FIRAT’TAN  VOLGA’YA  MEDENİYETLER  KÖPRÜSÜ

 

 Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 19 mayıs 2015

…………………………………………………………………

 

 

“ Fırat’tan Volga’ya Medeniyetler Köprüsü” Adlı kitap, Adıyaman Üniversitesi ile Rusya Üniversitesinin ortaklaşa hazırladığı bu kitap, Adıyaman Üniversitesi 13 Nolu Yayın organı olarak, Nisan 2015 yılında, Prof. Dr. Ramilya YARULLİNA YILDIRIM Hocamızın editörlüğünde çıkmıştır. Kitapta gaziantepimizin bilinen şair ve yazarlarından Mütercim Asım Efendi, Münif Paşa, Hasip Dürri Efendi, Aydi Baba, Zeki SAVCI, Şakir sabri YENER, Ömer Asım AKSOY, Doç. Dr.Mitat ENÇ, prof. Dr.Cahit TANYOL, Onat KUTLAR, Ülkü TAMER, Ahmet AYAZ, Ali ÇAPAN, Mehmet KARA, Ozan TELLİ ve  Ahmet ÜMİT, gibi şair ve yazarlarımıza sayfa ayrılmış olup,

       Behiye KÖKSEL, Abdulhadi BAY, Tamer ABUŞOĞLU, Şaban PALA, Abdullah Edip ÇİTÇİ, Ercüment Asaf YANIÇ, Oğuz TÜMBAŞ, Bülent AĞCABAY, Ahmet ÇEVİK, Emine Sevinç ÖKSÜZOĞLU, Akten KÖYLÜOĞLU ve Meral Can ULUDAĞ’ın da adlarından söz edilmektedir.Kuşe kağıt üzerinde gayet ciddi ve kalıcı bir eser olmuş ve verilen emeği deymiştir.

       528 sahifelik bu kitap, kardeş ülkeler olan, Türkiye ile Tataristan arasında, ekonomik ve kültürel  ilişkilerin yanında, çeşitli eğitim ve bilim programları; İki  kardeş ülke halkını bir birine daha da yaklaştırmak ve ortak iş birliğini devam ettirmek  amacı ile, Adıyaman Üniversitesi ve Tataristanın bilim adamları ve akademisyenlerinden Galimcan İbrahimov, Dil, edebiyat ve sanat enstitüsü bilim adamları ve araştırmacılarının ortak  çalışması olarak hazırlanmıştır.

       Tataristan ve Türkiyenin, Güneydoğu Bölgesinin  tarihi, inancı, edebiyatı, folkloru, turistik mekanları ve yemek kültürünü ele almaktadır. Kitap iki bölümden oluşmaktadır.

Birinci bölüm, Türkiyenin Güneydoğu Bölgesi olan Adıyaman,

Şanlıurfa, Mardin, Gaziantep illeri. İkinci Bölüm de ise,  Tataristanı tanıtan metinler bulunmaktadır. Her bölümde çeşitli başlıklar altında farklı illerin tarihi, arkeolojisi, turistik mekanları, dini, folkloru, şairleri, yazarları ve mutfak kültürü hakkında güzel bilgiler ve resimler yer almaktadır. Prof. Dr. Ramilya YARULLİNA YILDIRIM Hocamızın editörlüğünde hazırlanan bu, “Fırat’tan Volga’ya Medeniyetler Köprüsü” Kitabının içeriğini burada birkaç pragraf ile anlatmaya elbette hiç kimsenin gücü yetmez diye düşünüyorum. Ancak okuyup görmek lazım. Sizlere salık veriyorum. Bu kiymetli eseri edinmek için “Adıyaman Üniversitesine baş vurmanız gerekmektedir. Sohbet köşelerimde daha kiymetli, daha güzel eserlerin tanıtımı ile, bir başka zamanlarda da buluşmak dileği ile hoşça  ve dostça kalınız. En güzel ve mutluluk dolu günler hep ve hepimizin olsun diyorum.

( Fırattan Volgaya Medeniyetler Köprüsü başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 19.05.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.