Bugün bir affı umumi çıkararak mı başlamalı güne yoksa. Çayın ışıltısından ilham alarak hilafsız bir dostluğu mu talim etmeli doğa ve içindekilerle. Kedilerin temizlenmesini mi seyretmeli hayret ve hayranlıkla. Baharın yaza tebdil etmek üzere olduğu günlerde gökten inen rahmet damlalarını canı gönülden buyur etmenin ferahlığını birlikte mi yaşamalı cümle âlemle.

                  Sıcak bir merhabanın ardınca çayla simidin ünsiyetine tanıklık ederken dişlerimizin arasındaki susam çıtırtılarına eşlik etmeli ruhumuz bence. Günaydın sözcüğü, önce yüzümüzde aydınlanmalı, sonra bulunduğumuz iklime yayılmalı aydınlık. Tıraş olurken aynaya baktığımızda önce kendimize  günaydın çekmeliyiz tekmil verir gibi. Bırakın deli sansın bilmeyeneler, kendi kendimize konuştuğumuzu sansınlar.   Sonra ekmek aldığımız fırıncıya,  bindiğimiz dolmuşun-otobüsün  şoförüne günaydın demeliyiz gülümseyerek ki aydınlık tüm çevreye yayılsın. Asık suratları da aydınlatsın günaydınımız.

                   Göreceksiniz içten bir günaydın sözcüğünün büyüsünü, nasıl da çevrenizi güzelleştirdiğini. Hani derler ya güne nasıl başlarsanız öyle nihayete erer. Günün aydınlığı kuşkusuz geceye de çavacak huzuru sükunu konuk edeceğiz evlerimizde.

                     Koca Yunus ne demiş:

                     Düşmanımız kindir bizim

                     Adımız  miskindir bizim

                     Biz kimseye kin tutmayız

                     Kamu âlem birdir bize.

                   Dizelerdeki manayı ıskalamamak gerekir. Kin sözcüğü söylerken dili dahi yakıyor. Kinden ve kibirden uzak olduğumuz ölçüde eminiz karmaşık durumlardan. Kibre ve kine yakayı kaptırdığımız zaman felaketimiz yakın demektir. Allah cümle dostlarımızı kinden ve kibirden beri eylesin. Günaydınımızın ıtırını yaysın çehremize ve çevremize. Adımız miskin olmasın ama; düşmanımız kin ile kibir olsun.

                   Ülke olarak bugünlerde öyle çok ihtiyacımız var ki içten bir günaydının büyüsüne. Birbirimize sevgiyi, saygıyı ve hoş görüyü yitirmeden nefes alıp verebilsek havadaki oksijen hepimize yeter de artar.

Gelin el birliğiyle bir affı umumi ilan edelim, günaydınımız bereketlensin. İklimimiz aydınlansın.  Cahit Sıtkı’nın Memleket şiirini okuyup temennilerimizi onun temennisiyle birleştirelim.

                    MEMLEKET İSTERİM

 

Memleket isterim

Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;

Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.

 

Memleket isterim

Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun;

Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.

 

Memleket isterim

Ne zengin fakir, ne sen ben farkı olsun;

Kış günü herkesin evi barkı olsun.

 

Memleket isterim

Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;

Olursa bir şikâyet ölümden olsun.

Cahit Sıtkı Tarancı

(Lütfen  katılıyorum diyenler el kaldırsın !)

Ankara, 28.05.2015 İbrahim KİLİK

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( Güne Merhaba Derken başlıklı yazı İbrahim Kilik tarafından 28.05.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.