ALİDE(İDEAL) VAR   İDEAL(DEĞİŞEN İDEAL KAVRAMI )

        Günün doğmasıyla  üzerine, koşmaya başlar insan   ideallerine.İdeal ,dedim  de  aklıma geldi o kadar gözünüzde büyütmeyin ideali..Bakı n etrafınıza sorgulayın insanların hedeflerini.

        Gelin beraber örneklendirelim , komşumuzun yakınlarımızın yaşam gayelerini.İdeal sadece üç hece ama bu üç hece insanın hayatının haritası diyebiliriz.Öyleyse ideallerimiz yön verir yaşamımıza.Peki nedir  uğruna uykularımızı kaçıran bu idealler?

Geçenlerde  bir oturmada  idealden konu açıldı .Komşum idealinin evin perdelerini ve koltuklarını değiştirmek olduğunu söyledi.Aradan yıllar (iki yıl )geçmiş ,modası geçmiş.Baktım şöyle göz ucuyla koltuklara.Yeni gibi duruyor,renkleri henüz solmamış.Anlaşılan bizim komşunun  gönlü soğumuş.

     Kahveler içilirken yanımdaki ufaklığa idealin ne diye sordum.Komşunun idealinden sonra beni mutlu edecek cevabı bu çocuktan bekliyordum .  Elindeki cep telefonunda internetten oynadığı oyunu göstererek,heyecanla :

      Şu oyunda birinci olmak, demesin mi !Duraksadım ,ne söyleyeceğimi bilemedim.Zaten söylesem de beni   dinlemeyecekti.Çoktan sanal ortamın sahte  dünyasına dalmıştı bile.

     Akşam eve dönerken akrabalarımı düşündüm ve ideallerini.Amcam  yeni bir araba hayali kuruyordu uzun zamandır.Dayım yeni bir ev.Bütün bunlar yani  ideal olarak kabul edilenler gerçekten ideal miydi?İdealin  sözlükteki anlamı değişmiş de ben mi bilmiyordum.Günümüz insanı hep kendine koyduğu sözüm ona idealler için çalışıyor.Öyleyse niye mutsuzuz,huzursuzuz…

Gerçek idealin ne olduğunu maalesef unutmuş durumdayız.Dünyaya geliş nedenimizi,kulluk görevlerimizi ,iyi bir insan olma idealini  bir tarafa itmişiz.Eğer ideal gerçek anlamını tekrar bulursa toplumda huzura kavuşacaktır,dostlar…

YARADANIN İSTEDİĞİ İDEAL İNSAN OLMANIZ DİLEKLERİMLE.

 

( Alide(ideal) Var İdeal(değişen İdeal Kavramı ) başlıklı yazı nurşan tarafından 24.05.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.