Vaktinde bağ nar iken
Çüt memen oynar iken
Diş ağzında var iken
Malını ye malını

Kilolardan korkmadan
Yavaş fazla tıkmadan
Bak şekerin çıkmadan
Malını ye malını

Tansiyonun vurmadan
Ye yağlı kavurmadan
Oğul kız savurmadan
Malını ye malını

Ah hastayım demeden
Ölüm henüz gelmeden
Yarın damat yemeden
Malını ye malını

Boş ver diyet miyeti
Bas eve doldur eti
Bırak lan vasiyeti
Malını ye malını

Ölürsün bak mal kalır
Adında hamal kalır
Sanma arvat dul kalır
Malını ye malını

Deme Gökmen delirmiş
Gün görenler bilirmiş
Can boğazdan gelirmiş
Malını ye malını . . . Gökmen Sakin (10.02.2015)

Bu şiirin öyküsü :
Bir zamanlar çok cimri, malını yemeye kıymayan 
Ercişli bir zengin varmış. 
Bu evine ne alsa ucuz bulmak için dükkan dükkan gezermiş. 
Bir gün hanımı et istemiş. Bu Erciş'te kasap kasap gezmiş ama nere gitse çok pahalıymış. 
Ercişli kasabın biri Memet emmi benim bir arkadaşım Patnos'ta ucuz hayvan almış etide çok ucuz veriyor istersen git oraya ondan al demiş. 
Memet emminin kafasına yatmış Patnos'a gitmiş. 
Ben Ercişten geldim ucuz etin varmış bana bi kaç kilo et ver demiş. 
Patnos'lu etini vermesine vereyim de artık geç oldu dönüşe araba bulamazsın bugün misafirim ol yarın gidersin demiş. 
Memet emmi kabul etmiş . 
Kasap akşam bir but almış evine gitmişler. 
Bizim Ercişli şaşırmış yav ben butu senede evime götürmüyorum sen bir günde nasıl bu kadar eti götürür yersin demiş. 
Adam eve gidelim anlatayım demiş. Eve gelmişler adam anlatmış, bak hemşerim, o gördüğün kasap dükkanıda benim değildi 
bu gördüğün hanımda, bu hanımın kocası kasaplık yapardı, budu getirdiğim kasap dükkanı da kocasınındı, 
Kocası ölünce hanımı dul kaldı. Bende gittim hanımını aldım. Hanımı benim olunca kasap dükkanıda bu vesileyle benim oldu, bende Alllah rahmet etsin o adamın hem etini hem hanımını hem servetini yiyorum demiş. 
Bizim Ercişli bunu duyunca çok kötü olmuş tez sabahın olmasını beklemiş ve sabah olunca bir araba erzak dolusuyla evine gitmiş hanımı bu kadar yiyeceği görünce çok çok şaşırmış. 
Yav bey bunları bizmi yiyeceyiz demiş. 
Memet emmi kızgın bir yüz ifadesiyle heralde biz yiyeceyiz, bekliyon ben öleyim başkasıyla mı yiyesin demiş

( Malını Ye Malını başlıklı yazı Gökmen Sakin tarafından 3.07.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.