...................

Ailede küçük bir kasabada dünyaya gelir. Bunlar bayağı kendi çaplarında ne kalabalık nede az denecek kadar aile yapsı olarak beşaltı nüfus bir aile.. Kendi yaşamlarını idam ettirecek kadar köy ortamında çocukluk devreleri geçer.. Birazda sorunlu aileler her nekadar iyi yönden anlatsamda  aile içindede hasta anneleri var bunların dışarıdan göründüğü bir yaşamın içeride ne kadar acılarla yaşandığını bilemezsin?.. Dışarıdan yansımalar hasta anneleriyle büyüyen çocuklar vede köy ortamında çocukluk devrelerini yaşayan az okulu kızlar .. Bunlar her nekadar okulluda olsalar kendilerini sadece bir alfebeyi söktürecek kadar yetiştirirler kafaları fazla çalışmaz .. Öyle böylede yaşam devam eder aradan bayağıda zaman geçer ki babaları yurt dışı işçisi olur bunların artık möderenlikleri üzerindedir.. kimselere giyim kuşam bakımından babuç bırakmazlarda kendi bildiklerince yaşam onların arzuladıkları gibide yaşarlar....

Babaları yurt dışına çıkınca bu kızlar adeta uçtular iplerini kopardılar kimseleri gözleri görmez oldular al gülüm ver gülüm diyen hesabı da yaşamları öyle renkli geçti ki bunlar sanki köy ortamında değilde uzaydan fırlamış gibiydiler.. eserekli bir bülüğü çağını yaşıyorlardı dünyaları toz penbeydi.. Vallahi  bizler bilene imrenmeye başlamıştık bizler okullu vede imkanlarımızda olduğu;  kafamızda çalıştığı halde...onlar kadar kendimize özgürce davaranamıyorduk!.  Onlarsa çok özgürlerdi.. täbiiki babaları yoktu yanlarında para kazanmak amaçlı Ülke dışında oluncada onlarda enine boyuna kendi hesaplamalarını kendi arzularına göre yaşıyorlardı adeta uçuyorlardı onaların bu halleri hal değildi!.. 

Adeta bütün insanları kendi üzerilerine çekmekti cahilce tavır takınıyorlardı.. ve de  sokakta moda gösterisi yaparlardı adeta,  çeşemeye gelirlerdi güzel giyindim hesaplamasıyla giyindikleride gecelik ipekten.. onlarsa bu giysiyi elbise formatında sanıyorlardı renga renk sokak ortalarında salınarak zevkten dört köşe olmuşçasına giyinirlerdi.  Gayeleri bakın güzel elbiselerim var bana bakın... insanları kendi üzerlerine çekme vede hoşlanıyorlardıda!.. Gözler onların üzerine döndüğündede ışıltıları taa.a.a.. metrelerden uzaklıkta anlaşılırdı tebesümleri onlar hallerinden menmundular zavallıklarıda üzerlerindeydi parıltılı kızlarımızın  bilmezlerdi ki bir gecelik giydiklrlerini onu bile elbise olarak algılıyarak gündüz gece demeden takarlardı üzerlerine fantazilikleride üzerlerindeydi .. Baskı yoktu onları engelleyecek gençlik aslında onlarda etraftan sevilmek saygılanmak gayeleri şımarıklıkta demiyelimde öyle görmüşler bilinçsizde bir aile yapısı olunca ne giyersem ne yaparsam yeridir derlerdi hattaha da eşek üzerinde  araziye giderken bile komünizyonla giderlerdi renga renk ipek komünizyonlarla birazda kendilerini gaye erkeklere göstermekti bakın bize!.. İşaret anlamınada gelirdi baskı yok gençliğin verdiği heyecanda var kim ıslık çalarsa o tarafa doğru bu kızlar uçuyordu adeta bir kuş edasında.. çok yellilerdi hareketlerini sınırlıyamıyorlardı kim düdük öttürürse onun peşindeler!.. Anneleri kontrol edemiyor, ... Babada yurt dışında olunca erkeklerinide kendileri arzularına göre seçiyorlardı...

 Bu çoban karısı Aliye`de bir gence tutuldu kendi eliyle buldu bu adam  Damat adayı şehirliydi  köy ortamında nasıl bulduysa ıslıkla yada düdükle  yada çeşme başlarında haklar bu adamı kendine geleceğin eşi olarak seçer az zaman sonra bunlar isteklerine kavuşur şehir ortamındaki beyle  evliklerine ilk adım olarak birlikte karalarını alıp aile olma yoluna  yürürler...  Bu Jöleli şehirli gençle hayatını birleştirir...  Artık Aliye şehirli olmuştur... Bir kaç yıl şehir hayatı yaşar evlendigi gençle  şehirde her nedense dikiş tuturamazlar herhalde geçim kaynaklarından dolayı bu çiftler köylerine,  kasabalarına gelir orada yaşam kurarlar ama neyle üç kuruş kazançları yok,  tanıdık akraba var ama belki onların yanında birkaç gün tünerler;  bunlarda birey olduklarından herhalde bir üretim mekanızmaları olması lazım ki yaşamlarını sürdürsünler... az zaman geçmez Aliye`nin kocası köye çoban durur ...

 Möderen yetişmiş o asi kız kaderini yaşar artık çoban karısı olmuştur täbiiki adamınıda her defasında yerer çoban diyerek toplum içinde dili kürek gibi açılır dostu düşmanı yoktur önüne gelene  kocasını aşağılar söz diyaloğu ile yani bu Aliye ne yapacağı belli olmaz,  o... baba evindeki al gülüm ver gülüm ortamı bulamayıncada çoban delikanlıyı bırakır ve de ikinci bir evlliğine yelken açar... Cahilliklerinden daha başına ne çoraplar örecek "Aliye, ... zaman neler gösterecek ikinci kocayada gider köyden köye oradada rahat durmaz insanın gençligi neyse ihtiyarlığıda odur huylarını oradada yürütür köyden köye gelin gider ama azmıştır yaramazlıklarıda çalkalanır bu Aliye`nin... Täbiiki yaşamıda öylece kendi arzularına göre  ezdikleri  can,  yaktıkları insanları tepeliyerek  cahil huyuyla birlikte devam eder.....

18/7/2015 saat: 18:07 wederath`dan Dönüş Korkmaz...




( Çoban Karısı Aliye başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 27.07.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.