Türk televizyonları ve televizyon programları son sürat dünya rekoruna gidiyor. Ne rekoru diyeceksiniz hemen. Yarışma veya şov programı üretememe rekoru. Bayağı iddialıyız bu konuda, elimize kimse su dökemez daha bir müddet...


Bakıyorum hem özel hem de devlet televizyonunun kanallarına, yarışma programları olsun, şov programları olsun, büyük çoğunluğu yabancı kaynaklı. Amerikan, İngiliz ya da bir başka milletin programları. Parasını verip lisans anlaşması yapıyorlar, sonra da seyircinin önüne atıveriyorlar. Bu lisans anlaşmaları da öyle kelepir ve ucuz şeyler de değil bilesiniz, milyonlarca dolar para var işin ucunda...


Türk televizyoncuları, sizin ürettiğiniz ya da üreteceğiniz bir şey yok mu, bu ülkeye katacağınız kendi kafanızdan çıkan şimşek fikirleriniz yok mu kardeşim? Bundan yirmi yıl önce yabancı dizi furyası vardı alabildiğine, şimdi yerli dizilerden geçilmiyor. Bu zamanda da yabancı kaynaklı şov ve yarışma programları, tamam belki aralarında bir iki tane kalitelileri de var ama biraz kafayı çalıştırın kendiniz üretin kardeşim. Bu iş biraz da montaj sanayisine benziyor. Parçaları dışarıdan gelip, yurdumuzda bir bütün haline geliyor gibi...


ABD'de sinema ve televizyon sektörü bir fabrika gibi, bir sanayi işletmesi adeta, ürettikleri şeyler ihracat kalemleri arasında gösteriliyor. Sektörde dönen paralar milyar dolarlar ile ifade ediliyor. Adam hem kendi kültürünü, yaşam tarzını, alışkanlıklarını dünyaya dayatmaya çalışıyor hem de gelir elde ediyor. Yani bir taş ile iki kuş vurmak yaptıkları anlayacağınız. Her ne olursa olsun fikir üretimi de bir üretim kalemidir sonuçta...


Bizim ülke olarak zengin bir kültür birikimimiz var. Halk bilim diye de adlandırdığımız folklorumuz ile ilgili yarışmalar düzenlenebilir mesela. Daha başka yemek kültürümüz seçkindir. Türk Mutfak Kültürü dünyanın Fransız ve Çin Mutfağı ile birlikte üç büyük yemek kültüründen biridir. Bunun ile ilgili eğitici ve eğlendirici bir yarışma düzenlenebilir. Buna benzer yemek yarışmaları vardı ama siz de biliyorsunuz ki o tamamen şov amaçlı reyting amaçlı bir yarışmaydı. Bir ara "Biri Bizi Gözetliyor" adlı saçma sapan insana hiç bir şey katmayan bir yarışma vardı, neyse ki kaldırdılar sonunda insanları ülser/kanser etmeden. Yani demem o ki kendiniz üretin bir şeyler. Bizim de televizyonlarda gururla bunu ilk biz çıkardık diyebileceğimiz programlarımız olsun. Sevgi ve saygılarımla...
( Kendiniz Üretin Birazda başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 31.07.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.