Bir varmış bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde Gaf dağındaki bir ülkenin acımasız bir kıralı varmış.

Bu kıral, halkını baskı ile yöneten acımasız’ mı acımasız biriymiş. Hiç kime onun dediğinden dışarıya çıkamıyor, o kıral ne derse halkı da hiç düşünmeden onu yapmaya onun emirlerini yerine getirmeye mecbur kalıyormuş.

Kral sarayında etrafına topladığı kendisine dalkavukluk komiklik edenlerle gününü gün ediyor yine dalkavuklarının yardımı ile sarayda ülkesinin halkından zorla aldığı vergiler sayesinde dalgavukları ile kendisini eğlendirenler ile beraber zevk sefa içinde yaşarken halk onun yaşamının aksine, fakirlik içinde inim, inim inliyormuş. Fakat buna rağmen hiç kimse kırala karşı koyamıyormuş.

Karşısına çıkan, sözünü emirlerini yerine getirmeyenler ya kıral tarafından öldürülüyorlarmış, ya da bunlar, ülkenin çeşitli yerlerinde, en ağır işlerde köle gibi çalışmaya mahkûm ediliyorlarmış.

Bir gün halkın içinden yiğitliği ile tanınan gözünü budaktan esirgemeyen biri,  kıralın kendi ülkesinin halkına yaptığı bu eziyetlere dayanamış herşeye rağmen ölümü bile göze alarak, halkı,  kırala isyan ettirmek için etrafında toplamaya başlamış.

Bu gözükara kişi, halkın içinde, dolaşarak kırala karşı olan kıralın yaptıkları işkenceleri yerinde bulmayan bıkan halkı, gizlice etrafında toplamaya kırala karşı isyan çıkarmak için silahlandırmaya başlamış.

Kıralın halka yaptığı eziyetlere, işgecelere haksızlıklara adaletsizliklere karşı dayanamayan, ülkenin halkı bunun etrafında toplanmaya başlamışlar. Kısa zamanda, kırala karşı isyan çıkarabilecek onu yerinden makamından edebilecek güce erişmişler.

Olacak ya kıral halkın içine gizlice soktuğu ajanları vasıtası ile bir gün bunu öğrenmiş. Hemen adamlarına emirler vererek, bunların elebaşlarının neredeyse en kısa zamanda kendisine karşı isyan gerçekleşmeden bulunup yakalanmasını idam edilmek üzere kendisine getirilmesini istemiş.

Fakat krala karşı isyan başlatacak olan kişiyi, halk kendi aralarında ısrarla koruduğundan kendi halk kahramanlarını bu acımasız kırala teslim etmiyor tebdili kıyafetlerle onu kıralın adamlarının bulamayacağı yerlerde saklayıp onun yakalanmasına mani olmaya başlamışlarlar.

Kıral kendisine karşı isyan çıkartmaya hazırlanan bu kişiyi, yakalamayınca çeşitli para ödülleri ile onun kendisine teslim edilmesi için Gaf dağındaki ülkesindeki her yere yakalatanlara para ödülü verileceğine dair ilanlar çıkartmış.

Bir gün birisi ortaya konan bu büyük ödülü, almak için kıralın adamlarına halkın içinden biri bu kişinin yerini söyleyivermiş. Haber derhal kırala ulaştırılmış amma, akıllı kıral yine de onun etrafında toplanan kendisine karşı isyan çıkartacak silahlı kişilerden korkuyormuş. Düşünmüş taşınmış bu halk liderini öldürtmek yerine, Gaf dağındaki sarayında dalkavuk başı yaparak onu ödüllendirmenin daha doğru olacağını düşünmüş.

Sonunda onu yakalatarak saraya getirtmiş ona bu teklifi yaparak kendi sarayına yakın bir köşkte oturtmuş onun her isteğinin her masrafının saray tarafından karşılanmış ülkenin en güzel kızlarından biriyle hemen evlendirmiş onu kırallar gibi yaşatmaya başlamış.

Yapılan bu iyiliklerin yerine getirilen bu çeşitli vaadlerin verilen makamın cazibesine kapılan, bizim bir zamanlardaki bu halk kahramanı, geride bıraktığı yanında olacağını düşündüğü binlerce kişiyi artık unutarak, kıralın has adamı olmuş çıkmış, kıralın bütün isteğini yerine getirerek kendisine verilen bu görevi yaptığı gibi varlık ve zenginlik içinde yaşamaya başlamış.

Zaman içinde kendisine verilen bu görevin cazibesine, rahat ve varlık içinde yaşayan kendisine güvenenlere karşı birden sırtını dönen bu dönek halk kahramanı, halka yapılan eziyetleri falan birden unutarak o günden sonra, “kıraldan çok kıralcı” olmaya başlamış.

Önce kırala karşı kahraman saydıkları bu kişiyi isyan çıkartmak için halkın beğenisini kazanan bu halk kahramanına karşı artık arkada bıraktığı bir zamanlar kendisine güvenen sadık olan halkın içinde, kendilerine galleşlik döneklik eden, kendilerine öncü olabileceklerini düşündükleri etrafında toplandıkları bu kişiye karşı kin ve düşmanlıklar çoğalmaya başlamış.

Halk kıralın yanında yer alan bir zamanlar kırala karşı kendisini gizledikleri korudukları güvendikleri kendilerine lider seçtikleri adamı unutarak, kendilerine yeni bir halk kahramanı bularak buldukları bu halk kahramanın etrafında yeniden birleşip yarım kalan isyanı çıkarmışlar ve kıralı yerinden devirerek idam etmişler. Yerine’ de, yeni buldukları bu halk kahramını kıral olarak oturtmuşlar.

.Daha sonra Kendilerine karşı kalleşlik eden, döneklik eden makamından indirdikleri kıralın önceki kahraman saydıkları kıralığın dalkavukluk başı olarak görevlendirdiği, zenginlik varlık içinde yüzen tahtan indirdikleri kıral tarafından ülkenin en güzel kızıyla evlendirilen kişiyi’ de, şehir meydanında ibredi âlem için idam edip, ipte sallanan cesedini yerinde kokuncaya kadar ipte bırakmışlar.

Gelen geçen, bunun cesedine tükürmekten dönek eski liderleri leş gibi kokan biri olmuş. Halk onun kendilerine yaptığı kalleşliği, dönekliği hiçbir zaman unutmamış bu olayı çocuklarına anlatarak bu Gaf dağındaki bir ülkede geçen hikâye nesilden nesile mutluluk içinde yaşayan Gaf dağındaki ülkede dolaşmış durmuş.

Halk yeni kıralları sayesinde yeniden mutlu günlerine kavuşmuşlar yeni kıralları sayesinde huzur ve adalet içinde ülkelerinde yaşamaya başlamışlar.

Bu masal’ da,  burada bitmiş.26.6


Ahmet Yüksel Şanlıer

( Dönek Lider başlıklı yazı Ahmet Yüksel tarafından 3.07.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.