Her şey hayallerle başlar. Hedefimizi belirlemede önce hayallerden yola çıkarız. Başarmanın ilk adımı olan hayalinizi, gerçekliğe dönüştüreceğinize inanmalısınız.


Hayat bir denizse siz de bu denizde avlanan albatros olun. Dalgalar sizi korkutmasın. Siz sadece engellere karşı hazır olun.


Başaramam kelimesini hayat sözlüğünüzden çıkarın. Net olmamak, başarısızlığın bir nedenidir. Ne istediğinizden ve neden istediğinizden emin olun. Hedefiniz hangi kategoriye giriyor? Bunu belirleyin:


aile

finans

eğitim

kariyer

seyahat

ilişkiler...


Birden fazla hedefiniz varsa öncelik sırasına göre hareket edin.


Hedefinizi belirledikten sonra, doğru zamanı beklediğinizi düşünerek, bu yürüyüşü sakın ertelemeyin. Başarısızlık korkusu ve zamanı kötü kullanma sizin en büyük düşmanınızdır. Erteleme hayallerinizi öldürerek, fırsatları kaçırmanıza neden olabilir.


Kendi iç direncinizi sınayın, eylemlerinizde güçlü olun. Kaygı ve korkularınıza yenik düşmeyin. Kendi kendinizin rehberi olun. Goethe' nin bu sözü size güç versin. “Her ne yapabilir ya da hayal edebilirsen, başla ! Cesaretin içinde deha, güç ve sihir vardır.”


Dikkatinizi hedefinize odaklayın. Sizi oyalayacak bağlantıları hayatınızdan çıkarın. Facebook, twitter vs. gibi. Önemli bir noktada olumsuz olarak etkilendiğiniz kişilerden uzak durun.

Çıktığınız bu yolda düşünceleriyle sizi destekleyecek olan insanlarla konuşun. Böylece motivasyonunuz artar.


Ne kadar bir süre de hedefinize ulaşabileceğinizi ve bunun, sizin için neden önemli olduğunu düşünerek, kendinize bir zaman belirleyin. Bir ay mı yoksa bir yıl mı? Plan yapın ve belirlediğiniz yolu takip edin. Uzun vadeli hedeflerinizde sabırlı ve esnek olmayı öğrenin. Çok aceleci ya da çok yavaş olmayın. Zaman içerisinde neleri yapıp, neleri yapamadığınızı planda görebilirsiniz. Bu ilerlemenizi anlamanız açısından önemlidir. Kazandığınız başarılarda, kendinizi mutlaka kutlayın.


Attığınız adımlarda hata yapabilirsiniz. Hata deneyimin bir parçadır. Bu hatalar yıldırmasın. Kayıpların sorumluluğunu alın ve pes etmeden, yolunuza devam edin.


Bilim adamı Thomas Edison' u düşünün, ampulü bulmak için binlerce deney yapmış ve sonunda amacına ulaşmıştır.


Azim, başarı kapısını açmak için bir anahtardır.


ben yağmurdan hiç vazgeçmedim

biliyorum ki

her yağmurdan sonra

güneşle beraber gökkuşağı çıkar

renkleriyle aydınlatır

yürünen yolu......



Hedefinize ulaştığınızda ise anın tadını çıkarın, fakat bu sarhoş etmesin ve yeni hedeflerinize doğru yürümeye devam edin. Sakın durmayın! Çünkü ; Hayat saat tutar, bu yüzden her anını iyi değerlendirmelisiniz.




feride serin



( Hayat Saat Tutar başlıklı yazı f... tarafından 30.04.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.