Hərdən unuduram böyüdüyümü,
Sanki bapbalaca uşaq oluram.
Qoşulub körpəcə evladlarıma,
Elə mən onlarla yaşıd oluram.


Ötübdür ömrümün bəlkə yarısı,
Bəlkə yarı yaşım tamamlamışam.
Görəsən niyə mən ruhumda hələ
Elə uşaq kimi kövrək qalmışam?

Baxıram keçmişə ruhum sızlayır,
Baxanda sabaha gözüm böyüyür.
Ilişib qalmışam bu günümdə mən
Ruhum kölgəmi də yıxıb sürüyür.

Əlimdə böyüyür körpəmin əli,
Öz əlim gözümə balaca dəyir.
Bir zaman anamın əlində əlim
Indi bala əli əlimə dəyir.

Bağrıma basıram qayğılarını,
Gecələr oyanıb siğal çəkirəm.
Hərdən unuduram analığımı,
Özümdə anamdan sığal gəzirəm.

Nə zaman böyüdüm,necə böyüdüm,
Inanki ağlıma gəlməyir mənim.
Bir vaxt gəliniciyə corab hördüyüm,
Uşaqlıq ruhumdan bitməyir mənim.

 

Mısralarının sahibi Azerbaycan şairlerinden Gülnare Hanımla beraberiz bu hafta… Birlikte üç antolojide yer aldığımız Gence şehrinde yaşayan Gülnare Hanım’ı henüz tanımayanlar için biyografisine bir göz atalım mı ne dersiniz?

         Gülnarə Sadiq – Qasımova Gülnarə Ələkbər qızı 1985 yılında Azərbaycan respublikası,Gəncə şehrinde dünyaya geldi. İlk tahsilini 2000 yılında yanı şehirde bitirdikten sonra Gence Devlet Üniversitesi’nden mezun oldu. Edebiyat öğretmeni olarak hayatına devam eden yazar ve şairimiz aynı zamanda iki çocuk annesi. Küçük yaştan itibaren de edebiyata ilgi duyup kısa şiirler yazmaya başladı. Ve kalemi susmak bilmedi.




 -Gülnare Hanım, öncelikle teşekkür ediyorum, vakit ayırdığınız için. Edebiyat dünyasında ismi bilinen bir kalemsiniz. Bu sevdanız nasıl başladı?

 

-Məncə asl ədəbiyyat sevdası insanla birlikde doğar. Kiçik yaşlarımdan hər zaman iyi bir ədəbiyyatçı olmak istemişim. (Bence gerçek bir edebiyat sevdası doğuştan gelir. Küçük yaşlarımdan itibaren iyi bir edebiyatçı olmak istemiştim.)

 

 

-Ne güzel… Hayallerinize kavuşmuşsunuz. Gülnare Hanım, iki çocuk sahibisiniz, Allah bağışlasın. Çocuklarınız edebiyata olan sevginizi nasıl karşılıyorlar, aileniz destek oluyor mu?



-Çocuklarım həyatın mənə verdiyi ən güzel hediyyedi. Oğlum şiirlerimi çok oxuyur, bazılarını da ezbere bilir. Ən böyük dəstəyi və gücü atamdan yəni türcə desək babamdan alıram. (Hayatın bana verdiği en güzel hediye çocuklarımdır. Oğlum, şiirlerimi çok okur, bazılarını da ezbere bilir. Ev büyük desteği de atamdan yani Türkçe tabirle babamdan alıyorum.)

 

-Anne babalarımız iyi ki varlar değil mi? Allah uzun ömür versin. Kitaplarınız hakkında konuşalım, ilk kitabınızı çıkarmaya nasıl karar verdiniz, neler yaşadınız, kolay mı oldu zor mu oldu? İsmini nasıl verdiniz?

 

-İlk kitabımı Türkiyyədə ünlü aşıq və şair Erdem Can və Can Ali ile ortaq çıxardıq. Kitabın ismi Erdem bey “Mucizem menim” koydu. Kitabın yaranması Erdem beyin “Mucizem menim” adlı şiirimi beyenmesi ilə yarandı. (İlk kitabımı Türkiye’de ünlü âşık ve şair Erdem Can ve Can Ali ile ortak çıkardık. Kitabın ismini Erdem Bey “Mucizem Benim” koydu. Erdem Bey’in Mucizem benim şiirimi beğenmesiyle kitap ortaya çıktı.)

 

-Hikâyenize film çekilmiş, tebrik ediyorum peki, “Şehidin Mektubu” nasıl yazıldı? Neden bu hikâyeye bu ismi verdiniz?




-“Şehidin Mektubu” mənim üçün çok deyerli bir eser. Bu hikayeni yazarkən amacım oxuculara bir şehid yavrusunun qəlbində duyduğu ata (baba) hasreti ile aynı anda alovlanan inancı və VATAN aşkını göstərmək istedim. Azərbaycanda hərkəs Milli qəhrəman Mübariz İbrahimovu tanır. Hikâyede onun son məktubundan bəhs olunur. (Şehidin Mektubu benim için çok değerli bir eser. Bu hikâyeyi yazarken amacım okuyucularıma bir şehit evladının kalbinde duyduğu baba hasretini ve aynı zamanda alevlenen inancını ve vatan aşkını göstermekti. Azerbaycen’da herkes Milli Kaharaman Mübariz İbrahimovu tanır. Hikâyemde onun son mektubundan da bahsettim.)

 

-Şiir sizin için ne demektir?

 

-Şiir mənim üçün kalbimle ruhumun aşkı demek. Yaşadığımı, nefes aldığımı hiss etmek demek.(Benim için şiir demek kalbimle ruhumun aşkı demek. Yaşadığı, nefes aldığımı hissetmek demek)

 

-Her şiiri beğenir misiniz? Şiirde hangi özellikleri ararsınız.

 

-Eyer şiir kalbden kopub da deftere tökülürse o zaman gerçek bir şiir olur. Böyle bir şiiri ise yalnız gerçek bir Hakk aşıkı yazabilir. Şiiri okudukca şiir insanın ruhuna işlemeli. Mənim üçün gerçek şiir budur. (Eğer şiir yürekten gelip de kâğıda dökülürse o zaman gerçek bir şiir olur. Böyle bir şiiri ise sadece Hakka  Aşık olan  yazabilir. Benim için gerçek şiir budur.)

 

-Kendinize ait vahdet.org siteniz var ve edebi eserleri yayınlıyorsunuz, siteniz hakkında bilgi verir misiniz?

 

-vehdet.org sitemiz adından da göründüyü kimi bir VAHDETİ temsil ediyor. Tarix boyu İslam ve edebiyyatımız birlikde inkişaf etmiş. vehdet.org sitesi bu birliyin bugün ki göstericisidi. (Sitemiz adından da anlaşılacağı üzere bir Vahdeti temsil ediyor. Tarih boyunca İslam ve edebiyatımız birlikte gelişmiştir. Vehdet.org sitesi bu birliğin bugünkü göstericisidir.)

 

-“Söz ve Amal birliyi” projenizle ilgili neler söylemek istersiniz?


-“Söz ve Amal birliyi” Türk Dünyası Yazarlarının Birliğini gösteren bir antoloji. Bu, muhteşem bir xalq diplomatiyası projesidi. Devletimizin və halkımızın humanizm siyasetine destek gibi anlaşılan bu proje Türk dünyasının edebi birliyine bir daha nail olmakdır. (Söz ve Amal Birliği Türk Dünyası Yazarlar Birliğini gösteren bir antoloji. Bu, muhteşem bir halk siyasi birlik projesidir. Devletimizin ve halkımızın hümanizm siyasetine destek gibi anlaşılan bu proje Türk Dünyasının edebi birliğine nail olmaktır.)

 

-Azerbaycan’da edebiyat toplantılarının daha çok önem taşıdığını zannediyorum, sizce de öyle mi?

 

-Ədəbiyyat toplantılarına her zaman ehtiyac var. Burada təcrübəli şair və yazıçıların bilgilerinden faydalanıyoruz. Fikrimce bu toplantılar biz gencler için bir yaradıcılıq məktəbidi və çox önəmlidi. (Edebiyat toplantılarına her zaman ihtiyaç vardır. Burada tecrübeli şair ve yazarların bilgilerinden faydalanıyoruz. Benim fikrime göre bu toplantılar biz gençler için bir yaratıcılık okuludur ve çok önemlidir.)


-Size katılıyorum Gülnare Hanım, toplantılar insana hem amacını hatırlatıyor, hem bilgi yüklüyor, yanlışı doğruyu gösteriyor değil mi? Peki, hangi şairleri okursunuz, Azerbaycanlı şairlerden birkaç isim alabilir miyiz?

 

-Ədəbiyyat öyretmeni olduğum için çok şair ve yazıçıları oxumuşam. İster Azerbaycan ədəbiyyatı, isterse de dünya edebiyyatı. Amma ruhuma oxşayan şairler Nəriman Həsənzadə, Ramiz Rövşən, Musa Yakub və başkaları var.  (Edebiyat öğretmeni olmamdan dolayı çok şair ve yazarın eserini okudum. Hem Azarbeycan hem de Türk edebiyatı… Fakat ruhumu okşayan şairler Nəriman Həsənzadə, Ramiz Rövşən, Musa Yakub ve tabi başkaları da var.) 


-Bir şiirinizi okurlarımızla paylaşalım mı? Hangisine müsaade edersiniz?

 

Ölülər toy bayram edir deyəsən, isimli şeirimi paylaşabilersiniz.

 

Günahsız deyiləm, yoxdur günahım,

Günahlar içində tərtəmizəm mən.

Bəlkə də mən hələ doğulmamışam,

Onunçün dünyaya bələdsizəm mən.

 

Yağışın suyunu mən pak sanardım,

Sən demə həsrətin göz yaşı imiş.

Qara buludları mərmər sanardım,

Demək ki bir ömrün baş daşı imiş.

 

Ölülər toy bayram edir deyəsən,

Bu cansız dünyadan qaçdıqlarıyçün,

Gecikib qiyamət, susub deyəsən,

Dünyanı bəndələr qatdıqlarıyçün.

 

Qiyamət gecikir, sevirəm səni.

 

-Vakit ayırdığınız için ve güzel sohbetiniz için teşekkür ederiz. Azerbaycan’a selamlar.

 

-Ben teşekkür ederim. Türkiye’deki tüm şair ve yazar dostlara selamlarımı iletirem.

( Eğitimci- Şair-yazar Gülnare Sadığ İle Söyleşi başlıklı yazı F.Ç.Kabadayı tarafından 24.03.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.