Babama Japonya'yı Sevdiren Kadın-47


...

Durdu ve Safa’nın yüzüne baktı. Onun yüzünde hissedilebilir hiçbir değişiklik göremedi. Safa nadiren kendini kaybeder, işler istediği gibi gitmediğinde, ender olarak rahatsız olurdu. Sorunları olumlu açıdan değerlendirme özelliğine sahip biriydi.


Ayumi için; renk ve sır vermeyişi de ayrı bir muammaydı. “Anlaşılan gittiğin yerlerde önemli şeyler yaşamış olmalısın… Anlatmak ve benimle de paylaşmak istemez misiniz? Neden ve nereye gittiniz?”


Safa Ayumi’nin yüzüne baktı. “Çok farklı bir yerlere gitmedim. Biraz Tokyo’nun kargaşasından uzaklaşmayı istemiştim. Kyoto, Ayabe ve Tottori’ye kadar gittim ve geri döndüm.”


Safa’nın sadece üç kelime ile gittim ve geldim kelimesi üzerine biraz gerildi. İstiyordu ki, gidip gezdiği yerleri en ince detay ve ayrıntılarına kadar anlatısın… Onun bir kara delikten farksız olan ketumluğu karşısında bezen çığırından çıkar hale geliyordu.


“Bu gezide tek başınıza neler yaşadınız bilmiyorum… Ama hala da merak içindeyim… Bu gezide seni bu kadar değiştiren şey ne olabilir?”


“Ayumi Hanım, siz de bilirsiniz ki, durgun sular bozulur. Yerinde sayan, günden güne kendini geliştirmeyen insanlar da kaybeder. Elbette gezip-görmenin, gezilen yerlere ve o muhitlerde yaşayan insanların yaşamlarına dair birçok bilgi sahibi olunur. Elbette bu gezide ben de bilgilendim ve bilgi sahibi oldum…”


“Hayır, hayır öyle değil… Seni tecrübe dışında değiştiren bir şeyler yaşamış olmalısınız. Bunu hissedebiliyor ve görebiliyorum. Neden Kyoto da, başka bir yer değil?”


“Ne fark ederdi ki… Kuzeye doğru da gidebilirdim. Bu Fukushima veya Miyagi, hatta İwate de olabilirdi. İçimden geldiği için güneye doğru gittim… Ha bu arada unutmadan söyleyeyim. Üniversitemizin Sağlık Bakanlığı ile işbirliği çerçevesinde Fukushima ve Miyagi illerinde Halk Sağlığı üzerinde yaklaşık bir ay sürecek bir araştırma çalışması yapılacak… Ben de bu çalışmada yer almak için gönüllü olarak yazıldım… Sen de katılmak istemez misin?”


“Ne zaman olacak bu?”


“Üç aylık bir süre var. Gidecek ekip listesinin onaylanmasından sonra başlanılacak…”


“Bir düşünmem lazım. Bizimkilerin de onayını almam gerekir…”


“Hâlbuki ben tereddütsüz kabul edeceğini düşünmüştüm. Hatta adını geçici olarak yazdırmıştım. Bölüm başkanına sizin de onayınızdan sonra kesinleşeceğini söylemiştim…”


“Gerçekten katılmamı istiyor musun?”


“Elbette… Bilmiyorum sizi tereddütte bırakan nedir? Sizin içinde çok iyi bir hava değişimi olurdu. Ülkenizin görmediğiniz ve belki de bir daha görme fırsatınız olmayacak, birçok yerlerini gezecek ve göreceksiniz… Ülkeniz insanlarının sağlık problemlerine ve çözüm yollarına ışık tutacak bir çalışmanın sizi onurlandıracağını düşünmüştüm. Ayrıca kırsalda yaşam şartlarının zorluklarına şahit olurken, diğer yanda Tokyo’nun şehir gürültüsünden ve kirli havasından uzaklaşarak temiz hava, nefis doğa manzaraları içinde dinlenme ve kendinizi tanıma fırsatınız da olacaktı.”


“Bana biraz müsaade et… Daha sonra size kararımı söylerim…” diyerek kendini biraz naza çekmek istiyordu.


“Elbette hafta sonuna kadar düşünme zamanınız olabilir ama gönüllü gidecekler listenin erken dolmasına da sebep olabilir…”


“Konuyu değiştirerek söyleyeceklerimi unuttuğumu zannetme…”


“Ayumi Hanım kendinizi bu kadar germeyiniz…”


“Ama gerilmeme sebep olan da sizsiniz.”


“Sizi neden gereyim ki?”


“Onu da bilecek olan sizsiniz.”


“Ayumi Hanım bana inanmıyor musun?”


“İnanıyorum ama söylemek isteyip de, sanki tereddüt edermiş gibi bir halinizin olduğunu da görüyorum.”


...

Devamı Var

...

Ant-150515

( Jap. Sevdiren Kadın-47 başlıklı yazı Kocamanoğlu tarafından 31.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.