..................................

........................................................


.............................................................................


Annem
Seninde şansına ağa kızı olmak varmış..
Oda ne Yapmış sana Acımadan kıymış ..
O nasıl anlayışsa oysa seni isteyen,
Başkalarıda varmış oysa
Bu ağa baban paraya mülke dalmış!..
 Seni bir sürü uğruna ,
istemediğin bir evliliğe  mecbur etmiş...
Her defasında da anlatırdın çocuklarına..
 Beni isteyenlerim olduda ..
Babam, beni bir sürü uğruna feda etti derdin...
Sendemi gün gördün anne,
 Daha kızın yaşındayken,
Kara topraklara girdin anne!...
 Hiç yaşamadan bunca derdi cefayı çektinde!!..
 Sana kıyanlar kaldı..
Dünya seni senin acılarını hiç anlamadan..
 Kendilerince baba tarafında alayı  mutlu oldular...
Annem
Bir sen bir sense nasibindeki neyse onunla mutlu oldun, onlar gibi paraya pula değil, kaderine düşeni yaşadın, hiç olmazsa bizleri dünyaya sundun, senin varlığınla övünüyorum anne, hemde babama  çok güzel eş oldun..
Namın vardı
 Anne Devlet dairelerinde bilene
 koca memurlar, buyur abla diye ayağa kalkarlardı,
hepsi bilirdi senin kim olduğunu,  çünkü sen babamın eşiydin! Babamla senin o koca  Şehirde de  namın vardı..
Devletliler tanırdı
  Variyetliydiniz, devletinde çarkı az dönmedi,
 sizin variyetinizden, toprak vergisi şu bu derken,
 çok paralarınızda aktı devletin bütçesine ...
Köy yeri işte! Sudan sebeblerden oda her defasında da  sizin payınızaydı ondandır !  Sizi devletliler de tanırlardı!...


04.03.2015.Wederath`dan. 23:56


( Annem başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 5.03.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.