Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 27.08.2015
Okunma Sayısı : 1035
Yorum Sayısı : 0
Hamal kimdir bilir misiniz? Dışarıdan, sıradan bir gözle bakınca hamal; sırtında küfesi, sepeti yada artık nesi varsa onunla yük taşıyan ve geçimini buradan sağlayan biri olarak gözükebilir…

Ama bir hamal, sırtındaki yük dışında neler taşır bilir misiniz? Yaşadığı hayatın yanında sırtındaki yükün ağırlığı ne kadar incitir belini? Bir hamal hiç bel fıtığı olmaz mı? Bir hamal, birinin yükünü taşırken aklından neler geçer? Arkasında kaç kişi vardır, onun gelişini ve gelirken getireceği bir tane ekmeği bekleyen…?

Biz yeri geldiğinde 3 kilo bir şeyi elimize almaktan çekiniriz… Ama bir hamal, sırtındaki yükten başka neler taşır sırtında hiç düşündünüz mü? Tüm yaşadıklarına rağmen hamal, yine de görevini yerine getirir… Çünkü hayatın yükü zaten çok küçük yaşta sırtına bindiği için, bir müşterinin ha 3 metre ha 3 kilometre taşıttığı yük onun için fark etmez… O, sırtındaki yükün altında ezilmez hiçbir zaman… Sanki Allah'ın sözlerini doğrularcasına yaşar hayatını… Hani belki çok duymuşsunuzdur “Allah kimseye taşıyamayacağı yükü yüklemez." denildiğini… Hayatın üstüne yüklediği; sorumlulukları, dert, tasa, keder -adını ne koyarsanız- hepsini sineye çekmiş, hiçbirinin altında ezilmemeye çalışırken bir de ekmek parasını çıkarır sırtında taşıdığı yüklerden…

İşte bu yüzden ben hamallığı çok sever ve çoğu zaman kendime örnek alırım… Hamal deyip geçmeyin, aslında onlar hayat okulunun öğretmenlerindendir… Sırtında taşıdığı yükün altındaki yüz ifadesine bakıp göz göze geldiğin anda hayatta acı, tatlı ne var ne yoksa öğrenirsin… Evet belki bir mühendislik gibi, bir aktrislik yada ne bileyim bir mağazanın satış görevlisi gibi bir meslek değildir hamallık… Ama emin olun, “Hayat nedir?" diye sorgulayan filozof tipli birisine, yalnızca “Bir hamalın suratına bak… Sözlere gerek yok, sureti; sorunun cevabı olacaktır…" demeniz bu sorunun cevabı olacaktır…

Ve yine emin olun ki eğer hayatı kaldıramayacak güce sahip olduğunuzu düşünüyorsanız, illa büyük birini örnek almanıza gerek de yok… Bir hamalı örnek alın… Ondan sonra hayatınız nasıl değişecek, siz bile inanamayacaksınız… :) Saygı, selam ve sevgilerimle…
 
( Hamalın Yükü başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 27.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.