Ne içindeyim zamanın,
Ne de büsbütün dışında;


AHMET HAMDİ TANPINAR


Hepimizin kendine özgü hayatı var.Zaman su gibi akıp gidiyor.Oysa farkında bile değiliz,geçen zamanın.Ne zaman farkına varıyoruz?


Bazen kendi işimizin dışına çıkıyoruz.Orada hayatın farklı olduğunu anlıyoruz.

Rutin dışına çıkmak gerek bazen..Zaman değişiyor,insanlar değişiyor..biz bu değişimi geç farkediyoruz.

Bir zamanlar ayda bir gelen müşterimin telefonla sipariş vermesi beni çok farlı etkiledi.Artık yaşlanmıştı..kendi gelmesinin zor olmasından dolayı ötobüsle göndermemi istemişti.Şimdi terminale gidecektim..ama eski terminalin yerinin değiştiğinin farkında değildim.Halk ötobüsüne binecektim..günün son saatlerinde.Kayseri'den Akdağmadeni'ne giden yolcu ötobüsü 16.30 kalkıyordu..Ama ben o kadar alışmıştım ki,sabah işyerim akşam geç saatlerde eve dönüşüm.


Bu saatlerde ilk defa halk ötobüsüne bindim..Herkes de bir telaş.Yeni terminale giyorduk.dur,kalk bayağı zahmetli işmiş yolculuk yapmak.Tam bu düşüncelerle  yollara bakarken bir yolcunun telefonda konuşmasına tanık oldu yolcular ve ben..Artık cep telefonun hayatımıza girmesiyle yolda bile konuşma mahremiyeti kalmamıştı..İster istemez herkes duyuyordu konuşmaları.

Bir bayan üzgün sesi ile ağabeyine konuşuyordu..Babasının kanser olduğu o na baktığını ama şimdi kendi işine bakması gerktiğini anlatıyordu..Ağabey de biraz daha kasaydın diye sitem ediyor..konuşmalar  munakaşaya dönüşüyor..sonunda kadın ağabeyine ben nasıl ne halde buraya geldim biliyormusun"bebeğim düştüğü halde babamın yanındaydım"diyor..


Terminale gelince yollarımız ayrılıyor.Elinde valiz kendi yaşadığı şehre dönüyor.Aklı babasında..Bütün yolcular bir hedefe doğru giderken anladım ki her buluşma hasret giderme değil.Her ayrılık mutluluk değilmiş.

Terminal ve yolcular farklı hikayelerin konularıymış


İnsanımız bireyselleşiyor..artık büyük aile çekirdek aile oluyor..Bu farklılıkları görmek için bazen kendi işimizin dışına çıkmamız gerekmiş.

Zaman herşeyi değiştiriyor.Gençliğimizin ,askere gittiğimiz terminal yok artık.Müşretilerimiz yaşlandı.Artık kendileri gelemiyor.Bazıları torunları ile geliyor..ama biz bu farklılığı çok geç fark ediyoruz..

( Başka Hayatlar başlıklı yazı M.Filizman tarafından 30.06.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.