Hikaye / Anı Hikayeler

Eklenme Tarihi : 3.05.2015
Okunma Sayısı : 1999
Yorum Sayısı : 0
Gelin, İzmirden Uçağa bindirilir görümcesi ve görümcenin etrafından yakın bir erkek tanıdıkla,  "gelin alır "Aşağısaksonya  yolunu".
Gelin sevdiğine kavuşur. Kocasının ailesine kavuşur, evde şenlik var. Düğün havası gibi olur gelini ziyarete gelirler bol bol hoşgeldin diye "gürbet
çi "Türk "dostlar tabiki "gencin tanıdık , ahbabları.
Üç ay devam eder bu kutlamalar. Bir gün oğlan yeni gelmiş eşini alır bir pastahaneye götürür.
Eşine bir kahve ve bir dilim pasta  yedirmek için onuda bir yakın arkadaşları olan Sağlıkcı hanımı     bu çifti orada görürür ve gencin annesine senin gelinle oğlanı pastahanede gördüm der.
Anne gelir eve o hırsla oğluna bağırır sen benim gelinimi dolaştırıyorsun diye oğluna çıkışır eşinin yanında bunun üzerine oğlan çok bozulur annesinin yaptıkları karşısında.
- Benim gelinimi gezdiremezsin"!.  Oğlanda bunu kaldıramaz annesine karşılık verir eviniz de eşyanızda sizin olsun çıkışır. Bunun üzerine anne kendini tutamaz ağlayarak kocasına şikayet etmeye gider. Kocasıda çok sesiz garibanın biri anneside çok iyi ama annelik hırsı varya olayı büyütür ve kocasının çalıştığı fabrikaya gider gelinde buna üzülür neler oluyor diye bir anlam veremez zaten eşini mektup arkadaşı olarak tanıdığı için aileyi tanımıyordu.
Eşinin ailesi olduğu için gelin içinde farketmiyordu tanıyıp tanımaması. "Gencin annesiyle birlikte "fabrikaya giderler,  "babayı bürodan bir şeyler demişlerki  baba hemen oracıktan çıkmış ne oldu diye"!. Kadın gözü yaşlı gelin yanında ağlayarak oğlunun yaptıklarını izah eder olay bilindiği gibi değil!. Bir pastahaneye gitmekle bu kadar büyümemeli olay büyümüş!.
"Oğlan eve "baba gelince "alçak "ses tonuyla vallaha baba ben "anneme birşey demedim!. Annem kendi kendine sorun yaratıyor !. Oğlan ondan sonra ben işsizimde  bütün bunları ondan yapıyorsunuz, "ben "eşimi alır çıkarım bakmasını bilirim  eve gelmez bir daha"!.  "Aile yinede evin tek "oğlan çocuğu olduğu için geline der kızım git bir bak oğlana minibüstemi yatıyor"!.
"Oğlan kayıp",  bir hafta eve gelmez. Komşuları, arkadaşları  bilgilendirir!. "Anne ağlar, baba ağlar, "gözler iki "ceşme "gözyaşlarıyla akar "evlatları için". Sonra her nedense gelin "minibüsün yanında "eşine seslenince ona ses verir"!. Gelin yukarı  "eve çıkar anlatır tamam "ağlamayın uzakta değil arabada evin etrafında . Biraz olsun aile moral bulur. Anne gece gündüz ağladığı için göz kapakları kapanacak şekildeydi. Gelin hiç böyle düşünmemişte aileden kopacağını ama o kadının pastanede gördüm meselesi bu aileyi parçalar. Oğlan eşini alır iki odalı bir eve yerleştirir  orada yaşamaya başlar . Aynı Şehirdeler Bankaları bilene aynı. Sadece evleri ayrı. Anne bu öfke üzerine oğlunun banka numarasını bildiği için numarayı dondurur. Oğlan gider bankaya öyle bir banka numarası yok annen kapattı "!.Çünkü oğlan annesinede imza verdirmiş annemde benim banka numaramdan istediği  finansı alabilir diye.
Oğlan banka memurunun  annen kapadı senin hesabı demesi üzerine donar kalır eşi oğlana sorar hiç sorma bütün hesabımı kapamışlar .  Ertesi günü iş aramaya koyulur bir iş bulur genç hayatını sürdürebilmesi için eşi hamile o şehirde iş  bulur ailesini yaşatacak kadar gelir getirir  ve sekiz ay kadar  o şehirde otururlar . Eşinin doğuma biray kalmasına  Aşağısaksonya`da ailesiyle oturdugu şehirden başka bir şehire  taşınırlar. Taşındıkları şehir`in bir kasabasına ilk çocukları o şehirde doğar. Artık aile büyümüştür mutlu bir çift olurlar....


23 /01 / 2015 "Dönüş Korkmaz"...


( Aynı Köyün Kızları 3 . Bölüm. başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 3.05.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.