Hikaye / Yaşamdan Hikayeler

Eklenme Tarihi : 10.06.2015
Okunma Sayısı : 1445
Yorum Sayısı : 0
artık kimselere güven kalmamış.
bugün bir arkadaşla sohbet ediyoruz. ordan burdan konuşurken söz ölülerimize geldi.
ben dedi ölmüşlerim için bir hocayla konuştum.bana kuranı hatim edecek.ölmüşlerime bağışlamak için...
başka yerleri bilmem ama bizim buralarda yaparlar böyle.
kuran okuyan birisine bilmeyenler bir miktar para karşılığı ölmüşlerine kuran okuturlar.
o an aklıma başımdan geçen bir olay geldi anlattım arkadaşa.
-bundan üç yıl önceydi...senin de tanıdığın o arkadaşa kuran okutacağımı söyleyince,benim bir tanıdığım genç bir bayan var burdan uzakta.istersen ona okutturalım diye benden o zaman 250 tl.para aldı.bir de o kadar acındırdı ki bayanın durumunu geçim sıkıntısı çekiyor,eşi tek maaşla evini zor bakıyor deyince ben de 10 kg da zeytinyağı verdim o bayana götürsün diye...
arkadaş gülmeye başladı.
-neden gülüyorsun dedim...
-anlat sen anlat dedi bana
ben de devam ettim.
aradan sekiz ay falan geçti sanırım.bir gün başka arkadaş dedi ki bana;
-canım sen arkadaşa on kg.zeytinyağı mı verdin?onun 5 kg.sunu bana sattı!!!
-evet verdim ama ben ona kuran okuyan hocaya öylesine versin diye verdim.
arkadaş kahkahalarla gülmüştü dedim.
sanırım senin de o arkadaşın da dediği gibi ne yağı verdi ne de kuran okuma parasını
o günler de çok canım sıkılmıştı dedim...hem param gitmişti hem de aptal yerine konulmuştum...
-senin bu olay da bir suçun yok ki dedi arkadaş.o arkadaşın karaktersizliği...
-ama her sorduğum da o zamanlar bana yeminle okutturduğunu yağı da verdiğini söylüyordu...
-peki o zaman diğer arkadaşa hangi yağı sattı?
-benim adımı kullanarak satmış yağı...
-boş ver dedi arkadaş ...sen üstüne düşeni yapmışsın.verip vermediğin bir kendisi bir de allah biliyordur.ama bana kalırsa hiç verdiğini sanmıyorum...
-ben de öyle düşünüyorum ama yapılacak bir şey yok artık...
-gördün mü bak dedi arkadaş...bir insanın adı çıkacağına canı çıksın...kendisine kimse güvenmiyor işte...
-ama dedim işte diğer arkadaşın hiç bir şeyden haberi yoktu ki..bana yalan söylesin...sen ona yağ vermişsin o da bana sattı deyince içim çürüdü işte...kendisinin olmayan yağı neden satsın ki???
araya suskunluk girdi.
o arada bir garson geçiyordu.
-bize iki çay dedim...içelim de başka sözlere geçelim...
-kimseye güven yok bak gördün mü dedi arkadaş.sen bir iyilik yapmak istedin.yaptın da.para da verdin yağ da...ama yerine gidip gitmediğini hala bilmiyorsun.yukarı da allah var...sen ona havale et...günahıyla..sevabıyla...


candan
10.6.2015
çarşamba-00.57
izmir
( Günahıyla...sevabıyla... başlıklı yazı candan tarafından 10.06.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.