Geçtiğimiz günlerde “Sanırım hayal kurarken malzemeden çalıyoruz. Çünkü sürekli yıkılıyoruz…" diye bir söz gördüm… Peki bu söz doğru mudur…? Hayaller neden yıkılır…? Kurulan hayallerin bir sınırı olmalı mıdır…? 

Öncelikle “hayal" kavramını tanımlayalım… TDK'daki açıklamasına baktığımızda ilk olarak; “Zihinde tasarlanan, canlandırılan ve gerçekleşmesi özlenen şey, imge, hülya." anlamını görüyoruz… Burada dikkatinizi çekmek istediğim yer “gerçekleşmesi özlenen" yazan kısım…

Herkes, her şey üzerine herhangi bir hayal kurabilir… Bakın; “kurar" ve/veya “kuracaktır" gibi bir kesinlikten bahsetmiyorum… “Kurabilir" diyerek, bir olasılıktan söz ediyorum… Yani bu ne demek…? Bir insan güzel bir iş de hayal edebilir çirkin bir komplo da hayal edebilir… Yani kurulan hayallerde bir amaç yatabilir… Ama amaçsız hayaller de kurulabilir… Ruhsal sıkıntılar yüzünden yada akli dengesizlikten dolayı hayaller görülebilir… Belki başka nedenlerden de olabilir…

Öyleyse akıl ve ruh sağlığında herhangi bir problemi olmayanlar hayal kurarken TDK'nın tanımındaki “gerçekleşmesi özlenen" kelime grubuna dikkat ederek hayallerini kurmaya çalışsınlar… Ama “gerçekleşmesi özlenen" derken durduk yere de –sümme haşa huzurdan- Tanrı olduklarını ve/veya olacaklarını hayal etmesinler… Yada gerçekleşebilecek nitelikte zalimlik, zulüm ve benzeri şeyler hayal etmesinler…

Mümkün olabilecek iyi niyetli hayaller ve/veya aşırıya kaçmadan kurulan hayallerin kimseye bir zararı olmaz sanırım… Bir hayal yıkılıyorsa sebebi kuvvetle muhtemel kurulan hayalin, Yaradan'ın uygun görmeyeceği bir şey olmasından kaynaklanıyor olabilir…
 
( Hayal Kurarken başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 27.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.