KÂF- KEF: kafa, baş, akıl, anlak, bilinç açıklığı, kalp uyanıklığı, basiret, feraset, arif olma, kelâm, anahtar, çilingir, yol açıcı, yol gösterici, keyfiyet, hâl, oluş, in, sığınak, sine, yürek, gönül. 

Vâv harfinin yeri ayrıdır, Kur'an alfabesinde. Özellikle HÂT Sanatında bir başka önem verilir, VÂV'A. Varllığın, var oluşun, hayret makamlarının, olağanüstülük algısının sembolü, VÂV harfidir. Oysa, VÂV'daki olağandışılık KÄF'TA Şeref kazanır. VÂV şaşkınlığı KÄF 'ta çift .. (noktalı)'dır. VÂV donanımları iki makam üstündür, KÄF harfinde.

Varoluşun, Şehadet Makamının, yeniden doğuşun anlatımı, VÂV. Oysa KÄF,  Şehadeti çift şerefeli yaşamış ancak, VÂV kadar şaşkınlıkla aşkını ifşaa etmemiştir. KÄF harfinin olgunluğu, başına konulan Tâç ile ödüllendirilmiştir. Her varlıkta gerçekleşen yaşam bulma öyküsü, herbiri ayrı birer canlı olan alfabede, bir başka efsanevi anlam taşımaktadır.    
( Käf'ta Yücelir Vâv başlıklı yazı kemalat tarafından 30.03.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.