Makale / Araştırma

Eklenme Tarihi : 27.04.2015
Okunma Sayısı : 2973
Yorum Sayısı : 1

MARMARİS'TE VE ÇEVRESİNDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...


KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR


CENNET ADASI;MARMARİS'İN 15-20 MİL GÜNEYİNDE, ÇAM AĞAÇLARI İLE ÖRTÜLÜ BİR YARIM ADADIR. MOTOR VE TEKNELERLE, DENİZ YOLU İLE 25-30 DAKİKADA GİDİLEBİLMEKTEDİR. KARAYOLU BAĞLANTISI YOKTUR (?), PİKNİK YAPMAK VE DENİZE GİRMEK İÇİN İDEAL BİR YERDİR. YALNIZ, DENİZ KENARI 3-4 METRE DERİNLİKTEDİR VE PROFESYONEL YÜZÜCÜLERİN BURADA DENİZE GİRMESİ MÜMKÜNDÜR. CENNET ADASI'NDA HİÇ BİR SOSYAL TESİS BULUNMAMAKTADIR.


GÜNNÜK PARKI;MARMARİS'İN 2 KM. GÜNEYİNDE GÜNNÜK AĞAÇLARI İLE KAPLI PİKNİK YERİDİR, BURAYA KARA VE DENİZ YOLU İLE ULAŞMAK MÜMKÜNDÜR. KARAYOLU STABLİZEDİR (?), YAYA OLARAK 15-20 DAKİKA İÇİNDE GİDİLEBİLİR, DENİZİ 400 METRE KADAR SIĞDIR, MARMARİS'E GELEN TURİSTLERİN SIK UĞRADIKLARI YERLERDEN BİRİSİDİR.


TURUNÇ;MARMARİS'İN EN GÜZEL TATİL BÖLGELERİNDEN BİRİSİDİR, KARAYOLU İLE MARMARİS'E 9 KM. UZAKLIKTADIR.  DENİZYOLU İLE BURAYA 45 DAKİKADA ULAŞILABİLİR, BİRBİRİNDEN LÜKS OTELLER-RESTAURANTLAR-EĞLENCE MERKEZLERİNİN YER ALDIĞI BU MINTIKA YAZIN GELEN BİRBİRİNDEN GÜZEL YABANCI BAYANLARIN  SAHİLDE Kİ ŞOVLARI İLE BİR CENNETİ ANDIRMAKTADIR. TURUNÇ PLAJI HER YAŞTAN İNSANIN DENİZE GİREBİLECEĞİ ÖZELLİKTEDİR, KIZARTMA PİLİÇLERİ-BALIK TÜRLERİ-ZENGİN MEZE ÇEŞİTLERİ VE HER TÜRLÜ DENİZ AKTİVİTESİ İÇİN İDEAL BİR YERDİR. YURT DIŞINDAN GELEN PARALI TURİSTLERİN EN SIK OLDUĞU TURİZM MERKEZLERİNDEN BİRİSİDİR.


İBRAHİM AĞA CAMİİ;KEMERALTI MAHALLESİ'NDEDİR, MENGENELİZADE İBRAHİM AĞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.CAMİ KUBBELİDİR, AVLUSUNDA ŞADIRVANI VARDIR.


SARI ANA TÜRBESİ;OSMANLI İMPARATORLUĞU ZAMANINDA KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN DEVRİNDE YAŞAMIŞ OLAN FATMA İSİMLİ BİR KADINA AİTTİR, MARMARİS'E GELEN KADIN TURİSTLERİN SIK ZİYARET ETTİKLERİ YERLERDEN BİRİSİDİR. ADINA MEVLÜT OKUTULMAKTA, TÜRBESİNE MUM DİKİLMEKTEDİR. SARI ANA TÜRBESİ, GÜNNÜK PARKI'NA GİDEN YOL ÜZERİNDEDİR. SARI ANA, KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN'LA RODOS SEFERİNE GİDERKEN GÖRÜŞMÜŞ VE KENDİSİNE ASKERLERİ ARMUTALANI MEVKİİ'NDEN GEÇERKEN ARMUT KOPARMAZLARSA SAVAŞI KAZANACAĞINI SÖYLEMİŞTİR. HAKİKATEN, ASKERLER BU BÖLGEDEN GEÇERKEN DÖNÜP AĞAÇLARA DAHİ BAKMAZLAR VE KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN SAVAŞI KAZANIR. SAVAŞ DÖNÜŞÜ, SARI ANA SAHİP OLDUĞU BİR İNEĞİ SAĞARAK KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN'IN ASKERLERİNİN KARNINI DOYURUR, İNEĞİ SAĞAR SAĞAR SÜTÜ BİR TÜRLÜ BİTMEZMİŞ. MARMARİS'İN TURGUT MINTIKASI'NDA ''ÇAĞBABA'' ADI İLE BİR, SÖĞÜT MINTIKASI'NDA DENİZ KENARINDA 2 TÜRBE DAHA MEVCUTTUR.


MARMARİS KALESİ;BU KALEYİ KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN RODOS SEFERİNE GİDERKEN ÜS OLARAK YAPTIRMIŞTIR, 1557'DE İNŞA EDİLEN BU KALEYİ KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN RODOS DÖNÜŞÜ ''İSTEDİĞİM GİBİ OLMAMIŞ.'' DİYEREK MİMARINI ASTIRMIŞTIR. BU KONUDA YANINDAKİLERE ''MİMARI AS.'' DİYEREK VERDİĞİ EMİR SONRALARI MARMARİS ŞEKLİNİ ALARAK İLÇENİN BU GÜN Kİ İSMİNİN ORTAYA ÇIKMASINA NEDEN OLMUŞTUR. DENİZ KENARINDA YÜKSEKÇE BİR YERDEDİR, KALENİN DENİZE BAKAN YANI İLE GİRİŞ KAPISI SAĞLAMDIR. 2 MERDİVENLE ÇIKILAN KALENİN, SAĞ VE SOLUNDA MAZGALLAR GÖRÜLMEKTEDİR.


MARMARİS TAŞHAN;OSMANLI İMPARATORLUĞU ZAMANINDA, KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN'IN RODOS SEFERİ SIRASINDA YAPTIRILMIŞTIR. TAŞTAN YAPILMIŞ OLUP, ÜZERİ KARGİR İLE ÖRTÜLÜ BULUNAN TAŞHAN, MARMARİS KARAYOLU ÜZERİNDEDİR.


MARMARİS KERVANSARAYI;MARMARİS'TE BULUNAN KERVANSARAYI KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN YAPTIRMIŞTIR, 7 KÜÇÜK. 1 BÜYÜK ODADAN MÜTEŞEKKİLDİR, KAPISINDA ''BU MENZİLHANEYİ SULTAN SELİM HAN'IN OĞLU, KARALAR VE DENİZLER SULTANI. ARAP VE ACEM KRALLARININ EFENDİSİ SULTAN SÜLEYMAN HAN 1545 YILINDA YAPTIRMIŞTIR.'' YAZISI BULUNMAKTADIR. KAPININ SAĞINDA VE SOLUNDA İNGİLİZCESİ VARDIR, KAPININ ÜST TARAFINDA ARAPÇA BAŞKA BİR YAZI YER ALMAKTADIR. KAPININ ÇEVRESİNİ KAPLAYAN TAŞLAR DİKDÖRTGEN VE MERMERDİR. 1.5 METRELİK, DEMİRDEN YAPILMA BİR KAPISI MEVCUTTUR. KERVANSARAY İÇİNDE Kİ DÜKKANLAR, HALEN MARMARİS ESNAFI TARAFINDAN DÜKKAN OLARAK KULLANILMAKTADIR.(?) DÜKKANLAR ESKİ STİLE GÖRE DİZAYN EDİLMİŞLERDİR, KERVANSARAY MARMARİS TURİZM VE TANITMA MÜDÜRLÜĞÜ BİNASININ YANINDADIR. DOĞUSUNA DÜŞMEKTEDİR, MÜDÜRLÜK BİNASI İSE DENİZ KENARINDADIR.


AMOS (BAHÇEALTI);MARMARİS'E 12 KM. UZAKLIKTADIR, TEPE ÜZERİNDE RODOS ŞOVALYELERİNDEN KALMA BİR KALE KALINTISINA RASTLANIR. KARAYOLU İLE ULAŞMAK GÜÇTÜR (?), DENİZYOLU İLE 25-30 DAKİKA İÇİNDE ULAŞMAK MÜMKÜNDÜR. PLAJI VARDIR, PİKNİK İÇİN MÜSAİT BİR YERDİR.


KAUNOS;MARMARİS'E 60 KM. UZAKLIKTADIR, DALYAN'DA BULUNMAKTADIR. ESKİ BİR KARİA ŞEHRİDİR. 20.000 KİŞİLİK TİYATRO BİNASI İLE ŞEHİR DUVARLARI VE BİR KAÇ KAYA MEZARI AYAKTADIR.


KNİDOS;DATÇA'YA 30 KM. UZAKLIKTADIR, KARİALILARIN6.Y.Y.DA Kİ ÖNEMLİ LİMAN ŞEHRİ OLAN KNİDOS'TA TAPINAK-ŞEHİR KALINTILARI-TİYATRO-AZ YIPRANMIŞ HELENİSTİK KORUMA DUVARLARI'NI GÖRMEK MÜMKÜNDÜR. MARMARİS-DATÇA ARASINDA Kİ 80 KM.LİK KARAYOLU ASFALT OLUP, DATÇA-KNİDOS ARASINDA Kİ 30 KM.LİK YOL STABLİZEDİR.(?)


BOZKALE;BOZKALE GÜLLÜK'ÜN HEMEN GERİSİNDE OLUP, MANDALYA KÖRFEZİNE TAMAMEN HAKİMDİR. KALE KISMEN DİKDÖRTGEN VE KISMEN ŞEKİL GÖSTERMEYEN ORTA BOYDA ŞİST BLOKLARLA İNŞA EDİLMİŞTİR. ESAS KAPININ BATI TARAFI, BİRİ YUVARLAK OLAN 5 KULE İLE KUVVETLENDİRİLMİŞTİR.


BEÇİN KALESİ;YUVARLAK VE SARP BİR KAYANIN ÜZERİNDEN YÜKSELEN BU KALEYE GÜNEYDEN GİRİLEBİLİR, MENTEŞOĞULLARINA DÖNEMİNE AİT 3 METRE GENİŞLİĞİNDE TAŞ DÖŞEMELİ VE BASAMAKLI BİR YOLLA KALEYE ÇIKILIR. KALENİN GİRİŞİNİ BÜYÜK BİR KULE İLE KISMEN YIKILMIŞ ARKA ARKAYA 2 DUVAR MÜDAFAA EDER, KULE VE BURÇLAR ŞEVLİ DUVAR TEMELLERİ ÜZERİNE OTURTULMUŞTUR.


MARMARİS GÖLENYE İÇMELERİNİN SUYU MİDE VE BARSAK HASTALIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR;GÖLENYE İÇMELERİ MARMARİS'E 14 KM.UZAKLIKTADIR, KIRMIZI KUMU VE İÇMELERİ ÜNLÜDÜR. GÖLENYE İÇMELERİ'NİN SUYUNUN BAZI MİDE VE BARSAK HASTALIKLARINA İYİ GELDİĞİ TESBİT EDİLMİŞTİR, YOLU DÜZGÜNDÜR. PLAJI MEVCUTTUR, KARADAN VEYA DENİZDEN 20-25 DAKİKA DA ULAŞILABİLİR.

( Marmaris Ve Çevresinde Gezilecek Ve Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 27.04.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.