Bir ihanet sonrası, ihanete uğrayan kişi tarafından söylenen bir atasözüdür; besle kargayı, oysun gözünü. 

Ne acılar yüklüdür bu söz çoğu zaman… Bir kişi için harcanan onca emek, onca çaba… Onun için katlanılan çileler, kederler, dertler, tasalar… Ama karşılığında bir ihanet… Peki tüm suç karganın mı yoksa bir suç ortağı var mı?

“Dengeli Beslenme" diye bir kavram duymuşsunuzdur… Aslında hayatın her alanında bu böyledir biliyor musunuz? Her şey denge ister. Yani sadece beslenme olarak olaya bakmayabilirsiniz de… Mesela dengeli harcama olarak da bakabilirsiniz… Neden bir şeyin dengeli olması gerekir biliyor musunuz? Çünkü yok denecek kadar az olan şey; isyana, bitmeyecekmiş gibi çok olan şey; azdırmaya sebep verir.

Yani kargayı beslerken belki de bazen aç bırakmalı ki, yokluğun da ne olduğunu öğrensin. Elindekinin kıymetini anlasın… Ama vur derken öldürmemek gerekir tabi ki… Yokluğu öğreteyim derken isyana teşvik edercesine aç bırakmak akıl kârı değildir. Aslında bunun da derinliklerinde eğitimin yattığını görebilirsiniz. Bilirsiniz, aldığınız birçok özellikli ürünün yanında kullanım kılavuzu vardır. Neden? Çünkü o kadar özelliği keşfedene kadar ürünü bozma ihtimali kuvvetle muhtemel…

İşte bu yüzden kargayı suçlamadan önce nasıl beslendiğine bakmak gerekir… Ne isyankâr edecek kadar az ne de azdıracak kadar çok… Önce bir ders verilmeden, imtihan edilmez… Ben, beslenip de sahibine sadık olan çok karga tanıyorum…
( Karganın Beslenmesi başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 31.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.