CADDE VE SOKAKLARA KİMLERİN ADI VERİLİYOR

 

 

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 31.8.2015

………………………………………………………….

 

 

      Saygıdeğer okurlarım; Cadde ve sokaklarımıza, kimlerin adları veriliyor? Niçin veriliyor? Durup dururken bugün dikkatimi çekti. Merak konusu  oldu,merak ediyorum. Acaba diyorum, kahramanlarımızın mı? Şehitlerimizin mi? İlim, irfan sahibi olan zat’ı  muhteremlerin mi? Para babalarının mı? Yoksa teröre destek verenlerin mi, adları veriliyor? Bir türlü anlayamadım.

        2003 yılında,  uzun bir zaman harcayarak meydana getirdiğim “Gaziantep’te Kültür Sanat ve Edebiyatta İz Bırakanlar” adını taşıyan  kitabıma sponsor arar iken, o zamanın Şahinbey Belediye Başkanı ve Gaziantep eski milletvekili Yaşar AĞYÜZ TV ekranlarında bir konuşmamı dinleyince, telefon ile beni aradı ve kendisi ile tanışma fırsatı buldum. Sözü edilen ve ciddi bir değeri olan kitabımın basımını üstlendi  ve kitap baskıdan çıkınca, ilgili kurum ve kuruluşlara dağıtımını  yaptı. Şunu da belirtmem gerekiyor. Maddi ve manevi olarak,18 yılımı harcadığım bu kitap için telif hakkı verme talebinde bulundu ise de, tüm ısrarına rağmen hiç bir şey almadım. Bu güzel hizmetinden dolayı da kendisini kutluyorum.

         Bahse konu olan, zat’ı muhtereme, yaptığı bu hizmetinin sonucunda biraz yakınlaştım  ve merhabam oldu. Yine bir gün bir vesile ile kendisini ziyarete gitmiştim. Her ne hikmet ise aklıma Celal DOĞAN geldi. Kendisine dedim ki “Sayın Başkanım, acaba farkındamısınız ?  Celal Doğan Spor tesisleri, Celal Doğan  Göletleri, Celal Doğan İlk Öğretim Okulu, Celal Doğan Lisesi, Celal Doğan parkı, Celal Doğan Bulvarı vs. Bir şehirde hiç bir kimsenin bu kadar adının verildiği yer yoktur. Celal Doğan, hem hakim, hem savcı. Önüne duran bir kemse yok iken, adını vermedik bir yer bırakmamış dedim.  Zaten şimdi de adımı 50 senede silemezler diyormuş. Siyasilerin tutumlarına göre  de, gerçekten silineceğe benzemiyor. Çünkü silemiyorlar. Şekitkamil Belediye Başkanımız Mehmet Bozgeyik de, parklara, camilere adını veriyor. Ama siz neden böyle bir yerlere adınızı vermiyorsunuz”.? Deyince, hafifce gülümsedikten sonra “Ahmet Bey kimin parasıyla yaptırdıkları yerlere, kimin adını veriyorlar?. Bunlar babamın parası ile yapılsa,  babamın veya kendi adımı verirdim. Ama şimdi bu gibi olaylara katılmıyorum. Eğer böyle bir şey yapacak olsam ayıp olur, ben böyle şeyleri yapmaya utanırım. Hem de bir zaman gelir o isimler kaldırılır” diyerek cevap verdi.

       Ben de diyorum ki, işte o zaman şimdi geldi. Bozgeyik adı çoktan kaldırıldı da, Celal Doğan’ın adı niçin kaldırılmadı? Doğrusu  çok düşünüyorum. Bakın Celal Doğan kadar da Uğur Asım GÜZELBEY büyükşehir Belediye Başkanı olarak hizmet yaptı. Celal Doğan’ı seçildiği ilk dönemde beşe katladığı halde, hiç bir yere adının verildiğini  sanmıyorum. Her halde bir yere adı verilse duyardık.

        Bir zamanlar GASED’i beraber kurduğumuz Vali yardımcımız Gökhan Veli KİŞİOĞLU ile Asım Güzelbeye gittik. “Derneğimize yer verirseniz, bizde adınızı veririz” dedik. Kendisi  ise Abdulkadir BATUR Belediye başkanlığı yapmış, hiç bir yere adı verilmemiş. Ben bir yere onun adını vermeyi düşünüyorum” şeklinde cevap verdi. Bence Türk askerine kurşun sıkan, Türk polisine kurşun sıkan  tetöristlere ağlayıp da, Türk askerlerine darbeci diyen bir kimsenin adı, Gazi Şehrin cadde ve sokaklarına yakışmaz ve yakışmıyor da.  Duyumlarıma göre Arıllılar imza topluyorlarmış. Celal Doğan Bulvarı kalsın, Şehit askerimizin ismi, Arılda bir yere verilsin diyorlarmış. Ne kadar lüzumsuz bir harekettir bu. Bu sözü söylemeye Arıl mahallesi halkı yetkili değildir. Bu sözü  söylemeye şehit ailesi yetkilidir, herkes haddini bilmeli ve ona  göre hareket etmelidirler. İlgililer lütfen sesimi duysunlar.   En yakın zamanda celal Doğan’ın  adının kaldırılması gerekiyor. Gazi şehrine yakışan adlar verilmelidir. Yavuz Bülent Bakiler, Dil Bilimcisi Dr. Mehmet Hengirmen ve beşir Göğüş  gibi.

       Sevgili okurlarım, Cumhuriyet sayesinde seçilip de, cumhuriyete ihanet edenlerden olmayalım diyorum. Bugünlük de bu kadar. Beni unutmayın, gelecek sohbet yazımda yine buluşalım. Hoşça ve dostça  kalınız. En güzel ve mutluluk dolu günler, hep ve hepimizin olsun diyorum.

 

 

 

 

( Cadde Ve Sokaklara Kimlerin Adı Veriliyor başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 31.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.