BALIĞIN APTALI 
OLTAYA GELIR....
      510 milyon kilometrekare iken denizler bunun 361 milyon kilometrekaresini. Oluşturur..Balıklar bu alan doğal sahibi olrak yaşamaktadırlar Bu muazzam büyüklüğün içinde ucundaki zokayıa bir yem takılmış ve balık bu zokayı yutmuştur
        Kendisi yok olduğu gibi kendisinden sonra türeyeceklerinde varlık ihtimali ni ortadan kaldırmıştır...
         Yemleyerek aptal Balığı yakalama insan oğlunun sadece Balıklar için geliştirdiği bir model değildir...
            Yaşlı eşi  ölmüş ve evlenmek isteği ile yanıp tutulan biriyseniz..Balıkçı için zokaya takılacak olan yemin adı Azeri bir gelin Yada eşini uzun yitirmiş yalnız vr mazlum bir kadındır..Siz bu zokaya geldiğinizde Gerdek gecesi altınlarla altınlarla kaçan gelinden kurtulmak için yıllarca da Boşanma Davası ile uğraşmak zorunda kaldığınızda anlrsınız...
        Evi olmayan birisi emeklilik ikramiyesini aldığında sadece ev almak düşüncesi ile yanıp tutuşuyorsa ,zoka da yemin adı yaşanabilir bir emlaktır...Bir emlak komisyoncusu Yada işini kaybetmek üzere olan müteahit daha evvelden 3 defa sattığı daireyi dördüncü kez size noter satış vaadi ile satmaya yeltenip elinizdeki parayı kaptığı anda siz kapıldığınızı ancak ev teslim tarihinin  geçip gittiğinde anlarsınız ..Bir  meslek Ömrü boyunca birikiminiz buhar olup gittiğinde onu almak için yıllarca paranın iadesi için uğraşırsınız ama sadece Havagazı alırsınız ..
         Güzel bir bayan ve işçiliği de güzelliği kadar müthişse ve sizin içinde zokaya takılan  güzel bir bayan dır..40 yaş sendromunu yaşayanlar için iyi bir dinleyici olan bu kadınlar söğiş için de iyi bir bıçaktır..Cüzdanını boşaltır ,evini Barkını sattırır,Yuvanı yıltırır.Sen bunu hala anlamazsın ..Para suyunu çekip kadın artık iyi bir dinleyici olmaktan çıkıp başına kaltırmalar ve seni terk ettiğinde anlarsın Ama iş işten geçmiştir ..Ortada ticaret odası aidatları ödenmemiş kayıtları,vergi Borçları ,ödenmemiş sigorta pirim Borçları ile seni lanetle anan coçuklar bıraktığında mezarın bile sahipsizlet mezarlığındaki yerini alır...
      Definecilere ne demeli??Bunlar in zokaya takılan bir heykel ,altın tanesi Yada bir haritadır .Çalışmadan zengin olma hayalleri ile yanıp tutuşanlar üç Kuruş parOrayı bulduğunda hemen eskitilmiş deri parçasına çizilmi ş bir kaç işaret için bu parayı öderler ..Binlerce kendileri gibi olanların kazıp bulamadığı çukurları anıt mezarları yerle bir ederler Çoluğun çocuğun rızkını bu ölü kazıcılara yedirirler ..Önceden gizlenmiş iki yıl öncesinin heykelciklerine Traktör Paraları hayvan Paraları yatırılır ama sahte oldukları bir kuyumcunun tezgahında anlaşılır .Yada kesenin içinden Çekilmiş gibi gösterilen ama aslında gizli cepteki  üç gerçek altın tanesi elinize tutuşturulur gt kuyumcuya sor derler..Sende sorduğunda gerçek cevabınıalırsın  sonra gider evini satar bedelini getirir bir kese bakıra verirsin..Zokadaki Sahtelik kuyumcunun tezgahında anlaşılır ..
      Kapıdan satışlarda genelde gecekondu bölgesi Yada köylerde iş vakti Yaşlıların evde yalnız olduğu vakitlerde zoka bir TL lik alış-verişlerde Vaad edilen 1000 TL lik hediyelerdir..Açgözlülük insan oğlunun tamahkarlık hali avcıyken av haline dönüştürür...Sadece neden diye sorsa yapmayacağı bir  Alış verişle milyarlık borcun altıma girerler .Tost makinası satın alırken yanında buzdolabı hediyesi için bonoları imzaladığında iş işten geçmiştir...
        Pahalıya satıp veresiye ile gelir arttırdığı Düşünen bedavacılara ne demeli ...Hemen her vilayette yem fabrikası varken 10 vilayeti geçip kendi yem Fabrikası'ndan 3 TL lik malı 6 TL ye satarken ,neden bu adam 10 vilayeti geçip kamyon kamyon benden mal alıyor diye sorsa malı satmayacak ...Ama böyle birisi için zoka daki yem daha çok kazanma hırsıdır..Veresıye verdığı malla tefe Parasını muhasebeleştirme isteği onun başını yakar..Ve zokayı yuttuğunu Çek senetlerin vadesi gelip ödenöediğinde anlar..
         Hayvan yetiştiricileri sadece bir yavru almak için koca bir ineği iki sene besler 3 günde bir çuval yem verir..Onun zokaya takılanı 13 TL lik et toptan fiyatını 20 TL ye sarmasıdır ..Elin oğlu 2000 Euro'ya son model jiipi kiralar ,ilgili banka Sube den bir Görevli yi Çek teyidi için ayarlar ,sonra da teyidi bir kaç Koçab çekle büyük baş Hayvancılık merkezlerini N Köylerini dolaşır Ödemmetecek Çekler'le 13 TL lik kiloyu 20 TL den cekleri keserek köylüden inekleri toplar..Kötlü zokaya geldiğini me zaman ki Çek'leri ödenmez o zaman anlar..
            Fatura koçanı nAstırıp %8 le yılsonu geldiğinde daha az vergi vererek kazancını katmerlemek isteyen iş Adam'ı için zokada ki yem fatura dır .Me zaman ki maliye gel bakalım der Çapraz araştırmada hayali firmanın gerçek Faturası ile vergi kacalığındam dava acar o zaman zokanon nasıl can acırtığını anlar..
              Insan ın insana yutturdupu zoka inşamın balığa yutturdupu zoka dan cok daha fazla can yakar ve neticesi nesiller boyu Sürer  
( Balığın Aptalı Oltaya Yakalanır başlıklı yazı HALİLİ tarafından 25.07.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.