Geçen gün televizyondan izlediğim habere göre bu yıl bir milyon kişi YGS sınavında barajı geçememiş.Bir kısmı öylesine girmiştir belki, bir o kadarı da pes edip bırakacak bu yarışı zaten.Fakat önemli olan insanların sınav sonuçları değil, bu sınava girebilecek kapasiteye ulaşana kadar geçirdiği zaman ve kazandığı deneyimdir.

          İnsanlar yaşadığı dönemdeki sistemden dolayı elbette kendi yolunu belirlemek için bazı sınavlardan geçip hem kendisini sınayacak hem de kendisini çevresine gösterecek.Göstersin ki yetenekleri ön plana çıksın ve varlığımızla bize yüklenen ego denen illeti tatmin etsin.Ama bizim yaşadığımız dönemde özellikle de bu coğrafyada bu sınanma olayı biraz abartılmış gibi.Yedi yaşında okul için annesinden ayrılan çocuğun bir kaç ay sonra başlayan sınav hayatı ömrünün sonuna kadar devam ediyor.

          İnsanların karakterleri, kişilikleri hatta düşüncelerine verilen değer bile eğitimdeki başarısı ve sınav sonuçları ile değerlendiriliyor günümüzde.Bu sınavlar her sene değişiyor ve her sene eşit koşulların sağlandığı ileri sürülüyor.Her sene binlerce, milyonlarca farklı zihin, farklı beden aynı sınava giriyor.Ve sınavın aynı olması eşit sistem olarak adlandırılıyor.Soruyorum size bir fil ile bir maymunu ağaca tırmanma yarışına tabii tutsak buna eşitlik denilebilir mi?Denilirse adaletli midir?Peki aradığımız şey eşitlik midir yoksa adalet mi?

          Demem o ki saçma sistemler saçma insanların icatlarıdır.Her insanın asıl sınavı kendi kafasının içerisindedir.Varlığınızı sorgulayın, neler yapabileceğinizi bir düşünün.Hayata sınavla gelmediniz.Sınav olarak yaşayıp sınavla yaşamamanız dileği ile.

Makberül Yek
( Sınav Çağı Çocukları başlıklı yazı Makberül Yek tarafından 24.05.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.