Ne kadar güzel bir gün değil mi? 25 mayıs... 1924 Türk Milli Futbol Takımı , Olimpiyat Oyunları kapsamındaki ilk milli maçında, Çekoslovakya'ya 5-2 yenildi. Yenildi ama ilk kez Osmanlı mirası Dünya kamuoyundaydı. 2002 yılındaki 3. lük için zemin hazırlar gibi... 1944 Nuri Demirağ'ın fabrikasında yapılan ilk Türk yolcu uçağı İstanbul'dan Ankara'ya uçtu. Çoğumuzun adını bile bilmediği bu cesur, bütün zorluklara rağmen tek derdi olan milli uçağı uçurmayı başarmıştı. Sonu mu, kötü oldu ona da sahip çıkamadık, fabrikası batırıldı. 70 yıl sonra dillerde dolanan milli muharip uçak bu adamı gururlandırır mı, üzer mi?... 1954 Türkiye, Osmanlı borçlarının son taksitini ödedi. Dünyanın saygıyla eğildiği bir devletin mirasçısı olmak güzel, borçlarını ödemek de bir şereftir. Bundan sonrası tam bağımsızlık. Aynı yıl Tokyo'da yapılan Dünya Serbest Güreş Şampiyonası'nda birinci olduk.. 1977 Yıldız Savaşları filmi gösterime girdi. O yıllarda ülkemizin durumunu düşününce bu isim bizim için de anlamlı!... 1997 Afganistan'dan kaçan General Raşid Dostum, Türkiye'ye sığındı. Bu misafirperverliğimizi hala koruyoruz ne güzel. 2010 Samandıra'da eğitim uçuşu yapan bir askeri uçak, sokağın ortasına düştü. Nuri Demirağ'ın adını taşıyan ilk yolcu uçağının uçmasının üzerinden 65 yıl geçmişti. Türkiye'yi son zamanlarda üzen olay yine aynı gün gerçekleşmişti. Necip Fazıl Kısakürek bu tarihte vefat ediyordu. Bugün edebiyatımızda büyük yapıtlar bırakmış bu dev adam aramızdan ayrılıyordu.
Unuttuğumuz değerleri anmak istedim...
( Ağlak Günler - 1 başlıklı yazı Mahvi tarafından 25.05.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.