HİZMET ETMEK YERİNE HIRS VE NEFRET? 
       Hizmet etmek fedakârlıktır. Karşılıksız sevdadır. Kutlu davaya inanmaktır. Mum gibi yanıp, etrafına ışık saçmaktır. Hizmet etmek; önce Allah'ın (cc) , sonra halkın kalbine girmektir. Başına musibet geldiğinde halkın üzüldüğü kişi olmak demektir. Geriye baktığında bir eser bırakan demektir. 
  Sende yoksa bunlar ben de yaparım, bu ne ki ben daha iyisini yaparım, demeye başlarsın. Aslında kendin bile söylediklerine inanmazsın. Başlarsın inanmadığın şeye başkalarını inandırmaya. Kendini övmeler, riyakârlıklar, reklamlar üstüne reklamlar. Kişiliğini bırakıp başlarsın şakşakçılığa, el etek öpmeye. 
      Yetmedi çünkü bütün bunlara rağmen ilerleme yok. Adından söz eden yok. Çünkü hizmet yok. Çünkü merhamet yok. Çünkü adalet yok. Ortada bıraktığın eser yok. Bıraktığın bir kaç kırık kalp ve geriye bıraktığın bir kaç büyük ah. Tatmin olmakta yok. Başlarsın karalamaya,iftiralara. Ben ona benzemedim, onun gibi halka hizmet edemedim. Bari onu kendime benzeteyim. Hizmet edene çamur atayım. Halkın hizmetçisi olarak yükselen değerin ayaklarına bağ olayım, dersin.O değer olarak yükselirken kendinle birlikte onu aşağılara çekmeye çalışırsın. 
     Yetmedi yaptığın yalan dolan iftiralar bir bir ortaya çıkınca, daha da hırslanarak bu olmadı bir yalan daha, bu da olmadı bir kuru iftira daha.İşi gücü bırakır.Uydurduğun yalanlara kendinde inanmaya başlarsın.Bu yalanlara aciz korkak insanları da inandırmaya zorlarsın.Bütün yaptığın bu yolda her şey mubah desturu dur.Bir bakmışsın Allah (cc) yalancı benim düşmanımdır,demesine bakmadan şeytanın pençesine teslim olmuşsun. 
    Karşıya zarar vermeye başlarsın. Verdiğin zararı kar görürsün. Ona gücün yettiği için zulüm yaparsın. Hizmetkarın yaptığı insanlık yararına bütün çalışmaları görmezden gelirsin. Hak ettiği muamelenin tersini yaparsın. Çalışmalarına ödül yerine zulmü reva görürsün.Ona çektirmek için halka hak için yaptıklarını hiçe sayarsın. 
   Dersin yetmez bir daha, bir daha zarar görsün.Bu çamur tutmadı ,başka bir çamur atayım.Bütün gününü şeytanın emrinde geçirirsin.Bir bakarsın zarar verdiğin insanlar gün geçtikçe değerleri daha da artmış.Onları hangi deliğe bıraksam çıkmasını biliyorlar.Bunu düşündükçe deliye dönersin.Çıkarlarına ters düşmüş diye adam yurduna koymadıklarını insanlar kucak açmış bağrına basıyor.Bir bakarsın ki seni birkaç zulüm kar,riyakar dan başka, herkes defterden silmiş. 
   Anlamak lazım hak gönlüne giren, hak Teala onu sever.Hak Teala sevdiğininin sevgisini ,sevdiği kimselerin kalbine koyar.Hak tealanın sevmediği kimselerin de nefretini halkın gönlüne koyar. İnsanoğlu anla .Anlamadan dinlemeden suçlu gördüğün insanların ahından kork.Allah(cc) istemedikten sonra sen ne yapabilirsin? Allah’a(cc) inanan muttakiler in korkuları yoktur..Bu çabanız nafile.Her ne yaparsanız yapın hizmet aşkıyla yanıp tutuşanı yoldan çeviremezsiniz.Siz vurdukça hak için halka hizmeti gaye bilenler daha da canlanacaktır..Bildiği doğru yoldan asla şaşmayacaktır. 
Tevfik KARDAŞ(Eğitimci –Yazar)
( Hizmet Etmek Yerine Hırs Ve Nefret? başlıklı yazı Tevfik KARDAŞ tarafından 15.04.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.