Birçok kez okuduğum bir sözü eleştirmek için yine kalemimi aldım elime… Yazımın konusu olan söz; “Hep ‘Hayır' dese de bana hayat, hep ‘Hayırlısı' diyeceğim hayata inat…" sözü… 

Yazılarımı takip edenler bilir, ben; hayata karşı gelmemeye çalışıyorum çünkü hayatın hiçbir şeyde suçu olduğuna inanmıyorum… Evet, hayatımızda bazen istediğimiz şeyler olmaz ama bunun sebebini hayatta aramak veya bunun için hayatı suçlamak gerekmez ki… Belki de istediklerimiz hakkımızda hayırlı olmadığı için hayat, önümüze engeller çıkarıyordur… 

Bunu anlayabilmenin en iyi yolu; Hz. Hızır ile Hz. Musa'nın yolculuklarını öğrenmekten, anlamaktan geçer… Yolculuk boyunca Hz. Hızır, normal olarak karşılanamayacak üç hadiseye karışır… Hadiseleri özetlersek; giden bir gemiye zarar verir, bir çocuğu öldürür ve kendilerine iyi davranmayan bir ailenin evinde bir tadilat yapar… Gemiye zarar verir çünkü gemi sağlam kalmaya devam etseydi başkaları tarafından yanlış işler için kullanılacaktı… Çocuğu öldürdü çünkü büyüyünce ailesine layık biri olmayacaktı… Kendisi ile Hz. Musa'ya iyi davranmayan bir ailenin evini tamir etti çünkü evin altında bir gömü vardır… Ailenin, gömüyü bulmasına mani oldu…

Hayat da böyle bir şeydir… Engellediği birçok işimizi belki de hakkımızda hayırlı olmadığı için engelliyordur… Hem unutmayın; hayatın “Hayır" demesi, İblis'in “Evet" demesinden hayırlıdır…
( Hayatın Hayır Denemesi başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 28.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.