ama o olayda asla başarı kazanamamış, her seferinde “Tamam bu sefer oldu. demiş ve her defasında da kaybetmişsinizdir… Bu, kaderdir… Buna bir şey yapamazsınız… Ama yine aynı olayı ele alırsak her şeyi, her türlü yolu denemiş ve bu sefer başarıyı kazanmışsınızdır… “Eee kazanmışsak kayıp bunun neresinde? diye sorabilirsiniz muhtemelen… Dedim ya her şeyi, her türlü yolu denemişsinizdir diye… İşte bunlar içinde kötü huylar da olduğundan ‘farz-ı misal' o zaman onurunuzu, kişiliğinizi kaybetmiş olursunuz… 

Aslında bu konu bana sorarsanız sayfalarca sürebilir ama en önemli kaybetme-kazanma ikilisi bunlar diye düşünerek yazımı noktalıyorum birkaç cümle sonra… O yüzden fazla hırsa kapılmamak her türlü olaya hazırlıklı olmak gerekir… Çünkü hayatta kaybetmek de var kazanma da…
 
( Kaybetmek Ve Kazanmak başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 31.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.