YÖRÜK VE TÜRKMENLER BALIKESİR’İ ŞENLENDİRECEK

Balıkesir Altıeylül belediyesi ve Balıkesir Yörük Türkmen Federasyonu 6 ile10 Mayıs 2015 tarihleri arasında uluslararası 11.Yörük ve Türkmen şöleni gerçekleştirecektir.

Bu şölen Balıkesir’e bir hayli hareket, dolayısıyla bereket getirecek demektir.

Balıkesir’in bu tip ve çaptaki kültürel etkinliklere oldukça aç olduğunu, sanıyorum söylemeye bile gerek yok.

Programa vakıf olduğumuz kadarıyla yapılacak etkinlikleri ve düşüncelerimizi kısaca açıklayalım.

Balıkesir Altıeylül belediyesi ve Yörük Türkmen Federasyonunun ortaklaşa düzenlediği ve BAYŞAD(Balıkesir yazar ve şairler derneği), Engelliler derneği gibi bazı derneklerinde katkı sağladığı bu uluslararası şölen, öyle zannediyorum ki, Balıkesir’deki birçok sivil toplum kuruluşuna da örnek teşkil edecektir.

Uluslararası bu şölenin düzenlenmesine Balıkesir Altıeylül belediyesi adına büyük emek veren Sayın Mesut Eray’ı, Balıkesir Yörük ve Türkmen federasyonu başkanı Sayın Sinan Ergüven’i, Balıkesir yazar ve şairler derneği başkanı(Bayşad) Sayın Mustafa Kuvvancı’yı, yönetim kurulu üyelerini ve bu etkinliklerde emeği geçen ve geçecek olan herkesi şimdiden kutluyorum.

6 Mayıs 2015 günü Karesi türbesi önünde yapılacak dua ile başlayacak olan şölen, Balıkesir’i bir kültür ve aktivite şehrine dönüştüreceğe benziyor.

Bu şenlikler Balkanlardan ve Kafkaslardan katılacak Yörük ve Türkmen kuruluşlarıyla bir hayli hareketli olacağı muhakkaktır.

Kulağımıza gelen bilgilere göre Ali Hikmet Paşa Meydanı, Atatürk parkı, Hava şehitleri parkı ve Bahçelievler parkında çadırlar kurularak bütün halkımızın bu şenliklere katılımlarının sağlanması amaçlanmaktadır.

Bu şenliklere Şoray Uzun, Zara ve Diriliş dizisinin başoyuncularından başta Süleyman Şah, Hayme Ana vb. olmak üzere bir grup oyuncunun Balıkesir’e gelecekleri ifade edilmektedir.

Kurulan Yörük ve Türkmen çadırlarında çeşitli sanatçılar şarkılar ve türküler seslendirip, halk oyunları gösterileri sergilenecektir.

Ayrıca Balıkesirli yazar ve şairleri, Atatürk parkında kurulacak olan Yörük ve Türkmen çadırında okuyucularıyla buluşarak kitaplarını imzalayacaklar.

Yaklaşık otuz dolayında yazar ve şairin şenlikler dolayısıyla Balıkesir’de olması beklenmektedir.

Aldığımız bilgilere göre bu etkinliklerin finali ise 10 Mayıs 2015 Pazar günü Ayvatlar köyünde yapılacaktır. 

Yurdumuzun pek çok bölgesinden ve Türkiye dışından geleceklerle birlikte Ayvatlar köyü şenliklerinin bu yıl daha farklı ve daha hareketli geçeceği düşünülmektedir.

 6 Mayıs 2015 günü başlayıp 10 Mayıs 2015 günü sona erecek olan 11.Yörük ve Türkmen şenliklerinin Balıkesir’e hayırlı olmasını diliyorum.

( Yörük Ve Türkmenler Balıkesir’i Şenlendirecek başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 5.05.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.