YANIMDA YÜRÜ

“Arkamda yürüme, ben öncün olmayabilirim.

Önümde yürüme, takipçin olmayabilirim.

Yanımda yürü…

Böylece ikimiz eşit oluruz.” (Kızılderili Atasözü)

 

Sevgili Dostlar;

 

     Yazıma bir Kızılderili atasözü ile başladım, çünkü atasözleri her ne kadar kendi milleti, halkı için söylenmiş anlamı derin özlü sözlerse de tüm insanlar içinde aynı değerde olabilirler. Böylesi güzel sözler tıpkı yol kenarlarındaki trafik levhaları gibidirler. Nasıl ki her trafik levhası pek çok acı olaylar sonucunda hayata geçirilmişse; atasözleri de hayattaki acı tecrübeler sonunda söylenmiş sözlerdir.

 

     Sevgili Peygamberimiz(s.a.v) “Müslüman bir kez ısırıldığı delikten ikinci defa ısırılmaz” buyurmuştur. Çünkü acı bir tecrübe yaşamıştır. Eğer o tecrübeyi kendine doğru bir şekilde uyarlamaz, bir başka zamanda aynı hatayı yaşarsa kimseye suç bulamaz, sızlanması da kendine fayda vermez.

 

     Hayatta öyle kişiler vardır ki; hep birilerinin arkasından gitmeyi alışkanlık edinmişlerdir. Mutlaka takip ettikleri o birisi bunun için hem düşünür hem çalışır bu sadece onu takip eder. Takip ettiği kişi vefat ettiğinde inanamaz o kişinin ölebileceğine. Oysaki kişiye değil, kişinin fikirlerine bağlı kalınsa idi hiç hayal kırıklığı yaşanmazdı.

 

     Bir başka tip de hep önde olmak, başkalarının kendisini takip etmelerini istemek gibi davranışları vardır. Oysaki her insan kendine özeldir. Yaratan herkesi farklı yaratmış, herkese akıl vermiştir. Kul olarak yarattıklarından istediği tek şey, aklını kullanmasıdır. Başkasının aklından bize soru sorulmayacak. Herkes kendi aklı ile ne yapmışsa ondan sorumlu tutulacak.

 

     İnsan yaratılış şekli ile insan olduğundan tüm insanlarla eşittir, kimsenin kimseden insan olarak bir üstünlüğü yoktur. Üstünlük zamanla aklımızı kullanarak Allah’ın emirlerini uygulamak yolunda yaptığımız gayretler sonucunda yani takvamızdadır.

 

Sevgili Dostlar;

   

     Bizlere düşen Yunus’ca davranmak, “yaratılanı Yaratan’dan ötürü sevmek” olmalı. Camide saf tutarken ayrım yapılmadan yan yana durulduğu gibi normal günlük hayatımızda da “farklılıklarımız zenginliğimizdir” diyerek yan yana olabilmeliyiz. Özel işlerimiz dışında memleketi ve milleti ilgilendiren her konuda birlikte davranmalıyız.

 

Son söz:

Girmeden tefrika bir millete düşman giremez

Toplu vurdukça yürekler, onu top sindiremez.

                                                           M.Akif Ersoy

( Yanımda Yürü başlıklı yazı Halil MANUŞ tarafından 26.04.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.