Hikaye / Anı Hikayeler

Eklenme Tarihi : 21.04.2015
Okunma Sayısı : 2661
Yorum Sayısı : 5
Günün Yazısı

Bu Yazı 22.04.2015 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
AYSEL'le  Lise  Yıllarından  Arkadaşlığım

Aysel'le aynı kazada liseye gidiyorduk  tanışmamızda lise ikide oldu kendisi Doktor kızıdır, nedense bende o zamanlar bir sihir varıdı  bütün Kazanın kızları kendi devrem benimle takılmak arkadaş olmak isterleredi bende  kendime göre seçerdim arkadaş çevremi . Kimlerle takılacağımı kendim yönlendirirdim öylede bir huyum varıdı. Bütün okulun kızları bana hayrandı bende ne bulurlardı bilmezdim.  Birinden azıcık uzaklaşsam küserlerdi neden beni bıraktın diyerek. Yani orada okulun maskotu gibi bir şeydim derlerdi sen "Okulun hatdahada  "Lise'sinin en güzel Kızısın derlerdi. Sanırsam benim samimiyetimdendir bana karşı "sevgi "aşkı duymalarıda.. Bir aralar bir kısmını  ektim, bense "Ayse'lle takıldım.  "Aysel'de çok başarılı "Okul'da hep  "taktirname"  getiren öğrenciydi, bu durumda  farklıda olunca bende onun gibi oluyum, başarılı bir düşüncem olsun diyerek Aysel' e doğru kaydım. Benimle çok samimiydi hiç havası falan yoktu.  Diğer "Kızlar hep "Aysel'le benim gezmemi kıskanırlardı. Nedeni  ise "Aysel onlara pas vermiyorya onlarında gayeleri beni Aysel'den uzaklaştırmaktı.. Oysa "Aysel kendi gibi biriydi, kıskanclık şöyle dursun  etrafına gülückleriyle ışık saçan  biriydi, oda bana imrenirdi..

Keşke benimde ailem sizlerin ailesi gibi olsa! Çünkü  ona göre aileside çok baskıcı geliyordu ..... hepten ahhh  keşkeleri yaşardı..  Sanki bizler kadar özgür değilmiş gibide hayatından hep şikayetçiydi.. Çünkü ailesi onu okuldan dolayıda  derslerini vede ders poanlarını  sürekli gözetim vede  mercek altında tutuyorlardı ona göre. Heleki bir dersinden düşük poan alsın  o vakit yanmıştı kendinden çok ailesinden korkardı  ben ne diyeceğim. Hatdahada kendine kızacaklarından dolayı korkardı, sen neden ba
şaramadın o dersini diyede hep bana karşıda yakınmalarıda  olurdu. Yani dört dörtlük olması lazımdı vede farklıda  olmasıda lazımdı  ailesi öyle diyor gibiydi kanımcada, algıladığım kadarıyla. Onun işi zordu bana gelince hep benim gözlerimin içine bakardı, keşke senin gibi olsam yani benim yüz şeklime kadar imrenende bir tipti. Kendi yüzünde biraz sorunları varıdı  o zamanlar kırmızı  sivilce gibi bir problem yaşıyordu  gençlik dönemiydi.  Cildinin çok yağlı olduğundan dolayı sürekli sabunla yıkardı, günde bir kaç kez yağ bezelerini kurutmak için.  Nerden baksanda o kendinde görüyordu çirkinliği o bana göre zaten insan olarak çok güzeldi,  çalışkandıda. Ayrıcada güzel bir ailedende geliyorduki benim örnek aldığım bir insan topluluğuydu kendi kafama göre hoşuma gidiyorlardı öylede ..  Aydın insanlar hoş görü var .. her konuda  kendilerini geliştirmiş bireylerdi.. Giyim kuşamlarından tutun beslenmeleri bile farklı  bana göre örnek alınacak bir mödeldi.. Aysel'in giyiminide çok beğenirdim çok modalıydı  annesi dikerdi elbiselerini!.  Annesi ev kadını  olduğu içinde öylede bir el becerileri varıdı.. Gençlik devresinde kursa gitmiş dikiş nakışa.  Bunlarda iki haftalığına tatile gittim.  Orada beni çok beğendi annesi kızına diyorduki! Bak arkadaşından birşeyler öğren el becerilerimi çok beğeniyordu, nasıl olur çok elin yatkın hamaratsın diyordu, nede olsa köylü kızlarının marifetli olduğundanda çok yakınıyordu. Bizler tek düz yetiştiriyoruz sizler daha çok yönlüsünüz diyordu annesi.. arada laf çakıyordu Kızına  el becerilerini arkadaşından ögren diyede..

Aysel'se kapsül haplardan vede alü jilatin'lerden" kolye "boncuk yapardı, onu hobi olarak yap
ıyordu Aysel. Bende onu öğrendim köyüme gittiğimde aynısından tarihi geçmiş kapsül haplardan ve sigara jilatinlerinden suya ıslardık, beyaz kağıdını soyduğun zamanda sırf jilatini kalıyor onu kuruttukdan sonrada kendimize parçalar ayırarak yuvarlak role yaparak boncuk formunu verirdik.  İşlemler bitincede bir iğne ile ipe dizerdik çok şahane renkli renkli kolyeler oluştururduk, süs eşyası olarakta boynumuza takardık . Ne hoş dururdu gençliğin verdiği enerjiylede. Normal saç tokalarınıda renkli iplerden takar metal tokalarıda işlerdik vede  şekil verirdik daha şık gözüksündiye onuda Aysel'den ögrenmiştim. Ayrıcada Aysel'lede bir fikir üzerine kaçamak yaptık yani diğer bir kız arkadaşım ikinci haftada köylümdü benim oda orada birliktelik yaptık iki tane genci çağırmak  davet etmek istiyor "Aysel ama nasıl eve getirecek üç kız pilan yaptık birazdan konu açılabilir yazının içinde . Gençleri buraya konukladığını aktaracağım . Misafirlikte  aynı köyden kız arkadaşımla vede köylüm deyim ikinci haftasında buluştuk oda orada tatile gelecekti yanındada iki gençle.  Tabiiki  Aysel'in davetiyesi üzerine "Kız iki saat önceden geldi. Gençler köyün içinde dolaşmışlar galiba sanki otobüs geç kalmış gibi  habersizmiş gibi birbrlerinden! .  "Aysel ziyarete bu gençleri  kendisi çağırmıştı gencin biri Gül`ün yiğenidir. Diğeri ise  Aysel'in yamuklusuydu tabiri caiz ise burada bir pilan uydurmamız lazımdı. Biri Gül`ün yiğeni olduğuna görede Mehmet`se benim dayımın oğlu olması gerekliydi. Annesine öyle tanıştırrmamız lazımdı çünkü.  Öyleki önceden hep birlikte fikir aldıkki kimin kim olduğu kararını verdik işimiz kolaydı artık annesiyle rahat tanıştırıp onlarda ... ( gençlerde)..... bizle birlikte son bir haftayı  geçireceklerdi. Hakikaten Mehmet benim dayımın oğlu olacaktı . Diger Ahmet zaten Gül`ün yiğeni onda zorlanma yoktu...Annesi bu gençler gelince ilk önce çok tavır aldı  ne işleri var. Tabiiki kızın babasındanda korkuyor "anne" babanında haberi yok kız habire kendine özgür davranıp arkadaş çağırıyor eve aileninde tepkisi gayet normaldir burada. Her neyse  arkana Erkek takıp eve getirdin diyerek çok tavırlar yaptı anne..  Bayağı  çıkıştı,  tabiiki ayrı  bir odada oldu kısa tartışma bende yanlarındaydım doğrulamam lazım tabiiki oğlanların kimliklerini anneye karşı.  Önceden haberdar olduğum içinde zorlanmadım ben açıkcası.

Serpil teyzem bana dogru yöneldi DİLEK  sen doğruyu söylersin sana inanıyorum diğer ikisine inanmıyorum..bu gençler kim niye geldi. Artık  teyzem dedim MEHMET benim dayımın oğludur. Buralarda ne yapıyorlar diye beni kontrol için gelmiştir dedim.. Ahbe gençlik ne güzel  anlatırkende çok şatafatlıydı o günlerde  olanlar.. SERPiL teyzem bana inanmıştı "DİLEK doğru söylüyor diyede. Bir hafta önceden orada konukladığım içinde benim karekterimide okumuştu akıllı  kızdır 
vede sert birazda imajım olduğu için oturaklı  olduğumuda söylerdi yüzüme. YAAaaa .... Köylü KIZIYIM HER halde değilmi önceden öğretilmişlik beş yaşında hayata atılırsan bütün hayatıda ta küçükken kavrarsınn.  Öylede bir yalana baş vurmuştuk sırf Aysel'in mutluluğu içindi buda.  Serpil teyzem beni dinledi sanki ben orada yargıçtım benim kararıma  güvenerek son bir hafta o gençlerde orada konukladılar sırf Aysel`in iyiliği için onların arkadaşlıklarını  korumak içinde öyle birde yalan konuşmuştum o zamanlar.  Bundan "Aysel vede "Mehmet`de hoşnuttular benim sayemde arkadaşlıklarıda yakınlaştı hatdahada aradan geçen zamandada "Aysel yine bizim köye tatile geldi "o "erkeğin peşine sırf "Mehmet içndi yaptıkları. Tatilini  diğer kız arkadaşımın evinde geçirdi "Aysel bu kez bana sadece ayak üzeri ziyarete geldiler çünkü annemden  ben bolca pataklanmıştım Aysel'inde köylülerle ilişkisi iyiydi yani çok hoşnut oldu o gezidende ileri gitmeyecek kadar arkadaşlıklarıda oldu. Mehmet`le gençlik duygularını  yaşıyordu sadece "Aysel bunda ne kötülük var "gönül kime "düseceğini bilmez anası  köylüler derken "Aysel köylü gencine vurgundu bal gibide "AŞIKTI "Mehmet'e!..  Gençlik sevdası  diyelimm!..  "Aysel benim örnek aldığımda bir kimlikti çalışkan  vede kendine görede düzeyli bir karakterdi... Bukadar donanımlı olan bir arkadaşın dostluğundan insana zarar gelirmi  hiç güvenilir bir dostu" Ayselll...   Elbiselerini bile bana verir modalı  elbiselerini aylarca hoşuma ne giderse giyinirdim çok popilerdi "Aysel orada .. Gerçi ikimizde çok popilerdik,  mödern görüşlüydük ondandırda anlaşmamızda.. kafalarımız aynıydı,  her detayıda açıkca samimice dertleşirdikte.... Büyük insanlardan korkmayacağın onların yürekleri ufak  çocuk gibidir oda senin samimiyetine bağlı  ben bunlar
ı bire bir yaşadım.  İnsanlar dışlanmaz birbirini insan kendini soyutlar sadece yalnızlığa iter bendede bu fikir oluşmuştu o zamanlar ki  hakikatende geçerli bu fikrim değişmedi bana görede ..

Ön yargılı  olmayacaksın hele bir sokul sen yakınlığını  gösterde gerisi gelir zor hiç bir
şey yoktur zor olan kendimiziz..  Nasıl derseniz kendi iznimi kendim uyguladım basbayağı ailem köyde nerden bilecek bizede şehirde ev tutmuşlardı  okuldan onlar servislerle  "Baraj Köyünden" gelirlerdi.. "Aysel beni evlerine davet etti  çok "SIKILIYORUM benimle gelirmisin dedi bizde kalırsın uzun bir tatil yapmış gibi olursun dedi.  Bende eve gitmek yerine Servis arabasına bindim "Aysel'lere gideceğim bir baktım benim sınıfın bütün kızları gurup halinde servisin etrafına dolmuşlar  okulun bahçesinde sadece bir duvar,  servis arabası öğrencilerini alıp gidecek orada yol kenarında beklemekteydi "Otobüs  sadece arada bir "bahçe duvarı var "Otobüsün yanında arkadaşlarım bana in  aşağı  dediler o kızla senin ne işin olur senide kendine benzetecek diye "Aysel'e karşıda bir duvar örmüşlerdi,  tavır sergiliyorlardı. Aysel'se  lisenin dilinde Çarlinin meleklerinde siyah saçlı  kısa kesimli kısa küt kesim saçlı  kıza benzetirlerdi..,  Çarlinin meleklerindeki Uzun saçlı kara kızıda beni benzetirlerdi "Aysel gibi...  Banada gelince tüm arkadaşlarım Liseninde en güzel kızısın derlerdi o dönemler güzellik namımda duyulmuştu "KAZADA ( Şehirde ) ...  Malesef küçük yerlerdede kadın olmak bayağı göze çarpar hemide can alıcı yerinden bayağı bizde zor anlar yaşardıkta çekiciliğimizden...sanki Aysel'in akarı  kokarı  vardı yani sırf onlara tenezür etmiyor  diyede  beni kıskanıyorlardı arkadaşlarım AYSEL'den.  Bende dedim siz bana ne karışıyonuzki benim anam babammısınız ben kimi istersem onunla konuşurum .  Bunları sözlerimle geri ittim uzaklaştılar benden okulun bahçesine doğru gittiler ondan sonrasıda zaten herkes evlerine dağılıyorlardı konu öylece kapanmıştı  beni kıskanan arkadaşlarım tarafından...  Her nekadar  kapandı  desemde beni "Aysel'le paylaşmak istemiyorlardı aslında "sevgilerindendi bana kafa tutmaları"!.  "Aysel popiler gözüktüğü içinde  gençlerin yüreklerini hoplatıyordu nerden bakarsanda gençlik duyguları diyelim. Aysel`de bu yoğun ilgiden dolayıda birazda hoşlanıyordu!. Etrafındaki "erkeklerin ona "sempati duymasından "rüzgaar gibiydi adeta "Aysel'in "duyguları  salıyordu kendini mutluluktan inci dişleri gözüküyordu attığı gülücüklerinden ..., simsiyah saçları zarif iki metrede boyu varıdı  o nedenle birazda asil bir kız görgülü oluncada bütün odaklar ona yoğunlaşıyordu içindede ben olmak şartıyla.... Kız arkadaşlarımda daha çok o kızda seni kendine benzetecek diyorlardı bana.  Akıllı  kız aslında .  Arkadaşlarımın ise ortamları farklı  olduğu için Aysel gibi düşünemezlerdi dar kafalılardı,  onlarda kendi doğrularınca konuşuyorlardı  tepkilerini ben nedeyim iki arada  bir deredeydim yinede kendi bildiğimdende kalmıyordum. Öncelik benim fikrimdi herhalde orada. Onlar çelişkiler içinde yaşarken şaşkın ördek gibi!  Aysel'se dimdik ne yapacağını  bilen kimlikti. Benimse arkadaş olarak ona kaymam ondandır enaz benim kadarda donanımlıydı kendiside.... "O "bana imrenirdi "bende "ona  demekki "ortak noktalarımız vardı "onunla.. Sevgi bağlarımız desem yeridir... Ne güzel duygular etrafından sevilmek insan olarak bire bir yaşıyorsun..  Neyse ben artık yolcuyum Aysel'lerin konuğu olacağım bu iki hafta içindede hemide servislede gelip gidiyoruz okulda devam ediyor yalnız hafta sonu problemi var biz hafta sonunda muhakkak köyümüze gitmemiz lazım ailem biliyor bir hafta gitmedim ikinci haftada gitmeyince annem huylandı!..   
 
Diğer öğrenci arkadaşlarımın annelerinin ağızlarının  gevşekliğinden annemde öğrenmiş  küçük yerlerdede hemen laf ulaştırırlar yani laf ebeliğide diye bilirim... ellerine ne geçer anlamışta değilim.  Anladım ben dövdürdüler bir güzel anneme o laf gitmeseydi annemde bilmeyecekti zaten normal okul günümdeydi yapmış  olduğum tatilimmmmm.... yinede güzel bir anım olarak aktarıyorum olur  yaa.a .a hatalar insanız her halde!..  Benimkide o zamana göre yanılgıda değil özgür irademe doğru kendimin seçtiği  tatil pilanıymışş  kötüde olmadı  dosluğu vede güzel bir aile modeliylede   tanıştım orada kendime görede yön verdim  oradaki bilgi sunumlarınıdaaa!..

 Üçüncü haftadada eve vardığımda annem gel bakalım sen nerelerdeydin  biz burada çalışalım sen barajlarda gez. "O ... devirlerdede bizim yeni evin işleri vardı  Çatı  falan yapmak için ağaçların kabukları  soyulacakmış    kambak derler bizim yörede...,  sen oralarda gezerken biz çalıştık senin ne işin var  annem bayağı bir tavır yaptı  bana lise son sınıfın neredeyse karne almaya yaklaşan bir ayıydı   mayıs ayına doğru beni bayağı bir patakladı!  Ne kadarda genç kızda olsak iyice bir o günü izinsiz tatile gitiğimin farkına varmışlar iyce bir güzel pataklayarak dersimi vermişti annem  hemide  önümüzede oğlak sürüsünü kattılar.  Köy yeri değilmi inatlaştıya annem mahsuzdan bana bu  oğlakları  harman yerinde otlatacaksın küçük Güleser'le kız kardeşimle birlikte o günü onbe
ş yirmi tane oğlakları  otlatdık hemide ceza olarak ama eve gelirkende yine ya pataklarsa diye çok korkularım olmuştu çok ağlamıştım gözlerim iki yumruğum gibi olmuştu,  göz altı bezelerim şişmişti goz yaşlarımdannnnn  ne kadar ağladıysamm  kapanacak şekilde,  bizim oraların diline görede davul
 gibi bir suratım olmu
ştu!.. o anımı hiç  unutamıyorum!.

 Annem haklımıydı  kendince haklı  olabilir ama davranış  biçimi yanlıştı!  Daha ba
şka yöntemlerle  KONUŞARAK VEDE DİNLEYEREK beni itna edebilirdi!. Buda benim  ŞANSIMA her zamanki gibi işte köylü oluncada onların cezası AĞIR OLUYOR kabaca  ya tokat oluyor yada patak oluyor!..  Burada benimde kendi kafama göre takılmamda yanlıştı gençliğin verdiği bir hevesle takıldım. Anlamazlar kim duyacak diye ama  yerin kulağı vardır derlerya diğer arkadaşlardan öğrenilmiş vede duyulmuş benim oralara kadar tatile gittiğimi "sağır "SULTAN bile duyduda ben hala duyulmaz diye  kendimi kandırdım!.. Öylede güzel bir anımdı  çok güzel eğlendim "Aysel'lerde  bende mutluydum "Ayselde mutluydu  sonuç   patakda olsa unutamadığım  bir geçmişe dair  hatırlanması  gereken ANIMDI!. Okul arkadaşlarımdan bana  O günlerden   bol  bolda   güzelliklerin  kaldığı  o günlerin unutulmamak kaydıyla  bende aklıma gelmişken kısada olsa aktarmaya çalıştım bazı kesintileriyle... Ne güzel duygular gençlik duygularını  yaşamak bende kendime özgürlük vermiştim taa.a.a  "o devirlerde"!  Oda doğru bir karardı,  insanın kendine olan güven duyguları pekişiyor!.. Yanlış bunun neresinde. İyikide kendime özgür davranmışım o gezi günümüüüü... Geçmişi bir daha getiremiyorsun hayatta sadece yaşadıkların kalıyor. Yaşarken kendimize önem verelim hayatı  zorlaştırmayalım!...

Dönü
ş Korkmaz..
19. Nisan . 2015.. Pazar saat: 22.37 


( Aysel'le Lise Yıllarından Arkadaşlığım başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 21.04.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.