Müslüman bir coğrafyanın inanmış bireyleri olarak on bir ayın sultanı Ramazan ayında İslam’ın beş temel şartlarından biri olan oruç ibadetini eda ediyoruz elhamdulillah…

 

Elbette ki, her birimizin tutmuş olduğu orucun kalite ve derecesi farklıdır. Peygamber Efendimiz(a.s.):

“Kim, faziletine inanarak ve karşılığını yalnızca Allah’tan bekleyerek Ramazan orucunu tutarsa, geçmiş günahları bağışlanır.” (Buhârî, Îmân, 28, Savm, 6; Müslim, Sıyâm, 203)

 

Rasûlüllah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Âmîn, âmîn, âmîn.” Kendisine denildi ki: Ey Allah’ın elçisi! Sen minbere çıkınca “Âmîn, âmîn, âmîn” dedin. Rasûlüllah (s.a.v.) şöyle buyurdu:

 

“Cebrail bana, Ramazan ayına yetişip de günahları affolunmayan kişiyi Allah cehenneme girdirsin ve rahmetinden uzaklaştırsın. “Âmîn de” dedi. Ben “Âmîn” dedim.” Sonra Cebrail:

“Ana babasına veya onlardan birisine sağlığında kavuşup da onlara iyi davranmadan ölürse Allah onu cehenneme girdirsin ve rahmetinden uzaklaştırsın. “Âmîn de” dedi. Ben “Âmîn” dedim.” Sonra şöyle dedi:

Yanında senden söz edilince sana salavât getirmeden ölen kimseyi de Allah cehenneme girdirsin ve rahmetinden uzaklaştırsın. “Âmîn de” dedi. Ben “Âmîn” dedim.”  (Tirmizî, Daavât 101)

 

Eğer biz orucu hakkıyla tutarsak, orucun da bizi tutacağı muhakkaktır!.. Yeter ki, niyetimiz sağlam olsun ve orucumuzu zedeleyecek eylemler bizden uzak olsun!..

 

Tut bizi ey oruç, çünkü:

 

  • Uzun ve sıcak günlerde oruç tutuyoruz!..

  • Bağ-bahçe işlerimiz başladı!..

  • Nefsimiz gayrimeşruya meyilli!..

  • Cinler taifesinden olan şeytanlar zincirlere vurulmuş olsa da, insan şeytanları alabildiğine serbest dolaşıyor!..

  • Ramazan ikliminin hiç uğramadığı yerler var!..

  • Nice farzları es geçip sünnetle uğraşanların yanı sıra, sünnetleri hiçe sayanlar var!..

  • Mukabele okuyup veya dinleyip hâlâ “Fatiha Suresi”nin anlamını bilmeyenlerimiz var!..

  • Kavga etmek için bahane arayanlarımız var!..

  • Midesi oruçlu olup da, ağzına diline, gözüne, kulağına, eline ve ayağına, kalbine oruç tutturamayanlar o kadar çok ki!..

  • Aç gözlülük yapıp, iftar sofrasına koyduğunun çeyreğini bile yiyemeyip israfa kaçanlarımız var!..

  • Cami cami dolaşıp teravihleri kaçırmadığı halde beş vakit namaz kılmayanlarımız var!..

  • Ramazan ayında Allah’ın emirlerine göre yaşayıp ramazandan sonra tam tersine davranış içerisine girenlerimiz var!..

  • Bu mübarek aydaki kazanımlarını, bayramdan sonra sürdüremeyip düşünmeden tüketenlerimiz var!..

  • Kur’an ayı olan ramazanda Kur’an’la meşgul olmanın ötesinde teravihten sahura kadar ramazan boyunca zaman israfında bulunup arkadaşlarıyla oyun oynayanların sayısı azımsanmayacak derecededir!..

    Bütün bu ve benzeri olumsuzlukların bertaraf olması için sihirli bir değnek söz konusu ol(a)mayacağına göre; biz Rabbimizin izn-i inayetiyle O’nun merhametine sığınarak mübarek ramazan ikliminin maneviyatından azami ölçüde yararlanıp, orucun bizleri tutması noktasında duacıyız!..

     

    Bizler sana tutunuyoruz ki ey oruç, sen de bizleri tutasın inşallah!..

     

    Hayırlı ramazanlar!..

     

    MFK

     

( Tut Bizi Ey Oruç! başlıklı yazı MFK tarafından 20.06.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.