........

.............

.................

Köylerden birinde iki genci evlendirirler. Söz nişan yapıldıktan sonra bu çiftlerin zamanı gelmiştir birlikdelikleri . Aile büyükleri toplanıp bu gençler için düğün hazırlıkları başlatırlar..
Köy düğünleri kurulurken önceden bayağı büyük   bir finans birikimiyle başlarlar. Eğlenecede diyebiliriz. Yöresel eglencelerde tüm köy halkı  davetlidir ,  o kalabalıkta hep birlikte oynar,  güler çok samimi ve içten bir sicakllıkla tüm köylüler ana baba günü gibi iç içe eğlenirler!  Kalblerini vermişlerdir o güzel anlamlı  sihirin dünyasına. Düğün sahibinden çokta o eğlencenin içinde köylü halkı  yerini alır. Büyük bir sıcaklık yaşanır; düğün merasimi bitene kadar. Önceden düğün başlamadan oğlan evi Köyün süslü kaşları, gözleri, sürmelenmiş bir okadarda çalımlı  vede alımlı  giyinmiş al pembeler üzerine o güzel kızlarımız tarafından çerezlerle tüm köy halkına davetiyeler sunulur. ( Kuru yemişler, renkli şekerler, v.s ... gibi  sayamadığım  çok  çeşitler.)  ...  Köy halkı aldığında bu davetiyeyi aynı Şehirdeki gibi onlarda anlar verildiği günü oğlan evinde Şenliklerin ne zaman başladığını biliyorlar kendi geleneklerini artık onlarda boncuklar gibi süslenir, püslenirler hazırlıklı olurlar tertemiz.
 Laf olsun eğlenceden çokta kendilerinin bir araya gelişi gibi bir durum. Dargınlar bile barışır böyle eğlencelerde herkes el ele halay çekerler alır giderler o davul zurnanın büyüsüne kendilerini kaptırırlar.. Oğlan evinde de olur bu şenlik kız evindede olur. Herkes eğleniyor taki kına gecesine kadar. Ertesi günü o köyün "gelini ve "damat evliliklerinin ilk adımını  atacaklarya!!!!! ..... Birden o kına gecesinde neler our bir bilseniz!!??   Yürekler kavrulur ! ....  Kavrulur ! ....  Yer,  gök yerinden ikiye ayrılır! ..  Bulutlar ağlar,  ağlar,  ağlar....  Yağmur olur Düğün ahalisinin  üzerine sel olur akar delice  kara bir  fırtına  yeli gibi  herkes olayın  şaşkınlığı içinde  yığılır kalırlar Düğün Ahalisi!    Nemi  oldu dersiniz!!??
 "O kocaman kalabalığın içinde kına gecesi dışarıda yapılan gençler arasında eğlencede halay sırasında göğe atılan tabancalar patlar!. Normal köylerde eğlencelerde de tabancalar erkekliğin simgesi ya.aaa... "O gün...olan olur. "O köyün gençlerinden birinin ateşlediği tabancasından kurşun seker o "genç "yağız delikenlının kafasına saplanır"!. 'Damat adayı 'halay sırasında yere yığılır kalır. Herkes neye uğradığını  şaşırır  bu olanlar karşısınnda. Çünkü evlenecek oğlan yok olur biranda peri masalı  gibi nasıl bir düğün alayıysaaaaaaaa!!!????   
  "O; ...  kurulan eğlencenin sonu olur .. Damat yok artık!  Gelinin  duvakı;  yüzünde öylece gözü yaşlı  sevdiği erkeğinin yanında degildir!.. Erkeğini gözlerinden akan  kanlı   oluk,  oluk,  akan yaşlarla kara toprağa uğurlar.. Kurulan bütün eğlencenin yerini bukezde  kocaman  köylüler olarak "O  "Aslan parçasına ağıtlar yakarlar.. Ağıtların sesleri gökyüzünü parçalar o derecesine öyle bir yiğidin o şekilde gitmesine .., yerler..., gökler ağlar , aglar,  aglar!!? Tamamen kaza kurşununa hedef olmuştur!!. Tabiiki yapanında yanına kalmaz istemiyerek olan hüzünlü sonun bedelini öder senelerce... İnsanlar bunada bir anlam veremezler kazamı !?? Yoksa hileylemi oldu diye. Köy diline düşerler. Oyunun sahnesinde gelin damat ve tabancasından seken kişinin  amacının ne olduğuda daha anlaşılmaz!!??.  Adam cezasını  çekmiştir. Gelini artık o evden bırakmazlar oğlanın bir küçük erkek kardeşiyle evlendirilir. Her nekadar oğlan abisinin eşine  yenge gözüyle baksada aile baskısından dolayı  gelini baba  ocağına göndermezler!!. Abisinin hanımı  olacak kadınla hayatlarını  gönülsüzde olsa birleştirirler.  Bukez 'O  Köyde';  yapılan eğlencelerde 'Tabanca atma yasağı KANUNCA uygulanır'!. Suç aleti teşkil eder göklere atılan,...  şahlanan kutlamalardaki erkeliğin simgesi olan öldürücü alete son verilir!.  'Koca köyü korku salmıştır'!.  Herkes bütün ahali bu kuraldanda menmun kalırlar. Eğlenceleride  ... '0 ...Yiğit gencin;  ölümünden sonrada hep sakin bir şekilde dostça  KUTLAMALAR  devam eder. Birlikteliklerimizi .. geleceğimizide hüsranlandırmayalım.. 'Orada Insan hayatının bir hiç uğruna ziyan edilişi kaza sonucuda olsa!!....
Saygıyla.......
 
21 / 12 / 2014  Lüxemburg`dan.

Dönüş Korkmaz.





( Duvakı Yüzünde Kalan Gelin başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 29.03.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.