Hikaye / Anı Hikayeler

Eklenme Tarihi : 2.03.2015
Okunma Sayısı : 1131
Yorum Sayısı : 0

























............................


..............................................

.......................................................................................................

Üniversite`yede başlamam tesadüf değildi , bekliyordum bir gün bende okullu bir insan olmayı "Kendim için  hep zor olan yoldan gidiyordum olsun.
Türkiye`den test Ansiklopedi`leri  istedim kardeşlerimden , onların kendi kitaplarından yararlandım. Benim buradaki ev adresime postalamışlardı Ödemeli olarak.
Buda benim için iyi bir ev ödevim oldu.
Üç ay çalıştım imtahanlara kadar. Yanındada bir bardak Neskahvemle o zamanlar "Türk kahvelerinin burada varlığını ya biliyordum ",  "yada diğeri kolayıma geliyordu"!. Bayağı bir ağır çalışma sürecim oldu. Kahve sinirleri uyardığı için uyanık oluyordum , vede sağlıklı düşünüyordum.
Ayrıca Almanya`da yarım kalan eğitimim için burada üç aylık bir  sınav çalışma Kitaplarıyla  kendimi imtahan ederek kendi kendime  poğanlıyordum. "O poğanlamalarımda bayağı bir ilerleme kaydedtim. Tamam dedim sen gir bu sınava,  kaznacağımdan emin bir şekilde girdim.
Onuda ilk girişte Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Bankacılık Fakültesini tutturdum. Bu sınava girmemde O devirlerde Türk gazeteleri alırdık,  Türk Dükkänlarından , orada yazıları okurken buradaki Türkiye`den gelen  Lise mezunları için  burada bir okulun olduğunu ve sınavlarla öğrenci alınacağı ilanını okumuştum.
 Hemen  eşime açtım bu konuyu ,  bak böyle bir ilan var bende yarım kalan eğitimimi yapabilirmiyim diye; çocuklar  var,  olsun onlar bana engel değilerdir düşüncesiyle,  bir girişimimde gerçekleştirdim.
 "Artık büyük düşünüyordum" !.
 Üniversiteli olarak,  burada birikimlerimi bu kez gerçek hayatıma uyguladım.
Rahat düşünüyordum , panik yoktu bende öylede bir iç huzurumu yakalamıştım. Bunada Kişilik bekişmesi diyelim daha olgun seviyeli ve bakış açılarınız değişiyor bukezde.
Derken İşletmemizi kurduk , burada da bu birikimlerimi   gerçek  hayatıma sundum. Halkla birebirsin günde belkide sayısı belirsiz müşterileriniz geliyor.
Onlarla güler yüzlü bir iletişim sergilemeniz sizin malınızı pazarlar, fazlada  gayret gerektirmez bunu yakaladık.

19 /  11 / 2014.



( Geçmişime Baktığımda ... Dersim Yarm Kalmıştı .... başlıklı yazı Mosell 07 tarafından 2.03.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.