HAYVANAT BAHÇESİ

   

    Bir pazar sabahı anne ve baba çocuklarını alıp gezmeye çıktılar. Amaç çocuklarına güzel bir gün geçirtmekti. Büyük bir heyecanla kapıdan içeri girdiler. Çocuk heyecandan babasının ödediği yüz tl,yi bile göremedi.

 

   Çocuğun hiçbir yerde bulamayacağı hayvanlar bir aradaydı.

 

-Bak oğlum, bu aslan, buna hayvanlar kıralı derler.

 

  Sözü anne ele aldı.

-Bak oğlum, bunlarda maymun at o elinde ki muzları.

 

   En çok memnun olan maymunlardı. Hayatlarının hiçbir döneminde göremeyecekleri nimetler, orda veriliyordu. İşin sırrı biraz şaklabanlık.

 

   Çocuğa bir bir bütün hayvanları anlattılar. Çocuk mutluydu. Hayvanlarda çok mutluydu. Hiç emek sarfetmeden yiyecekleri ayaklarına geliyordu. Birileri tarafından yaşanabilir ortamları da çok iyi sağlanmıştı.

 

   İki tane hayvan bundan çok tedirgindi. Bu duruma aslan çok sinir oluyordu. Ama yapacak hiçbir şey yoktu. Bir kere kaptırmıştı  paçayı. Kurtta tedirgindi. Bu olaya bir anlam veremiyordu. Bu insanoğlunun kurdu yakalayınca öldürmesi lazımdı. Ama buna rağmen yiyeceğini de veriyorlardı. Başkasının elinden beslenmek kurdun zoruna gidiyordu.

 

   Aile biricik çocuklarına her şeyi teferruatına kadar anlatmışlardı. Sözde çocuk eğitiyorlardı. Söylenmeyecek ne kadar söz varsa söylüyorlar ama söylenmesi gereken bilgilerin hiçbirini söylemiyorlardı. Çünkü baba da çoktan kölelik sistemini hazmetmiş, hiçbir şeyin farkında bile değildi.  Çocuk her şeyi öğrenmişti. Ama kendine lazım olacak içlerinden hiçbir bilgi yoktu. Baba insanın para uğruna yüzlerce hayvanı oraya hapsedebilecek kadar zalim olduğunu anlatamamıştı.Ufak bir olayda ortalığı birbirine katan hayvan hakları savunucularının binlerce hayvan esaretine neden ses çıkarmadılarını da ömrünün son demlerine kadar öğrenemiyecekti. 

 

   Eğer sizi birileri karşılıksız beslemeye başladıysa, özgürlüğünüz çoktan bitmiştir. Sırf hayatlarını boğazları uğruna yaşamak ne kadar aptallık.

 

   Sözde eğitilen, bilgilendirilen çocuk şunu gözden kaçırmıştı. O eğlenceli bir saatin uğruna günlük elli tl ye çalışan babanın iki gün sisteme köle olması gerekiyordu.

 

                          

                                 AL BİRİ VER  KIRKSEKİZ SAATİ

                                                   YAŞASIN ÖZGÜRLÜK.                                                         

 

 

                                                                                      AHMET ÇİFTÇİ (ÇİFTÇİ BABA)

 

 

 

                                     

( Hayvanat Bahçesi başlıklı yazı çiftci baba tarafından 31.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.