Son zamanlarda gerek fertlerde ve gerekse toplumda bir tedirginlik ve belirsizlik alametleri görülmektedir!..

 

Somurtkan çehreler, umutsuz bakışlar ve kontrolsüz davranışlar oldukça dikkat çekmektedir!..

 

Bunun sebeplerini düşündüğümüzde aşağıdaki sorular zihnimizde belirmektedir:

  • Siyasi kaos mu, acaba vatandaşa böyle yansımaktadır?..

  • İstikrarsızlık mı?..

  • Gelecek endişesi mi?

  • Hayat pahalılığı mı?..

  • Beklentilerin boşa çıkması mı?..

  • Aradığını bulamama mı?..

  • Borçlar ve geçim telaşı mı?..

  • Doyumsuzluk mu?..

  • Neslin bozulması mı?..

  • Eğitim ve öğretimin kalitesizliği mi?..

  • Yoğun kitle iletişim araç-gereçlerine rağmen yalnızlaşma mı?..

  • Hayata yansımayan inanç zafiyeti mi?..

  • Menfaat ve rant hesapları mı?..

  • Empati kuramamak mı?..

  • Elindekileri kaybetme korkusu mu?..

     

    Belki hepsi, belki de hiç biri diyebilirsiniz!..Velakin kiminle konuşursanız, kiminle karşılaşırsanız ciddi bir endişe, hayal kırklığı, umutsuzluk ve belirsizlik hissediyorsunuz!..

     

    Çok da hayra yorulamayacak olan bir anlamda bu sessiz durum geleceğe dair ürkütücü ipuçları vermektedir ki, Allah korusun infiale dönüşmesini asla istemeyiz!..

     

    Bu memleket bundan sonra böyle bir handikabı kaldıramaz!..

     

    Yetkililer, toplumun veya fertlerin nasıl böyle bir psikolojiye büründüklerinin sebebini tespit edip mümkün mertebe derhal rahatlatıcı ve teskin edici önlemler almalıdır diye düşünüyorum!..

     

    Buna ilaveten ötekileştirici söylemlerden ve tavırlardan oldukça uzak durmalıdır!..

     

    Şu mübarek Ramazan atmosferinde çevremizdeki ülkelerde özellikle uzak doğuda olup bitenler de bizleri ciddi anlamda rahatsız etmektedir ki, hafazanallah benzeri bir vaziyetin ülkemize sirayeti halinde telafisi imkânsız yaralar açacağı muhakkaktır!..  

     

    Elimizden hiçbir şey gelmiyorsa, dualarımızla bari mazlumların yanında olmaya çalışmalıyız!..

     

    Ramazan ayından sonra bayram yapılacaksa bayram olmalıdır gerçekten!.. Elbette ki, dış faktörleri de hesaba katmak lazımdır, ama biz Müslümanların da birbirimize karşı tavrının müsamahakârca olduğu pek söylenemez!..

     

    İnanan-inanmayan her bir vatandaşımızın hiçbir endişesinin kalmaması temennisiyle!..

     

     MFK

( Endişe Ve Belirsizlik!.. başlıklı yazı MFK tarafından 29.06.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.