Uyku dünyasında oluşan ve bu güne kadar sırrı çözülememiş  bilmecedir  rüyalar..

Uyku beynin, bilinçten uzaklaşarak  dinlenme haline geçmesidir. 

Yaşamın akışında  baskılanarak  bilinç altına itilen bazı arzu ve istekler beynin dinlenme (uyku) halinde özgürlüklerine kavuşurlar ve rüya şekline dönüşürler, uyanınca bazıları hatırlanır bazıları flu kalırlar.

Sevdiğine hasret kalan rüyasında vuslatı yaşar.

Kendine ait bir meskeni olmayan,  rüyasında  ev sahibi olduğunu,

Anne olma özlemi çeken kucağında bebişini,

İşsiz kişi, cilalı bir masa başında görür kendini hem de amir pozisyonunda...

Gece görülen güzel bir rüya,  ertesi gün akşamlara kadar  morallere sebep olur, bazıları  karamsarlıklara desek de yıllarca unutulamayan rüyalar da vardır belleklerde yer etmiş...

Görülen rüyanın yorumuna göre  göre kişi adeta beklentiye girer, ruhsal hazırlığını yapar...

********

İlçemizde çok sevilen bir öğretmenimiz vardı Lütfi hoca...45 yıl aynı yerde görev yapmış, talebelerinin çocuklarını hatta bazılarının torunlarını bile okuttuğu söylenir, meslek aşığı, beyazlaşmış saçlarına rağmen aktif yaşantısından sağlık buluyordu.

İlçe merkezinde ana yolun kenarındaki büyük bahçesinde çok sayıda kavak ağaçları vardı her biri 25 yıllık gibi kalın gövdeli upuzun kavaklar...

Komşularından orta yaşlı birisi rüyasında o kavaklardan en uzun olanını yola devrilmiş olarak görür. Hayırdır inşallah diyerek  rüyasını yoruma açar. Rüyayı dinleyenlerin hepsinde  aynı duygu ve düşünce belirse de, dile getiremezler.

Ve Lütfi hoca bir-iki gün içinde apansız vefat eder.

Bu rüyayı ve olayı ilçede hala daha çok insan bilir...

*********

Rüyalar her kişiye anlatılmaz, derler ki rüya görende değil, yorumlayanda anlam kazanır ve görülen rüyanın yorumuna göre  göre kişi adeta beklentiye girer, ruhsal hazırlığını yapar... 

Özlemler rüya olarak görüldüğüne göre, son zamanlarda görüp hayra yorumladığım rüyalarımda;

Ülkemiz halkını refah içinde görüyorum, kimse borçlu değil, kredi kartı derdi yok,

İnsanlarımız mutlu, sağlık, eğitim, ailevi herhangi bir sorunları yok...

Ülkeyi yönetenlerden memnunlar, demokrasi, hak ve özgürlükler sonuna kadar kullanılmakta.

Hırsızlık, dolandırıcılık gasp yok,  güven hakim olmuş en ücra köşelere...

Ve insanlarımız ne kadar iyi niyetli olmuşlar, kendilerinden önce birilerini düşünüyorlar,  çocuklara şefkat sınırsız,  sokaklarda sahipsiz hayvan kalmamış.

Ekmeğe ve emeğe saygı, birbirlerine sevgi ve doğayı koruma  ödül getirecek seviyelerde...

Her evde salonun bir  duvarını  ATATÜRK posteri ile bir TÜRK BAYRAĞI süslüyor.

Güzel ülkem, cennetim...

İşte bunlar, benim rüyalarım...

Dilerim rüyalarımız gerçek olur,

Daha güzel günlere...

Selam ve sevgilerle...

Yurdagül Alkan.

rüya ile ilgili görsel sonucu

( Rüyalarımız başlıklı yazı Gülalkan tarafından 26.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.