Sonu da güzel aslında ama ben her zaman ilkini tercih ederim. Bahaar, bahardan söz ediyorum canım ilkbahardan. Fazla bekletme sevgilim, gözümüz yollarda özlemle seni bekliyoruz baharım. Hele o beyaz beyaz çiçekler açtı mı, sabahın köründe cıvıl cıvıl kuşlar ve cırcır böcekleri ötmeye başladı mı değmeyin keyfime... Sade benim keyfime mi? Kedilerin, köpeklerin, böceklerin, sineklerin, kelebeklerin, kurbağaların ve bilumum canlının da değmeyin keyfine...


Bakın adı bile yetti daha üçüncü cemre bile düşmemişken. Hadi atın kışın miskinliğini üstünüzden, kışın sünepeliğin i bir kenara bırakın. Çekin ciğerlerinize sabah işe gitmek için yola çıktığınızda baharın o sakin ve dingin havasını. Güvercinler ve serçeler çoktan dallarda ve telefon tellerinde ki yerlerini aldılar bile, çifte kumrular ilanı aşka başlar kısa bir zaman sonra, magazin gazetelerine reklam olmadan asla. Tabiat ana canlanmaya başladı. Bir müddet sonra akşamları camları bile açarsınız ara sıra...


Sanmıyorum ki şair ve yazarlara ilham veren bahar kadar başka bir mevsim olsun. Tabi ki vardır yazdıklarını ürettiklerini başka başka mevsimlerde fazlalaştıran, ama genel olarak bahsediyoruz bu durumdan...


En başta hava kirliliğinin minimuma indiği bir mevsimdir bahar. Kız Çocuklarımıza çok takarız bahar ismini. Aydınlık bir mevsimdir, kışın kısa günleri ve uzun geceleri gider, yerini geceleri bile dışarı rahatça çıkacağımız bahar ve yaz günleri alır. Güzel şiirler ve şarkılar vardır bahar ve yaz üstüne. Hemen aklıma gelen biri ki zamanında ben çok sevmiştim bu şarkıyı herkes gibi. Şöyle devam eder gider sözleri ''Baharı bekleyen kumrular gibi sen de beni bekle sakın unutma, ellerin havada gözlerin yolda bir tanrıyı bir de beni sakın unutma.'' Bülent Ersoy'un ya da Muazzez Abacının o gür sesi hem kulağımıza hem de gönlümüze hitap eder ve mest eder bizi...


Yavaş yavaş hafta sonları, cumartesi ve pazar günü piknikleri başlar artık, çoluğu çocuğu, yaşlısı, genci hep beraber takılırlar. Çalışanlar bütün bir haftanın stres ve sıkıntısını bir hafta sonunda çayırlara, çimenlere, bir de kızgın mangalların arasına bırakırlar piknikten dönerken...


Bir de nisan yağmurları var ya. Ah o nisan ne güzel bir mevsimdir. Martın yarısı kış yarısı yaz derler de nisana hiç öyle bir cümle kurmazlar. Nisanda bahar alışmıştır artık insanlara ve insanlarda ona. Çok da önemli günler gelmiş geçmiştir bahar aylarında. Başta 23 Nisan TBMM'sinin kuruluşu, aynı zamanda Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Mustafa Kemal ATATÜRK'den Türk ve tüm Dünya çocuklarına armağan. Yine bir başka bayram 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı. Başka bir gün 1 Mayıs İşçi Bayramı ve aynı zamanda Bahar Bayramı. 21 Mart Nevruz tüm Türk Dünyasında kutlanılan. Ne kadar anlamlı güzel bayramlar ve günlerdir hepsi...


İşte böyle dostlar. Hep yüreğimi bir sevinç kaplar, kış bitip de mart ve nisan ayları geldiğinde. Her geçen bahar günü, sıcağın, güneşin bol olduğu yaza kuvvetli bir adımdır. Biraz yaşlandınız mı, insanlar ikinci baharınızı yaşıyorsunuz derler size. Tüm yaşantınız bahar günü tazeliğinde ve güzelliğinde geçsin umalım ki. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine...
 
( Hep Yüreğimi Bir Sevinç Kaplar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 1.03.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.